Posted by: Auto Galvu Remonts | 07/12/2010

Gada dzinējs 2010

Ikgadējā konkursā Gada dzinējs (International Engine of the Year Awards) otro gadu pēc kārtas par absolūto uzvarētāju atzīts “Volkswagen” (VW) 1,4-litru TSI benzīna dzinējs. Absolūto uzvarētāju un līderus atsevišķās nominācijās noteica 72 cilvēku žūrija no dažādām pasaules valstīm.

Pēc konkursa žūrijas domām, VW 1,4-litru benzīna dzinējs, neskatoties uz samērā mazo darba tilpumu, attīsta 183 zirgspēku jaudu, pateicoties turbīnas un kompresora pielietojumam tā konstrukcijā. Tas esot pasaulē labākais dzinējs no šobrīd pieejamajiem.

Savukārt “FIAT” 1,4-litru “MultiAir Turbo” (pieejams “Alfa Romeo MiTo” un “Giulietta” modelī) no 66 citiem jaunajiem motoriem atzīts par Gada labāko jauno dzinēju.

Jāatzīmē, ka atsevišķajās nominācijās visvairāk laurus plūcis “BMW”, kuram šajā konkursā bijis visvairāk godalgoto vietu arī iepriekšējos gadus.

Henrijs Fords ar V-8 dzinēju

Konkursa Gada dzinējs rezultāti atsevišķās kategorijās

Dzinējiem ar tilpumu virs četriem litriem:

1. “Mercedes-Benz” 6,2-litru (C 63 AMG, S 63 AMG, SL 63 AMG, CL 63 AMG, E 63 AMG, CLS 63 AMG, ML 63 AMG);
2. “Ferrari” 4,5-litru V8 (458 Italia);
3. “Jaguar” pieclitru V8 kompresormotors (Jaguar XF, XJ, XK, Range Rover, Range Rover Sport);
4. “BMW” pieclitru V10 (M5, M6);
5. “BMW” 4,4-litru V8 turbo (550i, 750i, X5, X6);
6. “Porsche” 4,8-litru V8 Turbo (Panamera, Cayenne).Dzinējiem ar tilpumu no trim līdz četriem litriem:
1. “BMW” četrlitru V8 (M3);
2. “Porsche” 3,8-litru sešcilindru opozītmotors (GT3, 911 GT3 RS);
3. “Nissan” 3,8-litru Twin Turbo (GT-R);
4. “Porsche” 3,6-litru Turbo (911 Turbo, 911 S Turbo GT2);
5. “Porsche” 3,8-litru sešcilindru opozītmotors (911);
6. “Porsche” 3,4-litru sešcilindru opozītmotors (Boxster, Boxster Spyder, Cayman S).

Dzinējiem ar tilpumu no 2,5 līdz trim litriem:
1. “BMW” trīslitru turbo (135i, 335i, 535i, X5 35i, X6 35i, Z4);
2. “BMW” trīslitru dīzeļmotors (335d, 635d, X3 35d, X5 40d, 740d);
3. “Audi” trīslitru kompresormotors (S4, S5);
4. “Jaguar”/ “Ford”/ PSA trīslitru dīzeļdzinējs (Citroën C5, C6, Peugeot 407 Coupe, Jaguar XF, XJ, Range Rover Sport);
5. “Porsche” 2,9-litru opozītmotors (Boxster, Cayman);
6. “Audi”/ VW trīslitru dīzeļmotors (Audi A4, A4 Allroad, A5, A5 Sportback, A6, A6 Allroad, Q5, Q7, VW Touareg, Porsche Cayenne).

Dzinējiem ar tilpumu no diviem līdz 2,5 litriem:
1. “Audi” 2,5-litru pieccilindru turbo (Audi TT RS);
2. “Mercedes-Benz” 2,1-litru dīzeļmotors (C-klase, E-klase);
3. “Subaru” 2,5-litru četrcilindru turbo ((Forester, Impreza, Legacy);
4. “Ford” 2,5-litru hibrīds (Ford Fusion Hybrid, Mercury Milan Hybrid);
5. “BMW” 2,5-litru sešcilindru (Z4 23i);
6. “Honda” 2,2-litru dīzeļmotors (Accord, Accord Type S, CR-V).

Dzinējiem ar tilpumu no 1,8 līdz diviem litriem:
1. “BMW” divlitru dīzeļmotors (123d, X1 23d);
2. “Audi” divlitru TFSI (Audi A4, A4 Allroad, A5, A5 Sportback, A6, Q5, S3, VW Scirocco, Jetta, Passat, Tiguan, Golf, Seat Leon, Cupra R, Exeo, Skoda Octavia RS);
3. “Audi” divlitru TFSI (Audi TT, VW Eos, Golf, Seat Leon, FR/Cupra, Seat Altea/XL/Freetrack);
4. “Honda” divlitru “i-VTEC” (Civic Type-R);
5. “Mitsubishi” divlitru turbo (Evo, Lancer);
6. “Subaru” divlitru dīzeļmotors (Impreza, Outlook, Forester, Legacy).

Dzinējiem ar tilpumu no 1,4 līdz 1,8 litriem:
1. “BMW”/ PSA 1,6-litru turbo (MINI Cooper S, Clubman Cooper S, Peugeot 207, 308, MINI JCW, Clubman JCW);
2. “Toyota” 1,8-litru hibrīds (Prius, Auris);
3. “Audi” 1,8-litru TSI (Audi A5, A4, A3, TT, Seat Leon, Altea/XL/Freetrack, Exeo, Skoda Octavia, Superb, Yeti, VW Passat, Passat CC);
4. “Mercedes-Benz” 1,8-litru kompresormotors (CLC, C-Class, SLK, E-Class);
5. “Alfa Romeo” 1,7-litru turbo (159, Brera, Spider, Giulietta);
6. VW 1,6-litru (VW Polo, Jetta, Passat, Audi A3, Seat Ibiza, Seat Leon, Altea/XL/Freetrack).

Dzinējiem ar tilpumu no viena līdz 1,4 litriem:
1. VW 1,4-litru TSI (VW Golf, Scirocco, Jetta, Touran, Tiguan, Seat Ibiza Cupra);
2. “FIAT” 1,4-litru turbo (Alfa MiTo, Giulietta);
3. VW 1,4-litru TSI (VW Golf, Scirocco, Jetta, Skoda Superb, Octavia, Audi A1, Audi A3, Seat Leon, Altea/XL);
4. VW 1,2-litru TSI (VW Polo, Golf, Seat Ibiza ST, Skoda Octavia, Skoda Yeti);
5. “Honda” 1,3-litru hibrīds (Insight, Civic);
6. “FIAT” 1,4-litru turbo (Fiat Punto Evo, Abarth 500, Abarth Grande Punto, Bravo, Linea, Lancia Delta, Alfa Romeo Mito, Giulietta).

Dzinējiem ar tilpumu līdz vienam litram:
1. “Toyota” vienlitra trīscilindru benzīnmotors (Toyota Aygo, IQ, Yaris/Vitz, Citroën C1, Peugeot 107, Subaru Justy);
2. “smart” 799 kubikcentimetru dīzeļmotors (smart fortwo);
3. “Mitsubishi” vienlitra trīscilindru turbo (smart fortwo);
4. “Opel” vienlitra trīscilindru “Twinport” (Opel Agila, Corsa, Suzuki Alto, Splash);
5. “Mitsubishi” vienlitra trīscilindru atmosfēriskais (smart fortwo);
6. “KIA” vienlitra četrcilindru (Picanto).

Sportiskajiem dzinējiem:
1. “Mercedes-Benz” 6,2-litru V8 (C 63 AMG, S 63 AMG, SL 63 AMG, CL 63 AMG, E 63 AMG, CLS 63 AMG, ML 63 AMG);
2. “Porsche” 3,8-litru opozītmotors (GT3, 911 GT3 RS);
3. “BMW” trīslitru turbo (135i, 335i, 535i, X5 35i, X6 35i, Z4);
4. “Ferrari” sešlitru V12 (599 GTB);
5. “Nissan” 3,8-litru “Twin Turbo” (GT-R);
6. “BMW” 4,4-litru V8 turbo (X5 M, X6 M).

Jaunajiem dzinējiem:
1. “FIAT” 1,4-litru “MultiAir Turbo” (Alfa Romeo MiTo, Giulietta);
2. “Ferrari” 4,5-litru V8 (458 Italia);
3. VW 1,2-litru TSI (VW Polo, Golf, Seat Ibiza ST, Škoda Octavia, Yeti)
4. “Mercedes-Benz” četrlitru hibrīds (S400);
5. VW trīslitru hibrīds (VW Touareg, Porsche Cayenne);
6. “BMW” 4,4-litru V8 turbo (X5 M, X6 M).

Ekoloģiskajiem dzinējiem:
1. “Toyota” 1,8-litru hibrīds (Prius, Auris);
2. “FIAT” 1,4-litru “MultiAir Turbo” (Alfa Romeo MiTo Giulietta);
3. VW 1,4-litru TSI (VW Golf, Scirocco, Jetta, Touran, Tiguan, Seat Ibiza Cupra);
4. “BMW” divlitru dīzeļmotors (123d, X1 23d);
5. “Honda” 1,3-litru hibrīds (Insight, Civic);
6. “Mercedes-Benz” 2,1-litra dīzeļmotors (C-klase, E-klase).

Absolūtajā ieskaitē:
1. VW 1,4-litru TSI (VW Golf, Scirocco, Jetta, Touran, Tiguan, Seat Ibiza Cupra);
2. “BMW” trīslitru turbo (135i, 335i, 535i, X5 35i, X6 35i, Z4);
3. “Mercedes-Benz” 6,2-litru V8 (C 63 AMG, S 63 AMG, SL 63 AMG, CL 63 AMG, E 63 AMG, CLS 63 AMG, ML 63 AMG);
4. “BMW” divlitru dīzeļmotors (123d, X1 23d);
5. “BMW” četrlitru V8 (M3);
6. “Audi” 2,5-litru pieccilindru turbo (Audi TT RS);
7. “BMW”/ PSA 1,6-litru turbo (MINI Cooper S, Clubman Cooper S, Peugeot 207, 308, MINI JCW, Clubman JCW);
8. “Toyota” vienlitra trīscilindru benzīnmotors (Toyota Aygo, IQ, Yaris/Vitz, Citroën C1, Peugeot 107, Subaru Justy).

Atgādināsim, ka pērn par Gada dzinēju arī tika atzīts VW 1,4-litru TSI motors, bet līdz tam galvenais tituls piederēja “BMW” kompānijai – 2008. un 2007.gadā ar trīslitru biturbo benzīna dzinēju, bet 2006.gadā – ar pieclitru V10 agregātu no “M5” un “M6” modeļa.

Publikācija no interneta.

Reklāma

Reklāma


Responses

  1. Sveiki kungi

    interesants raksts, tas ka bmw motori ir vieni no labakajiem tas skaidrs., bet tas kas mani radija interesi bija izceltais VW 1,4 TSI ar a83 zs. VW majas lapa gan neatradu shadu informaciju. http://www.volkswagen.lv/price_lists/pdf/VW_Tiguan_2010_08_09_14-57.pdf

    • Tas ir VW Golf GTi dzinējs. Latvijā šo modeli piedāvā tikai ar 2.0 dzinēju.

  2. ok skaidrs paldies par informaciju


Komentēt

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Mainīt )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Mainīt )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Mainīt )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Mainīt )

Connecting to %s

Kategorijas

%d bloggers like this: