Posted by: Auto Galvu Remonts | 17/01/2011

What Car? Gada Auto 2011

Šī ir jau 34.reize, kad tiek dalīti auto pasaules “Oskari” – What Car? Gada Auto 2011 ir klāt!

Aizvadītais gads auto jomā bijis viens no pašiem aizraujošākajiem – reti kad ir bijis tik daudz jaunu, interesantu modeļu, ražotājiem par katru cenu cenšoties pievērst pircēju uzmanību. Taču, domājot par jaunu auto, runa nav tikai par izvēli – nedrīkst aizmirst arī par kvalitāti, vērtību un – braukšanas baudu.

Šeit lieti noder What Car? testi. Mēs esam veikuši simtiem tūkstošus kilometru ar visiem jaunajiem auto modeļiem. Tāpēc, izvēloties kādu no mūsu gada auto finālistiem, tev nebūs jāpiedzīvo vilšanās.

Mazauto

Pretendenti:

  • Hyundai i10 1.2
  • Ford Fiesta 1.25 85 Zs Trend 5d
  • Audi A1 1.4 TFSI Ambition

Uzvarētājs: Audi A1 1.4 TFSI Ambition
Cena:20 430 eiro

Mēs zinām, ka Audi spēj radīt brīnišķīgus sporta auto – kā, piemēram, TT un R8. Mēs arī zinām, ka Audi māk veidot greznus interjerus, kā jaunajā Audi A8. Taču A1 pierāda, ka Audi spēj visu šo pieredzi ielikt pilsētas auto, turklāt – par pieņemamu cenu.

A1 ir Audi lētākais modelis, taču tas nebūt nerada iespaidu, ka ražotājs uz kaut kā rēķina būtu ekonomējis. Neklausies tajos, kas sludina, ka tas “tāds grezns Polo vien ir”. Lai arī abiem auto tehniski ir daudz kas kopīgs, Audi A1 piedāvā krietni atšķirīgas izjūtas un katrs tā kvadrātcentimetrs izstaro augstākās klases produkta auru.

Nekur citur tas nav tik uzskatāmi redzams, kā salonā. Montāžas kvalitāte un interjera apdares materiāli to automātiski novieto augstākā plauktā, nekā jebkuru citu šobrīd tirgū pieejamo mazauto.

Savukārt pie stūres A1 ļauj izbaudīt sportisku dizainu, perfektu sēdpozīciju un precīzas vadības ierīces.

Pateicoties lieliskajai manevrētspējai, ikviens brauciens ar A1 ir bauda. Jā, gaita ir pacieta, taču, ja rezultātā tu iegūsti auto, kas provocē uz azartisku braukšanu, tas nav nekas nepanesams. Turklāt tēriņi par degvielu ir minimāli.

Mūsuprāt, Audi A1 piedāvā labu vērtību par šo cenu un turēs savu vērtību labāk, nekā tā tuvākais konkurents – Mini.

Mazie ģimenes auto

Pretendenti:
Škoda Octavia 1.2 TSI
Volkswagen Golf 1.4 TSI 122 Zs Comfortline
Toyota Prius 1.8 VVT-i Standard

Uzvarētājs: Volkswagen Golf 1.4 TSI 122 Zs Comfortline
Cena: 18008 eiro

Daudzi mazie ģimenes auto vēlas būt “kā Golf”, taču neviens nav tik labs kā šis leģendārais Volkswagen modelis.

Jaunākās paaudzes Golf ir izdevies gūt uzvaru šajā kategorijā pēdējos trīs gadus pēc kārtas un tas ir fantastisks sasniegums, ja ņem vērā, cik daudz līdzīgu auto šajā laikā ir laisti klajā.

Pērn mūsu uzmanību saistīja Alfa Romeo Giulietta, daudzsološs izskatās arī jaunais Ford Focus, taču, vēlreiz pārvērtējot to, ko piedāvā Golf, nebija šaubu, ka tas joprojām ir līderis.

Braukšanas ziņā tas ir nevainojams – labs gaitas komforts ir līdzsvarā ar pārliecinošu vadāmību un stūres reakciju. Ja runa ir par trokšņu izolāciju, reti kurš auto šajā klasē ir tik kluss, kā mūsu favorīts – Golf ar 1,4 TSI benzīna dzinēju.

Arī 1,6 TDI nav slikta izvēle, turklāt tas ir ekonomiskāks, taču cenas ziņā pievilcīgāks ir 1,4 TSI, kas ar vidējo patēriņu 6 l/100 km nebūt nav uzskatāms par rijīgu.

Interjers ir pārdomāts un komfortabls, arī salona apdares materiāliem un montāžas kvalitātei nav, ko pārmest. Auto ir kā radīts cilvēkiem, kam daudz jābrauc – vietas netrūkst ne pasažieriem, ne bagāžai.

Golf varbūt nav lēts, taču tas ir katra iztērētā eiro vērts. Turklāt tas notur savu vērtību labāk nekā lielākā daļa konkurentu.

Mēs to jau esam teikuši, bet nākas atkārtot: Golf ir viss, kas daudziem auto pircējiem jebkad no auto būs vajadzīgs.

Ģimenes auto

Pretendenti:

  • Skoda Superb 1.4 TSI
  • Ford Mondeo 2.0 TDCi 140Zs Titanium
  • Volkswagen Passat 2.0 TDI 140Zs Trendline

Uzvarētājs: Ford Mondeo 2.0 TDCi 140Zs Titanium
Cena: 25 610 eiro

Mondeo ir viens no visu laiku labākajiem ģimenes auto – tam faktiski nav, ko pārmest nevienā jomā.

Vispirms – ar to ir patīkami braukt, pateicoties gaitas komfortam un informatīvajai stūrei. Mūsu favorīts, 2,0 litru dīzeļdzinējs, nodrošina spēcīgu un vienmērīgu paātrinājumu.

Salons ir ietilpīgs un demonstrē labu apdares kvalitāti, bet 70 litru degvielas bāka un 5,3 litru patēriņš ļauj teorētiski veikt vairāk nekā 1200 kilometrus līdz jāiegriežas degvielas uzpildes stacijā.

Protams, Volkswagen Passat arī ir ekonomisks. Taču, ja runa ir par braukšanas baudu, mēs izvēlētos Mondeo. Galamērķī tu nonāksi svaigāks, nekā braucot ar kādu no konkurentiem.

Ja ar to ir par maz, Mondeo ir plašs drošības aprīkojums, bet septiņu drošības spilvenu skaitā viens sargā vadītāja kājas.

Ko vēl gaidīt? Izvēle ģimenes auto segmentā ir plaša, taču mūsuprāt, Mondeo joprojām ir pārāks.

Kompaktie biznesa auto

Pretendenti:

  • BMW 3. sērija 316d
  • BMW 3. sērija 320d
  • BMW 3. sērija 330d

Uzvarētājs: BMW 3. sērija 320d
Cena: 35 964 eiro

Ievēroji sakarību starp pretendentiem un uzvarētāju? Pavisam vienkārši – lai vai cik naudas tev būtu kompaktās biznesa klases auto iegādei, 3.sērijas BMW ir labākā izvēle.

Modelis ir jau sešus gadus vecs, taču tam nepārtraukti ir bijuši dzinēja, piekares un stila uzlabojumi – un visus šos gadus tas ir klases līderis.

Mūsu favorīts ir 320d. Tā četrcilindru turbodīzelis nodrošina pilnīgi pietiekamu dinamiku un ir tikpat elastīgs, cik jaudīgs. Turklāt tas demonstrē iespaidīgi zemus CO2 un degvielas patēriņa rādītājus, kas nozīmē – zemākas lietošanas izmaksas, nekā konkurentiem.

Taču patiesā 3.sērijas BMW pievilcība slēpjas braukšanas baudā. Jā, gaita ir nedaudz pacieta, taču tā nav nekomfortabla un ar to ir iespējams sadzīvot, ņemot vērā pārliecinošo stabilitāti, ko tā nodrošina.

Komplektā ar sensacionālo saķeri ar ceļu, lielisko līdzsvaru un precīzo stūri, 3.sērijas BMW liks jums smaidīt katru dienu. Ja vērtē pēc braukšanas baudas vien – 3.sērijas BMW ne tuvu nav konkurentu.

Tas pelnījis labu atzīmi arī par interjera apdares un montāžas kvalitāti, kā arī salona ietilpību. Četriem pieaugušajiem vietas pietiks un, lai arī bagāžnieks nav ideālas formas, tas ir gana liels.

Prestižs zīmols, cena nav kosmiska, lietošanas izmaksas – minimālas. Tāds ir BMW 320d – gada labākais kompaktais biznesa auto.

Biznesa auto

Pretendenti:

  • BMW 520d
  • Jaguar XF 3.0D V6 Luxury
  • Audi A7 Sportback 3.0 TDI Quattro

Uzvarētājs: Jaguar XF 3.0D V6 Luxury
Cena: 52 582 eiro

Jaguar XF tik tikko bija nonācis pārdošanā, kad 2008.gadā tas ieguva What Car? Gada Auto balvu. Lai arī Audi, BMW un Mercedes kopš tā laika ir laiduši klajā lieliskus biznesa klases auto, Jaguar joprojām ir līderis.

Vispirms, tas liek konkurentiem izskatīties pārāk nopietniem, pateicoties savai sportiskajai, kupejveidīgajai virsbūvei. Tad seko interjers – vēl viens vizuālas baudas avots, ko rada elegants, mūsdienīgs salons ar īsta koka, alumīnija un ādas apdari.

Sarkanā startera poga pulsē kā sirds, ko nospiežot, dzinējs ierūcas, panelī parādās ventilatoru atveres, bet no viduskonsoles izbīdās pārnesumu maiņas slēdzis. Un tas ir tikai sākums – jaunais Jaguar 3,0 litru dīzeļdzinējs ir tik vienmērīgs un patīkams, kā skotu viskijs. Turklāt tas ir kļuvis stiprāks. Arī pārnesumkārbas darbība ir nemanāma.

Apvienojot šīs īpašības, Jaguar XF demonstrē arī fantastisku stabilitāti pat lielā ātrumā, bet lieliskā skaņas izolācija ļauj aizmirst par ārpasauli, padarot garākus braucienus par baudu.

Tev patiks braukt ar XF, taču Jaguar nav piemirsuši arī par praktiskumu – aizmugurē ērti var sēdēt divi pieaugušie, bet 540 litru bagāžniekā netrūks vietas ceļasomām un citiem priekšmetiem.

Jā, lietošanas izmaksas nav mazas, salīdzinot ar BMW 520d, taču tas ir dažādu labu īpašību kopums, kas padara Jaguar XF par gada labāko biznesa klases auto.

Luksusa auto

Pretendenti:

  • Mercedes-Benz S-Klase S350 CDI Bluetec
  • Range Rover 4.4 TDV8 Vogue
  • Rolls-Royce Phantom

Uzvarētājs: Mercedes-Benz S-Klase S350 CDI Bluetec
Cena: 79 550 eiro

Par šādu rezultātu mums nebija šaubu. S-Klases Mercedes ir ideāls veids, kā doties no vienas vietas uz otru, vienalga, vai sēžot pie stūres, vai aizmugures sēdeklī, atvēlot šo darbu šoferim.

Pneimopiekare nepārtraukti analizē ceļa segumu, atbilstoši pielāgojot gaitas komfortu un vadāmību, kā arī savaldot virsbūves svārstības.

Ekonomiskais 3,0 litru V6 turbodīzelis piedāvā pietiekami labu dinamiku, lai ieintriģētu vadītāju, taču tas neliek par sevi manīt un klusi darbojas fonā.

Interjers ir komfortabls un ārpasaules trokšņi tajā praktiski nav dzirdami. Jebkurā sēdeklī vietas netrūkst un pat paliek pāri, bet 560 litru bagāžnieks garantē, ka vietas pietiks arī bagāžai.

Aprīkojums ir ļoti plašs un piedāvā tādus tehnoloģiskus jaunievedumus, kā jaunākā parauga nakts redzamības sistēmu, radara kontrolētu kruīzkontroli un citus brīnumus.

Turklāt, ņemot vērā visu, kas ir S-Klases arsenālā, tā cena šķiet pat ļoti izdevīga.

Universāli

Pretendenti:

  • Škoda Octavia Combi 1.4 TSI
  • Ford Mondeo universālis 2.0 TDCi 140ZS Titanium
  • BMW 520d Touring

Uzvarētājs: Ford Mondeo universālis 2.0 TDCi 140ZS Titanium
Cena: 26 308 eiro

Universāļiem piemīt noteikta godīguma aura. Nav redzētas tādas reklāmas, kas tos saista ar žilbinošu un seksīgu dzīvesveidu. Nē – vienīgais laba universāļa kritērijs ir liels, parocīgs bagāžnieks.

Ford Mondeo universālis neliek meklēt kompromisus un piedāvā 542 litru bagāžas nodalījumu, ko, nolaižot sēdekļus, var palielināt līdz 1733 litriem.

Taču ne tikai bagāžniekā vien slēpjas Mondeo pievilcība. Pēc pērn veiktās modeļa atsvaidzināšanas tas kļuvis simpātiskāks gan no ārpuses, gan iekšpuses.

Miniveni

Pretendenti:

  • Citroën C3 Picasso 1.6 VTi Pack Plus
  • Peugeot 5008 1.6 HDi Allure
  • Seat Alhambra 2.0 TDI 140 ZS

Uzvarētājs: Seat Alhambra 2.0 TDI 140 ZS
Cena: Pārdošanā gaidāms janvāra beigās

Jaunais Seat Alhambra ir izbeidzis ēru, kurā dominēja Citroën Grand C4 Picasso un tam radniecīgais Peugeot 5008, kas bija labākie MPV četrus gadus pēc kārtas.

Alhambra ir izdevies tos pārspēt teju ikvienā kategorijā, pierādot, ka, pērkot minivenu, nav jāupurē braukšanas bauda praktiskuma vārdā.

Alhambra ir liels auto, kas minivenam ir svarīga īpašība. Turklāt tas ir daudzfunkcionāls un praktisks. Tam ir ietilpīgs, plašs salons, kurā ir patīkami atrasties. Bet, sēžot pie stūres, auto gabarītus praktiski nejūt.

Trokšņu izolācija ir laba (dažbrīd dzirdama vienīgi pretvēja šalkoņa), vadāmība ir precīza, bet gaita demonstrē labu līdzsvaru starp komfortu un stabilitāti.

140 ZS 2,0 litru dīzeļdzinējs ir vēl viens Alhambra trumpis – tas nav pats jaudīgākais modifikāciju paletē, taču tas spēj sevi attaisnot praktiski jebkurā situācijā. Turklāt tas ir ekonomisks.

Bāzes aprīkojums nav slikts, taču, mūsuprāt, no papildaprīkojuma saraksta vērts izvēlēties bīdāmās sānu durvis ar elektropiedziņu – tās ļoti atvieglo iekāpšanu un izkāpšanu, ja rokas ir pilnas ar bērniem un iepirkumu maisiem.

Taču pat bez šīs „ekstras” Alhambra ir lielisks auto par labu cenu. Ja jums vajadzīgs septiņvietīgs auto, vai vienkārši – ietilpīgs transportlīdzeklis, labāka par Seat Alhambra šobrīd tirgū nav.

Krosoveri

Pretendenti:

  • Nissan Juke 1.6 Tekna
  • Peugeot 3008 1.6 THP 156 Sport
  • Volvo XC60 2.0 D3 DRIVe Kinetic

Uzvarētājs: Peugeot 3008 1.6 THP Allure
Cena: 22 821 eiro

Reti kurš auto tik daudzpusīgi spēj apmierināt pircēju vajadzības.  Peugeot 3008 interjers ar tā augstvērtīgo un kvalitatīvo apdari spēs izturēt mazas ģimenes dzīves nedienas, bet masīvā viduskonsole ļaus priekšā sēdošajiem pasažieriem sajusties drošāk.

Aizmugures sēdeklī mazajiem pasažieriem vietas netrūks, bet lielais bagāžas nodalījums ļaus paņemt ģimenes izbraucienā ne tikai pašas nepieciešamākās lietas vien.

Dalītais bagāžnieka vāks ļauj ērti organizēt bagāžas izņemšanu un ievietošanu šaurās stāvvietās – ja nepieciešams, var atvērt tikai pusi no tā.

Taču autobusa praktiskums nenozīmē, ka 3008 brauc kā autobuss. Gluži otrādi, tas piedāvā komfortablu gaitu un labu vadāmību, kā arī nevainojamu trokšņu izolāciju.

Seši drošības spilveni, stabilitātes kontroles sistēma un 5 zvaigžņu EuroNCAP vērtējums kliedē šaubas par Peugeot 3008 drošību, bet, pateicoties dāsnajam aprīkojumam, tas ir teju nepārspējams – par šo cenu.

Apvidus auto

Pretendenti:

  • Hyundai Santa Fe 2.2 CRDi Style 7v
  • BMW X3 xDrive20d
  • Land Rover Discovery 3.0 SDV6 SE

Uzvarētājs:
Land Rover Discovery 3.0 SDV6 SE
Cena: 55 876 eiro

Ir tik grūti izlemt. Daļa no tevis vēlas lielu apvidus auto, kas lieti noder, dodoties nedēļas nogales izbraucienā uz kādu tālāku vietu dziļāk laukos, kamēr tevī mītošais pilsētnieks vēlas biznesa klases transportlīdzekli, ar ko pirmdienas rītā atgriezties birojā.

BMW X5 vai Porsche Cayenne lieliski atbilst biznesa klases prasībām, turklāt ar zināmu sportiskuma devu, taču šo auto piecvietīgie saloni būs šķērslis tiem, kam ir lielas un prasīgas ģimenes.

Pērn atsvaidzinātais Land Rover Discovery izvēli padara vienkāršu – tas ir pietiekoši liels, jaudīgs un ietilpīgs, pateicoties septiņām pilnvērtīgām sēdvietām, 3,0 litru dīzeļdzinējam un plašam bagāžas nodalījumam.

Turklāt, kad nav jāpilda ģimenes šofera loma un ir laiks meklēt piedzīvojumus, Discovery ļaus šķērsot pat ļoti neviesmīlīgu apvidu, pateicoties tādām elektroniskām palīgierīcēm, kā Terrain Response System.

Ja Rietumeiropu turpinās šaustīt tik nopietnas ziemas, kā šī, daudzi būs spiesti strādāt no mājām. Izņemot tos, kam pieder Land Rover Discovery.  Turklāt šis auto, kas pārvarēs pat šķietami nepārvaramus šķēršļus, ar vienu rokas kustību spēj pārvērsties par nevainojamu lielceļu kreiseri.

Coupé

Pretendenti:

  • Volkswagen Scirocco 1.4 TSI
  • Audi TT 2.0 TFSI 211 Sport
  • Jaguar XKR

Uzvarētājs: Audi TT 2.0 TFSI
Cena: 36 665 eiro

Aizvadītajā gadā tirgū ienāca daudzas lieliskas kupejas. Dažas – videi draudzīgas, dažas seksīgas, citas – sportiskas. Tāpēc Audi TT, kas bija mūsu pērnā gada labākā kupeja, izjuta visai spēcīgu konkurenci. Tomēr, kā izrādījās, nevienam jaunpienācējam nepiemita vajadzīgās īpašības, lai gāztu Audi TT no troņa.

TT ir lielisks auto, pat ja tā cena nešķiet nekas spožs. Jo, ja ņem vērā, ko Audi TT par to piedāvā – tas ir ļoti izdevīgs darījums.

Pateicoties jaunam 210 ZS 2,0 litru benzīna turbodzinējam, Audi TT ir labāks, nekā jebkad agrāk, ļaujot baudīt gan strauju paātrinājumu, gan mierīgu kreisēšanu bez īpašas steigas.

To pašu var teikt arī par citām šī auto īpašībām. Ja brauc mierīgi, piekare ļauj justies komfortabli uz jebkāda ceļa seguma. Taču, līdzko šoseju sāk vagot līkloči, Audi TT piepeši pamostas. Labā saķere ar ceļu un virsbūves svārstību kontrole ļauj strauji mainīt virzienu, ko provocē arī precīzā stūres, gāzes pedāļa un bremžu reakcija.

Taču ne jau braukšanas īpašību dēļ vien Audi TT ir mūsu iecienītākā kupeja – kā jau varētu gaidīt no Audi, interjera apdares kvalitāte ir paraugs daudziem citiem ražotājiem.

Jā, aizmugures sēdvietas ir simboliskas, taču tās noder tad, ja bagāžniekā piepeši pietrūkst vietas. Tās var arī nolocīt, atbrīvojot vietu lielāka izmēra bagāžai.

Jebkurā gadījumā, par Audi TT var teikt vienu – par spīti augstajai cenai, tā ir laba investīcija, jo, pateicoties zemām lietošanas izmaksām un prestižam zīmolam, tālākpārdošanas vērtība ir viena no labākajām klasē.

Ko vēl vairāk var vēlēties?

Sporta auto

Pretendenti:

  • Lotus Evora 3.5 V6
  • Audi R8 Spyder V10
  • Ferrari 458 Italia

Uzvarētājs: Ferrari 458 Italia

Šis ir auto, kas pārstāv pats savu klasi. Ir daudz supermašīnu, taču Ferrari un 458 Italia ir vienkārši neaizskarami.  Tam ir 4,5 litru dzinējs, kas attīsta 570 zirgspēkus un ir savienots ar  zibensātru septiņpakāpju transmisiju.  Neraugoties uz to, 458 Italia spēj būt apbrīnojami civilizēts transportlīdzeklis ikdienas ceļu satiksmē.

Septītajā pārnesumā ir iespējams braukt ar 50 km/h, taču mazliet stingrāk nospiežot gāzes pedāli, tu vari likt dzinējam ierēkties un katapultēties uz priekšu galvu reibinošā paātrinājumā.

Ferrari 458 piekares veidošanā izmantota pieredze, ko itāļu sporta auto ražotājs guvis F1 autosacīkstēs, ļaujot panākt neticamu saķeri ar ceļu. Turklāt, atkarībā no savām spējām, ikviens var pielāgot Ferrari 458 elektroniskās drošības palīgierīces pēc nepieciešamības.

Tāpēc nav jābūt Fernando Alonso, lai brauktu ar 458 Italia. Ferrari ir izdevies radīt kolosālu sporta mašīnu, un McLaren MP4-12C  nāksies krietni pacensties, lai to pārspētu.

Sportiskie hečbeki

Pretendenti:

  • Renault Twingo Renaultsport
  • Renault Clio Renaultsport
  • Renault Mégane Renaultsport

Uzvarētājs: Renault Mégane Renaultsport
Cena: 22 200 eiro

Otro gadu pēc kārtas Renault ir izdevies izvirzīties vadībā sportisko hečbeku klasē un, tāpat kā pērn, labākais ir Megane 250 Cup.

Ja tev ir vēlēšanās iegādāties sportisko hečbeku, tavs nolūks ir izklaide. Renault liks tev smaidīt, vēl pirms tu atvērsi auto durvis. Tam ir draudīga āriene, un šī tēma turpinās arī interjerā.

Taču, uzsākot braukšanu, viss izskatās vēl labāk – 2,0 litru turbodzinējs attīsta 250 ZS, tāpēc paātrinājums ir diezgan straujš.

Taču, atšķirībā no dažiem konkurentiem, Megane jaudas padeve ir vienmērīga un tā netiek lieki izšķērdēta –  piespiežot gāzes pedāli līdz grīdai, riepas ieķeras asfaltā un auto katapultējas uz priekšu ar šai klasei cienīgu tempu (6,1 sekunde līdz 100 km/h).

Rodsteri un kabrioleti

Pretendenti:

  • Mazda MX-5 1.8i
  • BMW Z4 sDrive23i
  • Mercedes-Benz E350 CDI Cabrio Blue Efficiency

Uzvarētājs: BMW Z4 sDrive23i
Cena: 38 435 eiro

Z4 ir lielisks nosaukums šim auto, kas savā būtībā ir vienkāršs un tiešs.

2,5 litru sešcilindru dzinējs attīsta nedaudz virs 200 ZS, bet tam jāpārvieto vien 1405 kilogrami svara, ja neskaita vadītāju. Skaitļi runā paši par sevi – svara un jaudas attiecība ir vērā ņemama.

BMW māk taisīt automašīnas, ka lieliski turas uz ceļa un Z4 nav izņēmums. Tam piemīt viss, ko varētu sagaidīt no divvietīga kabrioleta.

Turklāt šim, otrās paaudzes Z4 ir muskuļotāka āriene, kas neļauj to saukt par „meiteņu auto”.

Savukārt, pateicoties salokāmajam jumtam, tas ir lietojams jebkurā gadalaikā, aizmirstot par tām divām nedēļām jūnijā, ko mēs saucam par vasaru.

Videi draudzīgākais auto

Nissan Leaf

Agri vai vēlu mums nāksies atradināties no naftas un arvien lielāku lomu mūsu dzīvē spēlēs elektroauto. To revolūcija jau ir sākusies un tieši tāpēc mēs esam ieviesuši jaunu sadaļu Gada Auto sarakstā, kurā šogad triumfē – Nissan Leaf.

Nissan Leaf 110 ZS elektromotors to padara tikpat dzīvelīgu, kā ekvivalents benzīna vai dīzeļa agregāts. Maksimālais griezes moments ir pieejams jau, uzsākot kustību, turklāt nav jāuztraucas par pārnesumiem – vienkārši spied gāzes pedāli un brauc, vai arī spied bremzes un apstājies.

Nissan rēķina, ka izmaksas par patērēto elektrību būs vien ceturtā daļa no izmaksām, ko prasītu līdzvērtīgs auto ar dīzeļdzinēju.

Vēl viens bonuss ir – klusums. Motors praktiski neizdveš ne skaņas, tāpēc vienīgie trokšņi ir tie, ko rada pretvējš un riepas.

Ar vienu uzlādes reizi Nissan Leaf var nobraukt 160 kilometrus. Tad tas jāuzlādē – šis process ilgst 8 stundas. Trīs stundās bateriju var uzlādēt līdz 50% no tās kapacitātes.

Nissan Leaf cena gan ir bāzes versijas 3.sērijas BMW līmenī, taču labā ziņa ir tā, ka tas ir nevainojami aprīkots.

Drošība

Uzvarētājs: Volvo, par kājāmgājēju atpazīšanas sistēmu ar automātisko bremzēšanu

Nav grūti saprast, kādā veidā Volvo ir kļuvis par sinonīmu drošībai. Zviedru autoražotājs jau desmitiem gadu ir dzīvības glābšanai domāto tehnoloģiju izstrādes avangardā.

Volvo radīja pirmās drošības un pirmās automātiskās bremzēšanas sistēmas.  Taču Volvo apzinās, ka reputācija, kas veidota uz pagātnes sasniegumiem, neturas ilgi. Tāpēc darbs pie drošības uzlabošanas turpinās ar gājēju atpazīšanas tehnoloģiju.

Sistēma, kas pieejama kā papildaprīkojums S60, V60 un XC60 modeļiem, ar radara un kameru palīdzību skanē priekšā esošo ceļu un “ierauga” kājāmgājējus. Ja kāds no tiem nonāk auto kustības ceļā un uzreiz pēc tam neseko vadītāja rīcība, auto tiek automātiski nobremzēts.

Jo trieciens ir mazāks, jo lielākas ir cietušā cilvēka izredzes izdzīvot – tāpēc braukšana ar Volvo var izšķirt tūkstošiem cilvēku likteņus.

WhatCar? Gada Auto 2011

Audi A1 1.4 TFSI Ambition

Kā naglai pa galvu – šis teiciens šoreiz attiecināms uz Audi A1, kas, mūsuprāt ir īstais auto, īstajā laikā. Pilnvērtīgs Gada Auto titula ieguvējs.

Būtu melots, ja mēs teiktu, ka no Audi A1 netika gaidīts daudz. Pagātnē ir gadījies, ka Audi pārāk daudz sasola, bet nespēj īstenot solīto, taču šobrīd Ingolštatē lietas acīmredzami iet uz labo pusi.

Audi A1 spēj likt cilvēkiem atskatīties un demonstrē lielisku kvalitāti, taču vienlaikus tas garantē braukšanas baudu, nemeklējot kompromisus uz komforta rēķina.

Jā, Audi A1 cena mazauto klasei šķiet par lielu, taču tas nav parasts mazauto. Tu pērc to braukšanas baudas, kvalitātes un imidža dēļ – ar tādu pašu pieeju, ar kādu pēdējo 10 gadu laikā cilvēki pirka Mini.

Jāņem vērā, ka Audi A1 ir praktiskāks, nekā Mini, taču, tāpat kā Mini, tas ir daudzu iekārots auto, kas to padara par labu investīciju.

Ja auto izskats tevi neuzrunā, apsēdies pie tā stūres. Visapkārt ir jaušama kvalitāte, kādu par šo cenu citur nav iespējams atrast.

Audi ir nopietni domājuši par šo auto – to apliecina arī augstākais, piecu zvaigžņu Euro NCAP drošības vērtējums.

Iemeslu, kādēļ Audi A1 liks tev smaidīt, netrūkst. Tas ir lielisks auto un mums ir tas gods to ieteikt kā mūsu Gada Auto 2011.

Iepriekšējo gadu What Car? Gada auto laureāti:

2010 Peugeot 3008
2009 Ford Fiesta 1.25
2008 Jaguar XF
2007 Opel Corsa
2006 BMW 320d
2005 Land Rover Discovery
2004 Volkswagen Golf
2003 Seat Ibiza
2002 Toyota Corolla
2001 Ford Mondeo
2000 Skoda Fabia
1999 Rover 75
1998 Land Rover Freelander
1997 Renault Megane Scenic
1996 Peugeot 406
1995 VW Polo
1994 Peugeot 306
1993 Ford Mondeo
1992 Volkswagen Golf
1991 Rover Metro
1990 Rover 214 Si
1989 Ford Fiesta
1988 BMW 735i
1987 Renault 21 Savannah
1986 Saab 9000 Turbo 16
1985 Volkswagen Golf
1984 Peugeot 205
1983 MG Metro
1982 Mercedes 200T
1981 Volkswagen Golf
1980 Opel Astra
1979 Peugeot 305
1978 Renault 20

Whatcar.lv

Reklāma:
Pirmais kredīts BEZ MAKSAS – 0% ! Atdod tik cik aizņēmies !


Komentēt

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Mainīt )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Mainīt )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Mainīt )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Mainīt )

Connecting to %s

Kategorijas

%d bloggers like this: