Posted by: Auto Galvu Remonts | 14/11/2011

Rudens darbi garāžā

Kad riepas jau nomainītas, pirms ziemas ļoti ieteicams pārbaudīt arī braucamrīka tehnisko stāvokli. Auksts un mitrs laiks, kad gaisa temperatūra ir tuvu nullei, vecākas mašīnas motoram mēdz būt īpaši netīkams. Kādu rītu, neskatoties uz apņēmīgo startera griešanu, dzinējs iedarbojas pavisam negribīgi, tukšgaitā strādā nevienmērīgi un bieži noslāpst. Tā ir droša zīme, ka steigšus jāapmeklē autoserviss. Vispirms vaina jāmeklē elektrosistēmā – sadalītājā, svečvados un svecēs. Par svečvadu bēdīgo stāvokli var viegli pārliecināties tumšā un mitrā rītā, kad, atverot motora pārsegu, strādājošam dzinējam ir redzama dzirksteļošana un dzirdama sprakšķēšana. Vecas sveces rada papildu slodzi citiem elektrosistēmas elementiem. Viss ir savstarpēji saistīts un, ilgāku laiku bojājumus nenovēršot, skāde var būt lielāka.

VAZ 2101

Akumulatora spēks

Ja jau pie dažiem mīnus grādiem rītos starteris negriež īpaši pārliecinoši, diezgan reāla ir iespēja, ka, uznākot kārtīgam salam, akumulators tomēr kapitulēs. Parasti tas kalpo gadus piecus, taču nelabvēlīgi apstākļi mūžu var krietni saīsināt. Pēdējā laikā arvien plašāk izmanto tā sauktos neapkalpojamos akumulatorus, kam nekas nav darāms, izņemot vienīgi uzlādēšanu, ja tomēr gadījies to nosēdināt. Protams, vēl labāk ir nepieļaut pilnīgu akumulatora izlādēšanos. Tādēļ ieteicams lieku reizi pārbaudīt ģeneratora piedziņas siksnas stāvokli un spriegojumu. Raksturīgā siksnas čīkstēšana ir droša zīme, ka tā kļuvusi vaļīga vai arī tās dienas ir skaitītas.

Ņemot vērā, ka visu laiku braucam ar iedegtiem tuvo gaismu lukturiem un turklāt ziemā intensīvi lietojam dažādas apsildes ierīces, elektrosistēmai tā ir papildu slodze. Pilsētas satiksmē dzinējs ilgstoši strādā ar maziem vai brīvgaitas apgriezieniem, kas var traucēt ģeneratoram saražot daudzajiem patērētājiem vajadzīgo strāvu un tad to ņem no akumulatora. Ja ar auto veic nelielus attālumus pa pilsētu, jau pie nedaudz pazemināta lādēšanas strāvas stipruma akumulators sāk izjust bada diētu. Cēlonis var būt gan ģeneratora nolietojums, gan kāds elektrosistēmas bojājums, gan arī jau pieminētais ģeneratora siksnas nepietiekamais spriegojums.

Akumulators dažkārt cieš arī no braucēja izklaidības, kad, atstājot mašīnu, aizmirst izslēgt apgaismojumu. Vai arī, kad steidzīgais īpašnieks, izmisīgi zāģējot sava pavecā auto starteri, liekas mierā tikai tad, kad ir pilnīgi nosēdināts akumulators. Tādās reizēs to atkal var iedarbināt, tikai piepīpējot ar vadiem vai arī ievelkot. Braucamrīku kādu laiciņu padarbinot, akumulators šķiet uzlādēts un liekas, ka viss atkal ir kārtībā. Tomēr stipri izlādētu akumulatora bateriju mašīnas ģenerators pilnībā uzlādēt nespēj, un kādā aukstā ziemas rītā tas var izrādīties liktenīgi. Tāpēc, ja kaut kādu iemeslu dēļ tā ir gadījies, pie pirmās izdevības akumulators noteikti ir jāuzlādē ar stacionāro ierīci. Pirms ziemas jebkurā gadījumā ieteicams veikt profilaktisko pabarošanu. Tādas rūpes noteikti paildzina akumulatora kalpošanas laiku un lielā salā ir daudz lielākas izredzes automašīnu iedarbināt.

Pret rūsu

Pašu spēkiem var mēģināt ar pretrūsas līdzekļiem apstrādāt automašīnas virsbūves apakšu un citas ne tik uzkrītošas vietas, kur veidojas rūsas perēkļi vai ir nodauzīts pliks metāls. Tagad šis darbs ir diezgan viegli veicams, jo autodaļu veikalos ir nopērkami ērti lietojami aerosoli. Tajos izmantota īpaša polimēru tehnoloģija, kas aizsargā pret koroziju, nodrošina skaņas un siltuma izolāciju, līdzeni uzklājas un ātri žūst. Ar šādu aerosolu var apstrādāt arī auto sliekšņus, spārnu maliņas un pat pielabot mājas vai garāžas jumtu. Tas labi ieplūst vismazākajās plaisiņās un var aizaudzēt mazus caurumiņus. Tikai jāatceras, ka virsmai ir jābūt tīrai un sausai. Tātad jāņem talkā stiepļu birste un rūsu pārveidojošie līdzekļi.

Pilnīgu automobiļa antikorozijas apstrādi piedāvā arī autoservisi.

Labākai redzamībai

Rudenī arvien biežāk izmantojam logu tīrītāju slotiņas, tādēļ vērts padomāt, vai nav pienācis laiks iegādāties jaunas. Ja tās kalpo jau vairākus gadus, nekādu labo darbu prasīt vairs nevar un būtu ieteicams tās brīvā brīdī apmainīt. Tumšajos un lietainajos vakaros nolietotu slotiņu dēļ krietni pasliktinās redzamība, tādēļ tālākā ceļā autovadītājs ātrāk nogurst. Liela nozīme ir arī vējstikla stāvoklim. Laika gaitā nolietotam un saskrāpētam maz līdz arī jaunās slotiņas.

Labs paņēmiens, kā uzlabot redzamību lietus laikā, ir logu apstrāde ar speciālu ūdens atgrūdēju. Tad slotiņas labāk noslauka ūdeni un arī no pārējiem stikliem tas labāk notek, tā ilgāk saglabājot labu caurredzamību. Arī logu iekšpuses stāvoklis būtiski ietekmē vadītāja izjūtas. Mitrā laikā aizsvīduši stikli padara braukšanu stipri apgrūtinošu, tādēļ vērts pievērst uzmanību salona ventilācijas un apsildes sistēmai. Daudziem auto modeļiem ir salona ventilācijas sistēmas filtri. Ja vasarā daudz braukts pa putekļainiem ceļiem, tie ātri vien aizsērē un vēdināšana kļūst jūtami sliktāka, ko saulainā laikā var pat nepamanīt. Turklāt no iekšpuses kārtīgi notīrīti logu stikli mazāk svīst.

Guntars Pulss

Publikācija no interneta.


Komentēt

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Mainīt )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Mainīt )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Mainīt )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Mainīt )

Connecting to %s

Kategorijas

%d bloggers like this: