Posted by: Auto Galvu Remonts | 11/04/2010

Auto jaudas palielināšana

Šis vienkāršais process atbaida varbūt tikai dēļ salīdzinoši lielajām izmaksām, bet jauda, kuru var iegūt, savukārt vilina. Nevar nepiebilst, ka ar pareizu auto čipošanu iegūst ne tikai salīdzinoši lielu jaudas pieaugumu (turbo motoriem ap 50Zs, atmosfēriskajiem ap 20Zs), bet arī tiek samazināts degvielas patēriņš. Zemāk apskatīsim elektronisku ierīci, kura vienīgā misija šķietami ir degvielas / gaisa sajaukuma regulācija, bet īstenībā tā nemaz nav.

3.0L TFSI Supercharged DOHC V-6

3.0L TFSI Supercharged DOHC V-6

 

Aizvien striktākie izplūžu gāžu standarti un rūpes par apkārtējo vidi ir padarījuši motorbūvi par sarežģītu pasākumu. Ja agrāk bija iespējams uzbūvēt motoru bez mikro procesoriem, tad šobrīd tas jau vairs nav iespējams. Lai precīzi varētu nodrošināt noteiktās izplūdes gāžu apjomus, ir jākontrolē sadegšanas process iekšdedzes motorā, un tam tad arī vajadzīgs Engine Control Unit (ECU).

Kontrolēt motoru ir pats procesora intensīvākais darbs visā jūsu automobīlī, un motora kontroles bloks ECU ir visjaudīgākais dators lielākai daļai auto. ECU izmanto slēgta tipa shēmas, lai kontrolētu motora darbību.

Lasot datus no dučiem sensoru, ECU iegūst visu iespējamo informāciju, sākot ar dzesēšanas šķidruma temperatūru un beidzot ar skābekļa daudzumu izplūdē. Ar šo datu palīdzību tas veic miljoniem aprēķinu sekundē, tai skaitā apskata vērtības tabulās, aprēķina rezultātus gariem vienādojumiem, lai noteiktu labāko mirkli dzirkstelei, un nosaka laiku periodu, cik ilgi turēt vaļā inžektorus. ECU garantē efektīvu motora darbību, kas nav atkarīga no vienreiz noregulētām skrūvēm, bet gan no striktiem un precīziem aprēķiniem.

Taču lielākā problēma tuningam ir tā, ka ECU dara to visu tikai mērķim, lai nodrošinātu maksimāli mazas izplūdes gāzes un minimālu benzīna patēriņu, līdz ar to skābekļa / degvielas maisījums nav ne tuvu ideāls lielai auto jaudai.

Papildus ECU priekšrocības

Tā kā ECU ir pieslēgts dažādiem vitāli svarīgiem auto mezgliem, ir vieglāk veikt diagnostiku, jo pietiek pieslēgties pie ECU, lai jau zinātu, kas notiekas visā auto tiešajā laikā. Turklāt nereti ECU ieraksta arī kļūdu kodus, kurus pēc tam speciālos servisos var nolasīt, lai noskaidrotu, kāds auto ir defekts. Tāpat atsevišķi kļūdu ziņojumi var piespiest auto pāriet drošākā ekspluatācijas režīmā (pie sliktas degvielas), nodrošinot auto garāku mūžu.

Chiptuning

Kaut ieskats ECU bija diezgan primitīvs un vienkāršots, ar to pietiek, lai pacenstos izskaidrot, kas notiek čiptuninga procesā.

Šeit paveras vairākas iespējas. Kā pirmais ir tabulas, kuras tiek izmantotas aprēķinos. Tās parasti nosaka, kas jādara dažādās situācijās automašīnai. Nomainot šos uzvedības principus, var iegūt labāku jaudu.

Tāpat jaudu var iegūt, pamainot vienādojumus programmatūrā, mērķējot tos nevis uz ekonomiskumu, bet gan uz jaudu (samazinot gaisa vienību skaitu uz vienu benzīna vienību). Kā trešā iespēja ir vispārējs tehnikas uzlabojumus, ieliekot ātrāku procesoru, kurš spēj ātrāk reaģēt, veikt vairāk un precīzākus aprēķinus vienlaikus.

Bet čiptunings ir dārgs process, un tam ir iemesls – šīs tabulas, programmatūras ir diezgan sarežģītas. Pilnvērtīgas programmas izstrādāšana konkrētam vienam automobilim tādēļ ir dārgi, bet auto modeļu daudz. Tāpat ECU lasīšanas un labošanas iekārtas arī maksā naudu. Turklāt ir vajadzīgas specifiskas zināšanas, lai varētu tabulās veikt izmaiņas. Tieši tādēļ čipi ir dārgi.

Taču, kad vienreiz tas ir uztaisīts, pavairot tos vairs nav dārgi, jo jāmaina tikai tabulu čips. Liela daļa ar IT saistītu cilvēku spēj paši nolasīt datus no čipa un iekopēt tos citā čipā, kurš pats par sevi vairs nemaz nemaksā tik dārgi.

Chiptuning bez chiptuninga

Izprotot šo visu, ir iespējams nonākt arī pie atklāsmes, ka čiptunings nemaz nav nepieciešams. Līdzīgu efektu var panākt arī koriģējot signālu, kurš tiek padots ECU.

Latvijā vispopulārākais veids, kā to darīt ir, pieslēgt voltmetru ar rezistoru sērijā ar lambdas zondi un ECU. Voltmetrs ļauj vadītājam pašam nolasīt un provizoriski zināt benzīna un gaisa sajaukumu motorā, bet rezistors ļauj koriģēt signālu, lai ECU domātu, ka ir par maz benzīna. Šādā situācijā tiek liets iekšā vairāk benzīna un panākts jaudas pieaugums.

Publikācija no interneta un gudrām grāmatām.


Responses

  1. Labs raksts🙂

  2. Veids jau labs, bet ļoti ilgstoš un izmaksās arī diezga. Vieglāk uzstādīt jaunās paaudzes ierīci Jetter, jaudu nepalielina, bet ļoti labi palīdz autiņam braukt pa pilsētu. Jetter ir ierīce kas paātrina droseļvārsta atvēršanu un atvēršanas platumu. Ļoti palīdz pārvietoties pa pilsētu. Ja ir interese var vairāk palasīt saitā jetter.ru un ja kāds vēlas iegādāties uzstādīt (uzstādīt var 5 min laikā) var zvanīt uz šo tel:29668448. Pats sev tāu ieliku un ļoti apmierināts.


Komentēt

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Mainīt )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Mainīt )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Mainīt )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Mainīt )

Connecting to %s

Kategorijas

%d bloggers like this: