Posted by: Auto Galvu Remonts | 12/01/2011

Vilkt un ievilkt

Sarūpējot bagāžniekā trosi vilkšanai, pašam kļūmes brīdī būs prieks par tālredzību.

Pazeminoties gaisa temperatūrai, biežāk nekā parasti automašīnai atklājas tādas vainas, par ko pat nebijām domājuši. Un nereti izrādās tā, ka mašīnas defektu dēļ to līdz automeistaram var nogādāt tikai vai nu ar evakuatoru, vai velkot trosē. Ieteicams būtu katrā automašīnā glabāt šo autoaksesuāru, jo īpaši ziemas laikā, kad gadās iestigt kādā kupenā vai slidenā laikā noslīdēt no ceļa. Parasti jau ir tā, ka tieši tad, kad visvairāk vajag, troses nav pa rokai. Protams, ja vien auto netiek glabāts siltā garāžā.

man with robe

Pašlaik automašīnu rezerves daļu veikalos ir iegādājamas dažādu izmēru, krāsu un materiālu troses. Var pirkt tās, kas ir elastīgas un atvieglo vilkšanu, jo mazāk veidojas strauji rāvieni, bet var izvēlēties arī neelastīgās troses. Izvēloties trosi, vajadzētu pievērst uzmanību tam, kādu slodzi tā var izturēt. Nebūtu ieteicams vilkt mikroautobusu ar trosi, kas domāta vieglo automašīnu vilkšanai.

Automašīnu vilkšanas troses var iegādāties katrā auto rezerves daļu veikalā, kā arī degvielas uzpildes stacijās. Uz iepakojuma būs norādīts troses garums un arī cik smagas automašīnas ar to var vilkt, kā arī izgatavošanas vieta un īsa pamācība. Cena ir nopāris  latiem (1400 kg) līdz pat pāris desmit latiem par trosi, ar ko var vilkt septiņtonnīgu automašīnu.

Kas jāņem vērā, velkot automašīnu? Pirmām kārtām, automašīnu vajadzētu sākt vilkt bez lieliem rāvieniem. Pretējā gadījumā trose var plīst un lidot neparedzamā virzienā, tāpēc jābūt ļoti uzmanīgiem. Vilkšanas laikā jācenšas braukt tā, lai trose būtu vienmērīgi nostiepta. To daļēji var regulēt velkamā automobiļa vadītājs ar bremzes pedāli, savukārt velkošā auto vadītājam jābrauc pēc iespējas līganāk — laikus jāsāk bremzēt pirms apstāšanās vai krustojuma, apstājoties trosei jābūt nostieptai, tad arī braukšanas sākums būs bez rāvieniem.

Ievilkšana

Speciālā trose noderēs ne tikai ja mēģināsi auto iedarbināt, to ievelkot, bet arī tad, ja jāpalīdz kādam nelaimē nonākušam kolēģim. Tāpēc ikvienam ieteicams savu braucamo nokomplektēt ar velkamo trosi. Vienīgi jāatceras, ka mašīnas, kurām ir automātiskā ātrumkārba, ar ievilkšanu iedarbināt nevar. Turklāt automašīnas ar automātisko ātrumkārbu drīkst vilkt tikai kādus pārdesmit kilometrus un nelielā ātrumā, jo, dzinējam nedarbojoties, automātiskā ātrumkārba neeļļojas un, ilgāk velkot, to var sabojāt. Visērtākās ir auto vilkšanai paredzētās elastīgā pinuma virves, kas nopērkamas katrā degvielas uzpildes stacijā. Tās pašas saraujas, un nepieredzējis braucējs tai virsū neuzbrauks, tomēr, lai automašīnu varētu veiksmīgi pavilkt, nelielas iemaņas tomēr ir nepieciešamas – gan tam, kurš velk, gan tam, kuru velk. Galvenais ir izvairīties no straujiem rāvieniem, jo tad var saplēst pat visstiprāko trosi vai stiprinājumu.

***

Jāievēro!

192 Mehāniskos transportlīdzekļus atļauts vilkt:

192.1. izmantojot lokano vai cieto sakabi;

192.2. daļēji novietojot velkamo mehānisko transportlīdzekli uz velkošā transportlīdzekļa (kravas kastē vai uz speciālas atbalstierīces).

193 Velkot ar cieto vai lokano sakabi, pie velkamā mehāniskā transportlīdzekļa stūres jābūt transportlīdzekļa vadītājam, izņemot gadījumu, kad cietās sakabes konstrukcija nodrošina velkamā mehāniskā transportlīdzekļa vadāmību.

194 Cietajai sakabei starp velkošo un velkamo mehānisko transportlīdzekli jānodrošina attālums, kas nepārsniedz 4 m, bet lokanajai sakabei šim attālumam jābūt no 4 līdz 6 m. Lokanajai sakabei jābūt apzīmētai tā, lai citi ceļu satiksmes dalībnieki to varētu laikus pamanīt.

195 Aizliegts vilkt:

195.1. vairāk par vienu mehānisko transportlīdzekli;

195.2. mehānisko transportlīdzekli, kuram ir bojāta stūres iekārta (atļauts vilkt, to daļēji novietojot uz velkošā transportlīdzekļa);

195.3. ja mehāniskajam transportlīdzeklim, kuram ir bojātas darba bremzes, faktiskā masa ir lielāka par pusi no velkošā mehāniskā transportlīdzekļa faktiskās masas;

195.4. ar lokano sakabi, ja ir bojāta vai nedarbojas velkamā mehāniskā transportlīdzekļa darba bremžu sistēma;

195.5. ar lokano sakabi atkalas laikā.

No Latvijas Administratīvo pārkāpumu kodeksa un pārkāpumu uzskaites punktu sistēmas piemērošanas noteikumiem

149.19. pants. Transportlīdzekļu vilkšanas noteikumu pārkāpšana

1. Par transportlīdzekļa vilkšanu, ja pie tā stūres nav transportlīdzekļa vadītāja, uzliek naudas sodu transportlīdzekļa vadītājam trīsdesmit latu apmērā (viens soda punkts).

2. Par noteiktā attāluma neievērošanu starp velkošo un velkamo transportlīdzekli izsaka brīdinājumu vai uzliek naudas sodu

transportlīdzekļa vadītājam desmit latu apmērā (nulle soda punktu).

3. Par transportlīdzekļu vilkšanas aizlieguma neievērošanu uzliek naudas sodu transportlīdzekļa vadītājam četrdesmit latu apmērā (viens soda punkts).

Publikācija no interneta.

 

Seko mums

Seko mums


Komentēt

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Mainīt )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Mainīt )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Mainīt )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Mainīt )

Connecting to %s

Kategorijas

%d bloggers like this: