Izskatās, ka pasaulē ir uzsākušās degvielas ekonomijas sacensības. Pasaules automašīnu ražotāji, izstrādājot jaunus automašīnu modeļus, aizvien biežāk sāk piedomāt pie spēkrata degvielas ekonomijas. Kā viens no interesantākajiem eksemplāriem ir vācu „Tautas auto”, kas šonedēļ prezentēja automašīnu XL1, kuras degvielas patēriņš uz 100 kilometriem ir vien 0,90 litri ar kaitīgo izmešu daudzumu 24 grami uz vienu kilometru.
Mazlitrāžas Volkswagen XL1, kuram ir 0,8 litru divcilindrīgais TDI dzinējs ar 48 zs jaudu un 27 zs elektromotoru ar litija jonu akumulatoriem, pirmo reizi tiek izrādīts autošovā Katarā. Tam ir septiņpakāpju sekvenciālā divsajūgu pārnesumkārba un tas tikai ar elektroenerģiju prototips spējīgs nobraukt 35 kilometrus.
Tuksnešu valstī demonstrētajam eksemplāram būs koncepta statuss, bet jau 2013.gadā starts tiks dots sērijveida ražošanai.
3,81 metrus garais, 1,20 m platais un 1,14 m augstais divvietīgais automobilis ir gatavots no mākslīgā materiāla ar oglekļšķiedras piejaukumu un aprīkots ar hibrīdiekārtu, kas sastāv no divcilindru dīzeļa turbo dzinēja un elektromotora. Ar aerodinamiskās pretestības koeficientu tikai 0,186.
XL1 ātrumu 100 km/h spēj sasniegt 11,9 sekundēs, savukārt 795 kilogramus smagās automašīnās maksimālais ātrums ir 160 km/h.
Publikācija no interneta.
Komentēt