Posted by: Auto Galvu Remonts | 04/02/2011

Opoc dzinējs ar Bila Geita gādību

Bagātākais cilvēks pasaulē Bils Geitss (Bill Gates) kopā ar Sun Microsystems līdzdibinātāju Vinodu Koslu (Vinod Khosla) ir investējuši 23,5 miljonus ASV dolāru EcoMotors International projektā, kurš paredz samazināt gan degvielas patēriņu, gan arī kaitīgo izmešu daudzumu par 50%, kā arī būtu samazināts paša dzinēja svars, mazāk detaļu un krietni lētāks.

Opoc dzinēja shēma

EcoMotors International projekts ar nosaukumu „Opoc engine” ir jaunas un revolucionāras dzinēju paaudzes izstrāde, kas uz laiku, kamēr tiek pilnveidoti alternatīvās enerģijas dzinēji varētu, aizvietot tradicionālos iekšdedzes dzinējus.
EcoMotors” priekšsēdētājs ir kādreizējais Volkswagen AG inženieris Peters Hofbauers un savā vīzijā viņš ir paredzējis cilindrus kopā ar virzuļiem novietot vienu pretī otram, iegūstot ļoti augstu jaudas blīvumu, saglabājot niecīgu patēriņu un kaitīgos izmešus.
“EcoMotors International” izstrādājis dīzeļa opozītmotoru, kas ir par 30 procentiem vieglāks, par ceturtdaļu mazāks un divkārt ekonomiskāks par tradicionālajiem mūsdienu dīzeļdzinējiem. “EcoMotors” izgatavotais divcilindru agregāta prototips attīsta 325 zirgspēku jaudu, bet tā maksimālais griezes moments 900 Nm tiek sasniegts jau pie 2100 apgr./min.
Jaunā divtaktu dzinēja konstrukcija ļāvusi to padarīt maksimāli kompaktu un attiekties no vārstu mehānisma un cilindru bloka galvas. Katrā no 100 mm garajiem cilindriem ir divi virzuļi, kas kustās pretējos virzienos.
Pēc abu investoru domām jaunie dzinēji varētu ne tikai efektīvi uzlabot ikdienas pārvietošanos, bet radīt apvērsumu visā plašajā dzinēju industrijā, jo Opoc dzinējus varēs aizstāt jebkurai mašinērijai, ieskaitot pat kuģus un ģeneratorus.

Publikācija no interneta.

 

twitter


Responses

  1. Viss vienkāršais ir unikāls. Šāda tipa dzinēju izveide jau kādreiz tika publicēta, bet ar ražošanu neveicās, jo nebija tehnoloģiju, ar kuru palīdzību varētu šos dzinējus ražot.
    Cerams, ka mūsdienu tehnoloģijas to atļaus, jo shēmā, jau viss ir skaisti, bet problēmas, kas saistītas ar šāda tipa dzinēju izveidi vēl lielākas.
    Visādā ziņā, dzinēju ražošanā tā patiešām ir revolūcija, jo parametri vienkārši sagrauj visus priekšstatus par dzinēju jaudu un galvenais iespaidīgs griezes moments, kas ļaus tos pielietot visās jomās.


Komentēt

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Mainīt )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Mainīt )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Mainīt )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Mainīt )

Connecting to %s

Kategorijas

%d bloggers like this: