Posted by: Auto Galvu Remonts | 06/12/2011

Ekskluzīvā sekvenciālā divu turbokompresoru tehnoloģija

Opel turpina uzlabot un bagātināt kompānijas vadošo modeli Insignia. No 2012. gada janvāra, Opel palielinās dīzeļa motoru klāstu ar jaunu, dinamisku un ārkārtīgi efektīvu BiTurbo dzinēju. 2,0 litru CDTI dzinējs ne tikai nodrošina 143 kW/195 ZS jaudu un 400 Nm griezes momentu, bet degvielas patēriņš ir tikai sākot no 4,9 litriem uz 100 kilometriem (129 g/km CO2), tādējādi Insignia BiTurbo ir viena no visefektīvākajām vidējā izmēra klases segmenta automašīnām.

Četrcilindru common rail dzinēja spilgtākā iezīme ir sekvenciālā divu turbokompresoru sistēma ar divpakāpju uzlādi. Līdz šim šī tehnoloģija ir bijusi pieejama tikai dažiem augstāko cenu zīmoliem, taču Opel to ir padarījis pieejamu daudz plašākam klientu lokam. Pircējiem ir iespēja jauno dzinēju kombinēt ar priekšējo vai visu riteņu (AWD) piedziņu. Insignia 2,0 BiTurbo CDTI ir pieejams visiem virsbūves tipiem, Vācijā modeļa cena ir sākot no 33,405 eiro.

Sākot no jaunā gada, ir gaidāma Opel Insignia inovāciju daudzveidības palielināšanās. Ikvienu AWD variantu tagad var pasūtīt kopā ar SuperSport šasiju, kurā iekļauta Insignia OPC (Opel Performance Center) priekšējās piekares sistēma ar augstas izturības atsperojumu (HiPerStrut), tādējādi braukšanas dinamiku padarot vēl izteiktāku. Papildus tam, turpmāk Insignia modelī aktīvo drošību uzlabos jaunas un uz radara bāzētas vadītāja palīgsistēmas.

Inteliģentā BiTurbo tehnoloģija uzlabo izpildījumu un samazina degvielas patēriņu

Jaunais 2,0 BiTurbo CDTI dzinējs ar 143 kW/195 ZS jaudu un 400 Nm griezes momentu ir radīts, lai paātrinājuma laikā nodrošinātu īpaši veiklu, ātri reaģējošu un plūstošu jaudas padevi. Insignia BiTurbo ātrumu no 0 līdz 100 km/h attīsta vien 8,7 sekundēs, un tās maksimālais ātrums ir 230 km/h, neraugoties uz to, degvielas patēriņš un emisiju daudzums saglabājas īpaši zems. Priekšējās riteņu piedziņas nočbeka versijas patērē tikai 4,9 litrus dīzeļa uz 100 kilometriem (129 g/km CO2). Visas ar manuālo transmisiju aprīkotās versijas ir ekipētas ar Start/Stop sistēmu, tādējādi padarot Insignia par vienu no visefektīvākajām vidējā izmēra klases segmenta automašīnām.

“Šajā jaudas un griezes momenta klasē pircēji visbiežāk izvēlas tieši sešcilindru dīzeļmotorus ar aptuveni trīs litru darba tilpumu, taču, ar mūsu BiTurbo tehnoloģijas palīdzību, mazāka tilpuma dzinēji nodrošina pat vēl lielāku jaudu un vienlaicīgi arī par 30 procentiem zemāku degvielas patēriņu un mazāku emisiju daudzumu,” norāda Insignia galvenais inženieris Folkers Šarfs (Volker Scharf). “ Opel šis ir ļoti labs veiksmīgas dzinēja tilpuma samazināšanas piemērs.”

Sekvenciālā uzlāde novērš turbo aizturi

Insignia inovatīvajā BiTurbo sistēmā divi dažādu izmēru turbokompresori, atkarībā no situācijas, darbojas gan atsevišķi, gan kopā. Opel ir vienīgais ražotājs starp saviem konkurentiem, kas vidējā izmēra klases segmentā dīzeļdzinējiem piedāvā šādu sarežģītu sekvenciālo turbokompresoru sistēmu. Mazākais turbokompresors automašīnu īpaši ātri paātrina zemu apgriezienu laikā. Tas nozīmē, ka akseleratora pedālis reaģē nekavējoties, un tādējādi tiek novērsts nevēlamais “turbo aiztures” efekts. Sākot jau no 1500 apgriezieniem minūtē, vadītājam būs iespēja baudīt pat 350 Nm, kas ir vidusmēra jaudīgu vidējās klases dīzeļdzinēju griezes momenta rādītājs.

Pie vidējiem apgriezieniem abi turbokompresori darbojas kopā – lielākais agregāts vispirms saspiež ieplūstošo gaisu, bet tad kompresiju pabeidz mazākais. Nepārtraukti kontrolētais drošības vārsts nogādā daļu no izplūdes gāzēm uz lielāko turbokompresoru, kā rezultātā vadītājs var turpināt izbaudīt spēcīgu paātrinājumu.

Pie lielākiem apgriezieniem (no aptuveni 3000 apgr./min) visas izplūdes gāzes tiek ievadītas lielākajā turbokompresorā, tādējādi nodrošinot plūstošu jaudas padevi arī īpaši ātras braukšanas laikā.

Galvenā uzmanība 2,0 CDTI BiTurbo dzinēja izstrādes procesā tika vērsta uz uzlādes gaisa spiediena ātru pieaugumu pie zemiem apgriezieniem, vienlaicīgi palielinot akseleratora reakcijas ātrumu pie vidējiem apgriezieniem. Gaiss dzinējā ir perfekti pielāgots attiecīgajam apgriezienu daudzumam un divu dažādu izmēru turbokompresoru vajadzībām. Mazais starpdzesētājs ar ūdens palīdzību atdzesē motora gaisu pēc tam, kad tas ir izplūdis caur mazo turbokompresoru. Vidējo apgriezienu laikā papildus tiek piesaistīts lielākais un jaudīgākais turbokompresors, kura ievērojamāko gaisa plūsmas daļu dzesē lielāks, jau ierastas konstrukcijas, starpdzesētājs. Opel ir pirmais automašīnu ražotājs, kas izmanto šāda veida „dubulto dzesētāju sistēmu”.

Opel ar savu inovatīvo Cleantech tehnoloģiju ir uzlabojuši arī dzinēju efektivitāti – šī tehnoloģija ar elektroniskas slēgtā cikla sistēmas palīdzību kontrolē sadegšanas procesu. Sensori, kas piestiprināti kvēlsvecēm, 130,000 reizes minūtē mēra spiedienu, tādējādi vienmēr nodrošinot ne tikai dzinēja darbību tā optimālajā maksimālās veiktspējas brīdī, bet arī minimālu degvielas patēriņu un CO2 emisiju daudzumu. Trešās paaudzes Common Rail tiešās degvielas iesmidzināšanas sistēma, kas darbojas ar līdz pat 2 000 bāru lielu spiedienu, nogādā degvielu līdz īpaši precīzām, pjezoelektriski aktivētām sprauslām, kas veic līdz pat astoņām iesmidzināšanām viena darba cikla laikā. Tas savukārt nodrošina ārkārtīgi precīzu sadegšanas procesu ar samazinātu trokšņu un emisiju daudzumu.

Kopā ar jauno un jaudīgo 2,0 CDTI BiTurbo dzinēju, Opel Insignia modeļu klāsts tagad var lepoties ar nu jau veseliem četriem common rail tiešās iesmidzināšanas turbo dīzeļdzinējiem ar jaudu no 81 kW/110 ZS līdz 143 kW/195 ZS.

Nepārspējams piedāvājums vidējā izmēra automašīnu klases segmentā

2011. gada septembrī izlaisto Insignia modeļu galvenie uzlabojumi tika balstīti uz degvielas patēriņa samazinājumu tās vislabāk pārdotajiem modeļiem (jaunais 1,4 Turbo ecoFLEX benzīna dzinējs ar tikai 134 g/km CO2 un jaunā versija ar 118 kW/160 ZS jaudu, 2,0 CDTI ecoFLEX ar tikai 115g/km CO2), savukārt jaunievedumi, ar kuriem varēs iepazīties 2012. gada sākumā, Opel vadošo modeli papildinās ar iespaidīgām premium līmeņa īpašībām un tehnoloģijām. Jaunais 2,0 BiTurbo CDTI dzinējs ir pieejams visiem Insignia virsbūves tipiem – četrdurvju hečbekam, piecdurvju sedanam un Sports Tourer furgona versijai. Pircēji var izvēlēties arī starp sešpakāpju manuālo vai automātisko pārnesumkārbu, tāpat kā priekšējo vai visu riteņu piedziņu (ar aizmugurē esošo elektronisko ierobežotās izslīdēšanas diferenciāli).

Braukšanas dinamika turpmāk var tikt uzlabota ar papildus pieejamo adaptīvo mehatronisko FlexRide šasijas sistēmu. Šāds piedāvāto izvēļu līmenis ir nepārspēts vidējā izmēra automašīnu klases segmentā.

SuperSport šasija ar augstas izturības atsperojumu pieejama visiem Insignia 4×4 modeļiem

Vēl viena nozīmīga inovācija visām Insignia visu četru riteņu piedziņas versijām ir pēc izvēles pieejamā SuperSport šasija. Šī tehnoloģija, kas iepriekš bija ierobežota tikai sportiskajam līnijas galvenajam OPC (Opel Performance Center) modelim, tagad ir padarīta pieejama plašākam klientu lokam. Komplektācija ietver mehatronisko FlexRide sistēmu kopā ar elektroniski adaptīvo stabilitātes tehnoloģiju, augstas veiktspējas Brembo bremžu sistēmu un HiPerStrut (High Performance Strut – augstas izturības atsperojums) priekšējās piekares sistēmu, kas optimizē pārvietošanos un vadāmības precizitāti un ir labi zināma kopš 325 ZS jaudīgā Insignia OPC modeļa nākšanas klajā.

Jaunas uz radara bāzētas vadītāja palīgsistēmas sekmē drošības uzlabošanu

Ne tikai veiktspēju uzlabojoši jaunievedumi ir padarījuši modeli izteiktāku, pateicoties jaunajai uz radara bāzētajai sistēmai, kas ir novietota aiz priekšējā režģa, arī aktīvā drošība ir saņēmusi ievērojamu atbalstu. Insignia pircēji tagad papildus var izvēlēties adaptīvā ātruma kontroli (ACC). Jaunā sistēma saglabā izvēlēto ātrumu pārvietošanās laikā un automātiski pielāgo automašīnas ātrumu balstoties uz satiksmes apstākļiem, lai nodrošinātu nepieciešamo drošības distanci līdz priekšā braucošajai automašīnai. Tālākās funkcijas ir pieejamas savienojumā ar radara sistēmu: sekojošās distances indikators (FDI) vizuāli informē vadītāju par distanci līdz priekšā braucošajai automašīnai; priekšējās sadursmes brīdinājuma funkcija (FCA) ar skaņas signālu un vizuālu brīdinājumu dod ziņu autovadītājam par iespējamo sadursmi; iespējamās sadursmes bremzēšanas funkcija (CIB) automātiski samazina automobiļa ātrumu tiklīdz ir konstatēta sadursmes iespējamība.

Publikācija no interneta.


Komentēt

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Mainīt )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Mainīt )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Mainīt )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Mainīt )

Connecting to %s

Kategorijas

%d bloggers like this: