Posted by: Auto Galvu Remonts | 24/05/2011

Renault uzsāk jauna tipa dīzeļdzinēja ražošanu

Cléon rūpnīcā uzsāk jauna veida dīzeļdzinēja Energy dCi 130 (R9M tips) ražošana. Energy dCi 130 izstrādāts Renault dzinēju inženierkomandā, kas atrodas Rueil-Malmaison centrā ārpus Parīzes, (Hauts-de-Seine), kas izstrādājusi tāda veida dīzeļdzinējus kā 1.5 dCi, 2.0 dCi, 2.3 dCi un V6 dCi.

Renault jaunais dzinējs - Energy 130 dCi

Ar šo alianses dzinēju aprīkos Renault un Nissan marku Eiropas vidējās klases automašīnas (C segments). Renault ar to aprīkos galvenokārt Scénic un Mégane modeļu automašīnas.

Izstrādājot 130zs jaudu 1.6l dzinējam, jaunais dzinējs iespraucas diapazonā starp dCi 110 (pazīstams arī kā 1.5dCi vai K9K) un dCi 150 līdz 180zs (pazīstams arī kā 2.0 dCi vai M9R).

Šis jaunais dzinējs ir pirmais no jaunās “Energy” iekšdedzes spēka agregātu paaudzes. Tas ir aprīkots ar līdz šim neredzētām CO2 izmešu daudzumu samazinošām tehnoloģijām šinī segmentā. Tādām kā, Stop&Start sistēma ar reģeneratīvu bremzēšanas sistēmu, bet arī pirmo reizi Eiropā, ar jaunu IGR1 auksto cilpu. Tas būs visefektīvākais dīzeļdzinējs savā klasē, ar 20% zemāku degvielas patēriņu un CO2 izmešu apjomu, salīdzinājumā ar tā priekšgājējiem. Renault mērķis ir ražot un padarīt plaši pieejamu inovatīvu, augstas klases dzinēju, kas ir arī draudzīgs videi.
Jaunais dzinējs ekskluzīvi tiks ražots Cléon rūpnīcā. Rūpnīca, kas specializējas augstas tehniskās kvalitātes dzinēju ražošanā, ir izstrādājusi inovatīvu ražošanas plānu, kā nodrošināt augstu produktivitātes līmeni un izcilus kvalitātes standartus. Paredzēts, ka jaunā vienība, sākot ar 2012. gadu nodrošinās aptuveni 30% no kopējā dzinēju apjoma. Ražošanā rūpnīcā šobrīd ir iesaistīti aptuveni 450 cilvēki.
Alianses radīts dzinējs Eiropas vidējās klases Renault un Nissan automašīnām (C segments)
Energy dCi 130 dzinēju izstrādāja Renault-Nissan alianse, līdzīgi kā jau esošos 2.0 dCi un V6 dCi modeļus, un nākotnes TCe 90 un TCe 115 modeļus.
Šinī sadarbībā Renault un Nissan ir spējuši sadalīt izmaksas un samazināt investīcijas kopumā par 230 miljoniem eiro.

Alianse balstījās uz Renault pieredzi dīzeļdzinēju izstrādē. Energy dCi 130 izstrādāja Rueil-Malmaison komanda Žaka Prosta (Jacques Prost), Renault grupas spēka agregātu inženierijas vecākā viceprezidenta, vadībā. Renault alianses vārdā ir izstrādājis dzinēju īpaši Eiropas tirgum, t.i., dinamisku dīzeļdzinēju ar jaudīgu griezes momentu un virkni tehnoloģiju, lai samazinātu degvielas patēriņu un CO2 izmešu daudzumu, kas ir īpaši zemi tādas jaudas dzinējam.

Alianse arī izvēlējās, lai dzinēju ražo Renault, lai izmantotu grupas pieredzi augsta tehniskā sastāva dīzeļdzinēju ražošanā. Jauno dzinēju ir ekskluzīvi ražojusi Renault- Cléon rūpnīca Normandijā. Lēmums ražot dzinēju tikai vienā rūpnīcā abām grupām radīs apjomīgus ietaupījumus. Sākot ar nākamo gadu, rūpnīcā būs iespējams gadā saražot līdz 150 000 Energy dCi 130 dzinējus. Šo maksimālo ražošanas jaudu ir plānots palielināt tuvāko gadu laikā.

Jaunais dzinējs paredzēts Renault un Nissan Eiropas vidējās klases C segmenta automašīnām. Renault ar to galvenokārt aprīkos Mégane un Scénic modeļu automašīnas un vēlāk arī citus modeļus. Nākotnē ar to tiks aprīkotas arī dažu modeļu Nissan automašīnas.

Energy dCi 130 dzinējs: pirmais jaunās paaudzes alianses iekšdedzes dzinēju pārstāvis
Jaunais Energy dCi 130, pirmais no “Energy” grupas, pakāpeniski aizvietos veco 1.9l dCi 130zs dzinēju (F9Q tips). Raksturojot Renault kvalitāti un izcilību dzinēju konstruēšanā, jaunajā grupā ietilps gan benzīna, gan dīzeļdzinēji, apvienojot veiktspēju, braukšanas komfortablumu un zemu degvielas patēriņu, rūpējoties par vidi. Šim mērķim, dzinēji būs aprīkoti ar līdz šim neredzētām tehnoloģijām to klasē.

Kā daļu no jaunā Energy dCi 130 dzinēja konstrukcijas, Renault reģistrēja vairāk kā 30 patentus. Pateicoties šīm jaunajām tehnoloģijām, dzinējs ir ļoti jaudīgs, ar 130zs lielu jaudu un 320 Nm lielu griezes momentu. Tajā pašā laikā, degvielas patēriņš un CO2 izmešu daudzums ir par 20% mazāks kā tā priekštecim.

Pateicoties šīm inovācijām, gan Scénic, gan Mégane modeļu automašīnas būs marķētas ar eco2 logotipu, tagad balstītu uz stingrākiem kritērijiem. Scénic izmešu daudzums būs tikai 117g CO2, sasniedzot mazāku CO2 daudzumu kā noteikts jaunajā 120g/km limitā.

Energy dCi 130 ir pirmais no Renault dzinējiem, kas aprīkots ar Stop & Start sistēmu, vienlaikus ar funkciju bremzēšanas enerģijas reģenerēšanai. Tas ir arī aprīkots ar citām inovatīvām funkcijām, tādām kā zema spiediena IGR un siltuma kontrole. Šo tehnoloģiju apraksts detalizētāk tiks atklātas sākot ar 2011. gada maiju.

Alise de Brauere (Alice de Brauer), Renault Vides stratēģijas programmas viceprezidente: “Energy dCi 130 pierāda, ka Renault uzlabo tā iekšdedzes dzinēju vidi aizsargājošo veiktspēju. Ar šo dzinēju mūsu klientiem būs iespēja samazināt CO2 izmešu daudzumu un degvielas patēriņu par 20% salīdzinājumā ar veco dzinēju”.

Tā pat kā citi jaunākie Renault dzinēji, tādi kā 2.0 dCi un 2.3 dCi, un saskaņā ar grupas samazināšanas stratēģiju, 1.6l Energy dCi 130 aizvieto jaudīgāku dzinēju: 1.9 dCi. Racionalizācija ietver dzinēja tilpuma samazināšanu, lai samazinātu degvielas patēriņu un CO2 izmešu daudzumu, saglabājot veiktspējas kvalitāti. Kā rezultātā, Energy dCi 130, atbilst Renault spēka agregātu stratēģijai, kuras mērķis ir padarīt grupu par Eiropas līderi zemu CO2 izmešu emisijā.

Renault mērķis: kļūt par Eiropas līderi zemu CO2 izmešu emisijā

Renault vēlas kļūt par Eiropas līderi zemāka degvielas patēriņa un CO2 izmešu daudzuma ziņā. Šim mērķim, neņemot vērā tikai uzlabojumus pašām automašīnām (svars, riepas, bremzes u.c.), Renault izvērš inovatīvu stratēģiju, kas balstīta uz elektrisko motoru attīstību un jaunām tehnoloģijām priekš iekšdedzes dzinējiem un transmisijām.
Tas ir izaicinājums, kurš noteikts jaunajiem Energy dzinējiem. Balstoties uz jaunās paaudzes racionalizāciju, tie būs aprīkoti ar jaunākajām tehnoloģijām, lai piedāvātu zemākos CO2 izmešu un degvielas patēriņa apjomus apvienojumā ar ikdienas braukšanas komfortablumu.
Pateicoties šīm inovācijām, vidējais Renault Eiropas segmenta izmešu daudzums samazināsies no 135g/km pašreiz līdz mazāk kā 120g/km 2013. gadā un vēlāk elektro automašīnām līdz 100 g/km 2016. gadā. Renault arī ir apņēmies samazināt tā vispārējos oglekļa pēdas nospiedumus par 10% 2013. gadā un vēl par 10% no 2013. līdz 2016. gadam.

Publikācija no interneta.

Aldis Bite, Next


Komentēt

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Mainīt )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Mainīt )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Mainīt )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Mainīt )

Connecting to %s

Kategorijas

%d bloggers like this: