Posted by: Auto Galvu Remonts | 09/08/2011

Natural Power – Eco Fiat

Pakļāvības un ekonomijas čempioni.

Droši, izturīgi ir „tīri“ dzinēji, kas izceļas ar labiem rādītājiem un sniedz prieku, vadot auto.
Dzinēju izpētes un attīstības jomā Fiat patiesi ir nepārspējams. Pierādījums – kopš 1984. gada līdz šim brīdim izgatavoti vairāk nekā 12 miljoni benzīna dzinēju „Fire“ un rezultāti, kas sasniegti, konstruējot dīzeļdzinējus: kopš 1988. gada Croma TDI, pasaulē pirmā dīzeļdzinēja ar tiešo iesmidzināšanu, līdz nesen klajā nākušajiem otrās paaudzes turbodīzeļdzinējiem „MultiJet“ un benzīna dzinējiem „MultiAir” un „TwinAir”.

Natural Power

Lai pēc iespējas efektīvāk izmantotu dzinēju iespējas, arī pārnesumkārbu izstrādē nepārtraukti tiek ieviesti jauninājumi.

MultiJet: dīzeļdzinēju revolūcija
Šī otrās paaudzes jauno Fiat dzinēju bāzes sistēma ir „Common Rail“ principa evolūcijas sekas: katrā dzinēja darba ciklā elektroniski vadāmie smidzinātāji degvielu iesmidzina ne vairs divas reizes, bet vairāk.
Tādējādi cilindrā tiek sadedzināts tikpat daudz dīzeļdegvielas, bet tā tiek sadalīta vairākās daļās, līdz ar to sadeg pakāpeniskāk un līdz galam.

Rezultāti? MultiJet rādītāji ir labāki lielā elektroniski vadāmās iesmidzināšanas reižu skaita dēļ; tiek ietaupīta degviela, jo, ierīkojot vairākus smidzinātājus, tiek optimizēts degvielas patēriņš, un sadedzinot degviela tiek maksimāli izmantota; dzinējs ir izturīgāks, jo paredzēts kalpošanai ilgāku laiku, kaitīgā ietekme uz vidi ir mazāka, sadegšanas process notiek lēnāk un pakāpeniskāk, tāpēc piesārņojums ir mazāk kaitīgs.

„Natural Power“: alternatīvas degvielas izmantošana
Tie ir ar benzīnu un metāna (saspiesto dabas) gāzi darbināmi dzinēji, kas spēj nodrošināt maksimālu drošību, efektivitāti un ekonomiju. Turklāt tie palīdz ietaupīt naudu un ir mazāk kaitīgi videi.
Braucot ar auto, kas tiek darbināts ar dabasgāzi, degvielas izdevumi samazinās par 60%, salīdzinot ar benzīna dzinēju, un par 30%, salīdzinot ar JTD tipa dīzeļdzinēju.
Pēc tehniskajiem datiem ar metānu darbināms auto nav sliktāks par automobili ar benzīna dzinēju, jo labās degvielas sadegšanas dēļ lieliski brauc un efektīvi kalpo jebkuros apstākļos – gan pilsētas sastrēgumos, gan garos ceļojumos.
Dabasgāzē nav indīgu vielu, tādēļ gaisā nenonāk nekādas daļiņas, benzēns un citi aromātiski ogļūdeņraži. Izmantojot metānu, atmosfērā nonāk par 25% mazāk oglekļa dioksīda izmešu, tādēļ ievērojami samazinās arī ietekme uz „siltumnīcas efektu”. Galu galā, izmantojot jaunākās aizsardzības sistēmas, metāna ietilpība automobilī mēdz būt tikpat droša, kā benzīna tvertne.

Metāns ir droša degviela. Saskaņā ar EPA (ASV aģentūra, kas nodarbojas ar vides aizsardzību) noteikto standartu metāns ir drošāks par benzīnu vai sašķidrināto gāzi un piekāpjas vien dīzeļdegvielai.
Šī gāze nav indīga, turklāt metāna molekulas atmosfērā neveido savienojumus ar citām vielām, bet tā radītais ugunsgrēka risks ir pavisam neliels. Metāna blīvums ir mazāks par gaisa blīvumu, tādēļ, nejauši nonākot gaisā, tas izplatās un ceļas uz augšu, tādējādi pat neveidojot bīstamas koncentrācijas.

Ar metānu darbināmi automobiļi, salīdzinot ar tiem, kas darbināmi ar dīzeļdegvielu, gaisā neizdala cietas daļiņas, un veido par 90% mazāk slāpekļa oksīdu izmešu.

Metāns:

–       veido mazāk CO2 izmešu,

–       veido mazāk slāpekļa oksīdu, kā arī ozona un jaunās paaudzes fotoķīmiskā smoga izveidi veicinošu reakcionāru ogļūdeņražu,

–       neveido indīgas cietas daļiņas un aromātiskus savienojumus, piem., benzēnu.

Salīdzinājumā ar benzīna dzinējiem slāpekļa oksīdu izmeši veidojas par aptuveni 50% mazāk, gandrīz visu no dzinēja likvidējamo nesadegušo ogļūdeņražu daudzumu veido pats metāns, gāze nav indīga, bet CO2 veidojas par aptuveni 23% mazāk, tādējādi tiek mazināts „siltumnīcas efekts” un klimata pārmaiņas.

Tā kā molekulārās struktūras īpatnību dēļ metāns ir ļoti izturīgs pret detonāciju (izturība pārsniedz 120 oktānu), kompresijas attiecība mēdz būt lielāka bez ķīmiskām piedevām, kas nepieciešamas, ja izmanto benzīnu, tādēļ dzinēja enerģētiskā jauda ir lielāka, bet patēriņš – krietni mazāks.

„Twin Air” – dabai draudzīgākais benzīna dzinējs
„Fiat 500” modelī debitējušais „Twin Air” tehnoloģijas divu cilindru dzinējs izceļas ar īpašu efektivitāti un pasaulē mazāko emisiju benzīna dzinēju vidū – 92 g/km. Šis tikai 875 cm3 darba tilpuma turbodzinējs attīsta 85 ZS, maksimālais ātrums – 173 km/h.

Publikācija no interneta.


Komentēt

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Mainīt )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Mainīt )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Mainīt )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Mainīt )

Connecting to %s

Kategorijas

%d bloggers like this: