Posted by: Auto Galvu Remonts | 19/07/2011

AdBlue®

Kas ir AdBlue® – AdBlue ir augstas tīrības pakāpes, sintētisks, 32,5% urīnvielas jeb karbamīda šķīdums deminiralizētā/dejonizētā ūdenī, kas paredzēts slāpekļa oksīdu (NOx) samazināšanai automašīnu izplūdes gāzēs.
AdBlue® lietošana ir iespējama tikai jaunākās paaudzes smagajās un vieglajās pasažieru automašīnās, kurās ir integrēti selektīvie redukcijas katalizatori (SCR) un kuras ir aprīkotas ar īpašu AdBlue® tvertni. Pateicoties šai sistēmai kaitīgās NOx molekulas izplūdes gāzēs nonāk gāzveida slāpekļa un ūdens tvaiku veidā.

Adblue

Kas ir SCR tehnoloģija — selektīvā kataliskā redukcija (SCR), nozīmē, ka tikai kaitīgie slāpekļa oksīdi (NOх) un nekādi citi oksidētāji, ar speciāla katalizatora palīdzību, par reducētāju izmantojot AdBlue, ķīmiski atjaunojas līdz gāzveida slāpeklim un ūdens tvaikiem.

Lielākā daļa Eiropas transporta līdzekļu ražotāji, nolēma izmantot tieši SCR tehnoloģiju, lai sasniegtu Eiropas Savienības noteiktos ekoloģiskos standartus- Euro4, Euro5.
SCR sistēmas pamatsastāvdaļas ir SCR katalizators, dozatorsūknis, iesmidzinātājs un AdBlue tvertne. AdBlue šķīdums no tvertnes ar dzinēja vadības sistēmas regulēšanu tiek vajadzīgā daudzumā iesmidzināts karstajās izplūdes gāzēs.
SCR sistēma ir ļoti jūtīga pret urīnvielas tīrību. Lai nodrošinātu SCR sistēmas ilglaicīgu un efektīvu darbību, ir jārūpējas par SCR katalizatora un reaģenta tīrību.

BRĪDINAM – SCR sistēmas darbība bez Adblue var novest līdz SCR katalizatora bojājumiem. SCR Sistēmas darbības atjaunošana ir iespējama tikai nomainot katalizatoru.

Kas ir EURO 4 un EURO 5 – Euro 4 un Euro 5 ir apstiprināti Eiropas Savienības noteikumi, lai kontrolētu piesārņojošo vielu daudzumu smago automašīnu dīzeļmotoru izplūdes gāzēs. Euro4 standartā NOx emisijas limits noteikts 3,5 g/kWh, bet Euro5 standartā – 2,0 g/kWh. Lai vēl vairāk samazinātu slāpekļa oksīdu daudzumu Euro 5 motoru izplūdes gāzēs, AdBlue piedevu jāiesmidzina lielākā daudzumā. Euro 4 motoriem AdBlue piedeva jāpievieno aptuveni 3-4% apmērā no izlietotās dīzeļdegvielas daudzuma, bet Euro 5 motoriem – apmēram 5-7%.
EURO4 standarts stājās spēkā 2006. gada oktobrī, savukārt EURO5 stājās spēkā 2009. gada oktobrī.

Kas nosaka AdBlue kvalitāti – AdBlue ir jābūt ražotam saskaņā ar DIN 70070 un ISO standartiem. Katrai rūpnīcā ražotai AdBlue partijai laboratorijā tiek veiktas 36 ķīmisko elementu analīze, pamatojoties uz kurām tiek izdots atbilstības sertifikāts – pārskata dokuments ķīmiskajām vielām un to koncentrāciju šķīdumā.
Vienmēr pieprasiet savam Adblue piegādātājam uzrādīt šo atbilstības sertifikātu.

Pirmais augstākās kvalitātes AdBlue indikators – šķīduma gaišzilā nokrāsa. Jebkura cita AdBlue šķīdumam nokrāsa, ir ražošanas procesā pieļauto kļūdu rezultāts, kas ilgākā laika posmā spēj nodarīt kravas automašīnai neatgriezeniskus bojājumus.

Vai AdBlue ietekmē laika apstākļi – AdBlue ir jāsargā no sala un tiešiem saules stariem. Kritiskā temperatūra ir – 11 Cº, kuru sasniedzot AdBlue sasalst, savukārt temperatūrā, kas lielāka par +30 Cº AdBlue var zaudēt savas ķīmiskās īpašības.
Dažām ar SCR sistēmu aprīkotām kravas automašīnām ir apsildes sistēma, kas nodrošina stabilu SCR sistēmas darbību, pat visaukstākajos laika apstākļos. Sasalis Adblue nezaudē savas ķīmiskās īpašības un var tikt izmantots tiklīdz tas atsalst.

Kā pareizi lietot AdBlue – AdBlue nedrīkst nonākt saskarsmē ar citām vielām vai produktiem (it īpaši dīzeļdegvielu), tādēļ pārlejot, vai glabājot AdBlue, ir jāizmanto jaunas tvertnes vai arī tādas kur iepriekš jau ir bijis AdBlue. Arī sūkņi, kurus izmanto AdBlue pārliešanai vai uzpildei, nekādā gadījumā nedrīkst atrasties saskarsmē ar citām vielām un produktiem. Ņemot vērā, ka AdBlue sastāvā ir 67% ūdens, kā rezultātā izrūsē dzelzs, oksidējas alumīnijs, tā uzglabāšanai un lietošanai piemēroti sūkņi un tvertnes ir tādas, kas izgatavotas no nerūsējoša tērauda vai plastmasa. Lai izvairītos no nešķīstošo daļiņu (smilts, gruži) nokļūšanas produktā, kas var
negatīvi ietekmēt SCR sistēmas darbību, tvertnei, kurā glabājas AdBlue ir jābūt cieši noslēgtai.

Publikācija no interneta.

crosschem

Pārdodu

ir ko nopirkt


Komentēt

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Mainīt )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Mainīt )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Mainīt )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Mainīt )

Connecting to %s

Kategorijas

%d bloggers like this: