Posted by: Auto Galvu Remonts | 13/06/2011

Padomi kā degvielas patēriņu iespējams samazināt par 10-15%

Šobrīd, kad eksperti paredz strauju degvielas cenu kāpumu visā pasaulē, lai ietaupītu naudu, saudzētu apkārtējo vidi un stabilizētu automašīnas tehnisko stāvokli, ļoti svarīgi ir mācēt braukt ekonomiski, uzskata Drošas Braukšanas Skola (DBS). Analizējot savu braukšanas kultūru, var ne tikai ietaupīt, bet arī paaugstināt drošības līmeni uz ceļa.

«Mainot braukšanas paradumus, autovadītāji var būtiski ietaupīt, kā arī samazināt degvielas patēriņu vidēji par 10-15%. Svarīgi ir izvērtēt notikumus uz ceļa un adekvāti reaģēt. Ekonomiskai braukšanai ir jāizvēlas pareizi pārnesumi, jākontrolē motora apgriezieni, jāseko līdzi gaisa spiedienam riepās un jāievēro citas svarīgas nianses,» stāsta DBS pārstāvis.

DBS jau ilgu laiku piedāvā autovadītājiem apgūt ekonomisku braukšanu, Tie, kas to apguvuši un īsteno arī dzīvē, ir ievērojami samazinājuši automobiļa degvielas patēriņu. «Šobrīd, kad degviela kļūst aizvien dārgāka, mācēt braukt ekonomiski būtu nepieciešams ikvienam. Tādējādi autovadītājs var ne tikai samazināt degvielas patēriņu, bet arī ceļā pavadīto laiku un auto apkopes izdevumus. Izvēloties ekonomiskas braukšanas stilu, tiek ierobežots risks iekļūt avārijā, kā arī siltumnīcas efektu veidojošo CO2 izmešu daudzums,» norāda DBS.

Ekonomiskas braukšanas ābece:

Vismazākais degvielas patēriņš ir sasniedzams izvēloties augstāko iespējamo pārnesumu pie minimāliem, stabiliem motora apgriezieniem. Braucot ar piekto pārnesumu pie mazāka ātruma nekā 90 km/h, iespējams ietaupīt pāris litrus degvielas uz 100 km. Braukšanu var uzsākt arī pietiekami strauji, gāzes pedāli nospiežot līdz pat 2/3 no pedāļa gājiena, atceroties, ka neekonomiska braukšana kļūst tad, kad motora apgriezienu skaits minūtē pārsniedz 3000.

Vadītāji var būtiski samazināt degvielas patēriņu, pareizi novērtējot situāciju uz ceļa, izvairoties no nevajadzīgiem manevriem un liekas bremzēšanas. Tā vietā, lai pirms krustojumiem vienmēr bremzētu un apstātos, DBS eksperti aicina, laicīgi ievērot sarkano signālu luksoforā un samazināt ātrumu, atlaižot gāzes pedāli, tādējādi sagaidot zaļo signālu. Ja autovadītājs ietur distanci no priekšā braucošās mašīnas, tas dod laiku paspēt izvērtēt situāciju un paredzēt notikumu attīstību – sekojot līdzi savam braukšanas stilam, var ne tikai ietaupīt degvielu un izvairīties no stresa, bet arī paaugstināt drošības līmeni uz ceļa.

Ievērojot ekonomiskas braukšanas pamatprincipus ir iespējams degvielas patēriņu samazināt gan pilsētā gan arī ārpus tās. Ārpus pilsētas jāatceras, ka braucot ātrāk nekā ar ātrumu 90km/h, degvielas patēriņš pieaug īpaši strauji, jo automašīnai ir grūtāk pārvarēt gaisa pretestību. Šo apstākli vēl pastiprina jumta bagāžnieki, kuri tiek dažkārt vadāti līdzi, bez īpašas vajadzības.

Arī pazemināts gaisa spiediens riepās nelabvēlīgi ietekmē automašīnas ritošo daļu un apgrūtina tās vadīšanu, jo tiek radīta daudz lielāka rites pretestība. Normālas spiediens riepās ir no 1,7 līdz 2,5 atmosfērām, atkarībā no automobiļa modeļa. To kontrolējot ievērojami tiek samazināta iespēja sabojāt riepu, samazinot degvielas patēriņu.

Šie un daudzi citi ekonomiskas braukšanas principi padziļināti tiek mācīti Drošas Braukšanas Skolā, kursā «Statoil Eko ceļš«, kas izveidots sadarbībā ar «Latvija Statoil». DBS apmācību kursus novērtē ne tikai privātpersonas, bet arī uzņēmumi un iestādes, tai skaitā Katastrofu medicīnas centrs (KMC).

«Steidzoties palīgā nelaimē nokļuvušajiem, mēs rūpējamies arī par savu darbinieku drošību, tādēļ sūtam viņus paaugstināt meistarību Drošas Braukšanas Skolā. Teorētiskie un praktiskie uzdevumi palīdz samazināt bīstamo situāciju skaitu uz ceļa, padomi noder arī ekstremālās situācijās. KMC misija ir glābt cilvēku dzīvības, ne tikai mediķu, bet arī Operatīvā medicīniskā transporta vadītāja profesionalitāte un pieredze palīdz nelaimē nokļuvušajiem,» stāsta KMC direktors Mārtiņš Šics.

«Mūsu uzņēmuma darbinieki mēnesī nobrauc daudzus tūkstošus kilometru. Rūpējoties par viņu drošību un degvielas ekonomiju, praktiski visi darbinieki ir izgājuši apmācības kursus Drošas Braukšanas Skolā. Ievērojot profesionāļu ieteikumus par ekonomisku braukšanas veidu, būtiski tiek samazināts uzņēmuma automašīnu degvielas patēriņš,» atzīst Merck Sharpe & Dohme Latvija direktors Imants Sinka.

Publikācija no interneta.

apollo

 


Komentēt

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Mainīt )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Mainīt )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Mainīt )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Mainīt )

Connecting to %s

Kategorijas

%d bloggers like this: