Posted by: Auto Galvu Remonts | 17/01/2012

Kā ekonomēt degvielu ziemas laikā

Ar īpaši nelabvēlīgiem ceļa apstākļiem mums nākas rēķināties  vairāk nekā mēnesi, kā rezultātā nākas biežāk apmeklēt degvielas uzpildes stacijas. Tādēļ jāiegaumē pāris padomus ekonomiskai braukšanai ziemā.

2 LVL/Litrā

Pareiza mašīnas uzsildīšana

Lai nodrošinātu jebkura iekšdedzes dzinēja optimālu darbību ir nepieciešama noteikta temperatūra. Aukstam dzinējam būs nepieciešams aptuveni par 10% vairāk degvielas nekā parasti. Svarīgi ir atcerēties, ka lai saglabātu dzinēja resursu un transmisiju, nepieciešams izvairīties no liekas slodzes līdz brīdim, kad tiek sasniegta nepieciešamā temperatūra. Pirmās 10 – 15 minūtes centieties apgzriezienus nepārsniegt aukstāk par 3000.

Bez izņēmuma visi dzinēji strādā labāk, tad kad automašīna ir kustībā nevis stāvot  uz vietas un piesārņojot gaisu. Bez tam, ātrumkārbu var uzsildīt tikai atrodoties kustībā. Tādēļ, iedarbinām automašīnu, notīrām sniegu un dodamies ceļā.

Degvielas patēriņš –  ir izstiepts jēdziens. Protams, ka katram dzinējam ir savi mīnusi, bet reālais degvielas patēriņš ir atkarīgs no tā tāds ir braukšanas stils un kādas ir braukšanas metodes.

Nesteidzieties ar salona sildīšanu

Ir skaidrs, ka pie zemas āra temperatūras dzinēja sildīšanai ir nepieciešams daudz ilgāks laiks. Bet problēma jau nav tajā. Lielākā daļa autovadītāju iedarbinot automašīnu uz reiz ieslēdz visas sildierīces, lai pēc sniega notīrīšanas varētu iesēsties siltā salonā.  Taču ieslēdzot salona apsildes sistēmu uz pilnu jaudu brīdī, kad dzinējs vēl ir  auksts negūsiet iecerēto rezultātu, jo salonā tiks dzenāts tikai aukstais gaiss, bez tam, lieki noslogosiet ģeneratoru un atņemsiet dzinējam nepieciešamo siltumu, tādā veidā vēl paildzinot dzinēja uzsildes laiku un palielinot degvielas patēriņu. Lai samazinātu izmaksas ir vērts ierobežot sēdekļa apsildes laiku un salona apsildi ieslēgt tikai, tad kad ir uzsākta braukšana.

Kad uzpildīsiet logiem nepieciešamo šķidrumu, pievēsiet uzmanību arī dzesēšanas šķidruma līmenim. Tieši dzesēšanas šķidruma trūkums var paildzināt salona apsildes laiku it īpaši pie papildus slodzes.

Sānslīdei, NĒ!

Ziemā centieties braukt tā, lai automašīnas riteņi neizslīdētu. Jā, tas dažreiz šķiet neiespējami, bet patiesībā, ņemot vērā mērķi,  pietiek papraktizēt braukt vienmērīgi pāris dienas un rezultāti nebūs ilgi jāgaida. Daudziem mūsdienu spēkratiem ir ‘’ziemas režīms’’, kas ļauj daudz vienmērīgāk “pasniegt” griezes momentu no dzinēja ceļam.

Jūsu mašīnai būs nepieciešams nedaudz mazāk degvielas, ja jūs brauksiet pa jau izbrauktām “sliedēm”. Atcerieties, ka lai pārvarētu sniega sanesumus un citus šķēršļus, tiks patērēta papildus degviela.

Inerces spēks

Ziemas apstākļos  lielu nozīmi spēlē vadītāja māka izmantot inerci. Izvairieties no straujiem paātrinājumiem, kā rezultāts būs nepieciešama straujāka bremzēšana. Vienmērīgāks braukšanas stils var ietaupīt līdz pat 15% degvielas.

Ja priekšā redzat sniega sanesumus, kas jāpārvar, mēģiniet jau sākotnēji izvēlēties tādu braukšanas ātrumu, lai pārvarētu šķērsli ar pirmo reizi. Pēc iespējas vairāk izmatojat bremzēšanu ar dzinēju.

Kontrolē riepās spiedienu

Nozīmīgu lomu, ziemā, spēlē pareizs spiediens riepās. Papildus drošības apsvērumu dēļ riepas nepieciešams piepumpēt līdz ieteicamajam spiediena rādītājiem, tādā veidā jūs parūpēsieties par to, lai noturētu degvielas patēriņu ierastajā līmenī.  Neesiet slinki reizi nedēļā pārbaudiet spiedienu riepās, ja jūs vēlaties ietaupīt naudu.

Publikācija no interneta.

Atslodze


Komentēt

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Mainīt )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Mainīt )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Mainīt )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Mainīt )

Connecting to %s

Kategorijas

%d bloggers like this: