Posted by: Auto Galvu Remonts | 09/09/2011

Rudens nāk ar akvaplanēšanu

Akvaplanēšana ir ļoti bīstams fenomens, kas parādās uz slapjas ceļa virsmas, un tās radītie efekti ir līdzvērtīgi slīdēšanai uz ledus. Nolietota un nepietiekami piepumpēta riepa zaudē saķeri ar ceļa virsmu, saskaroties ar ūdeni, jau pie 50 km/h, kamēr labi piepumpētas riepas tikai pie 70 km/h, savukārt jaunas riepas saglabā saķeri ar ceļa virsmu līdz pat 100 km/h.

Ja riepa nav spējīga izkliedēt lieko ūdeni, tas tiek pacelts no ceļa virsmas, un tiek zaudēta saķere ar ceļa virsmu, kas var izraisīt kontroles zudumu pār automašīnu. Šo fenomenu, kas zināms kā akvaplanēšana, ietekmē trīs būtiski faktori: riepu stāvoklis, ieskaitot protektora dziļumu un riepu spiedienu, braukšanas ātrums un ceļa virsmas slapjums.

Autovadītājam ir spējas ietekmēt pirmos divus faktorus – iespējamība pieredzēt bīstamu situāciju uz ceļa ir atkarīga no viņa braukšanas manierēm un rūpēm par automašīnu. “Ja ceļa virsmas segums ir slapjš, autovadītājam vajadzētu samazināt braukšanas ātrumu un ievērot papildus uzmanību, it sevišķi braucot pa līkumotu ceļu. Lai izvairītos no saslīdēšanas, bremzēšanas un stūres kustībām vajadzētu būt vieglām, maksimāli izvairoties no straujiem manevriem,” iesaka drošas braukšanas speciālisti.

Akvaplanēšanas simptomi sevī ietver stūres brīvgaitu un automašīnas sānslīdi, ja ir aizmugures piedziņa. “Ja jūs pamanāt, ka sākusies akvaplanēšana, braucot taisnā virzienā uz priekšu, pirmkārt, vajadzētu saglabāt mieru. Nekādā gadījumā strauji nespiediet bremžu pedāli un izvairieties no stūres raustīšanas,” brīdina drošas braukšanas instruktori. Lai samazinātu braukšanas ātrumu, noņemiet kāju no gāzes pedāļa un gaidiet, lai automašīna pati samazina braukšanas ātrumu. “Ja no bremzēšanas nav iespējams izvairīties un automašīna nav aprīkota ar ABS, to vajadzētu darīt maigi, ar nelielām raustītām kustībām. Šādā gadījumā jūs samazināsiet iespēju, ka riteņi varētu tikt bloķēti,” iesaka instruktori.

Reizēm ir situācijas, kad izslīd tikai aizmugurējie riteņi. “Šādā gadījumā jums vajadzētu stūri griezt pretējā virzienā, vienlaikus viegli piespiežot gāzes pedāli. Nekādā gadījumā šādā situācijā nedrīkst spiest bremzes pedāli,” skaidro Renault Braukšanas Skolas instruktori.

Ja jūsu automašīna saslīd, braucot pa līkumotu ceļu, tas nozīmē, ka priekšējie riteņi ir zaudējuši saķeri ar ceļa virsmu. Lai atgrieztos atpakaļ uz vēlamās trajektorijas, vajadzētu atlaist gāzes pedāli un iztaisnot automašīnu sev vēlamajā virzienā.

Ja pastāv iespēja, ka automašīna varētu saslīdēt, atstājiet “vietu” ārkārtas manevriem, piemēram, ievērojot lielāku distanci ar citiem satiksmes dalībniekiem kā ierasts. Šādi jūs samazināsiet iespēju sadurties arī ar kādu citu automašīnu, kas saslīdējusi.

Droša braukšana pa slapja ceļa virsmu:

– centieties neizmantot bremzes; bremzējiet, samazinot ātrumu;
– izvairieties no pēkšņām un straujām stūres kustībām;
– ja no bremzēšanas nav iespējams izvairīties, dariet to lēni ar vieglām pulsējošām kustībām;
– lai izvairītos no akvaplanēšanas, regulāri pārbaudiet riepu stāvokli un protektora dziļumu;
– braucot pa slapju ceļa virsmu, samaziniet ātrumu un ievērojiet papildus drošību.

Publikācija no interneta.

 


Komentēt

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Mainīt )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Mainīt )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Mainīt )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Mainīt )

Connecting to %s

Kategorijas

%d bloggers like this: