Posted by: Auto Galvu Remonts | 16/10/2012

Opel Āhenes konferencē prezentē jauno vidējā izmēra benzīna dzinēju saimi

Āhenē, Vācijā, notikušajā konferencē Opel atklāja detaļas par savu jauno vidēja izmēra dzinēju piedāvājumu.

Opel dzinējs

Pilnībā no jauna konstruētie 1,6 litru četrcilindru SIDI (Spark Ignition Direct Injection jeb dzirksteļaizdedzes tiešā iesmidzināšana) ECOTEC Turbo motori, ar kuriem tiek sākta Opel dzinēju paletes atjaunošana, var lepoties ar tādām priekšrocībām kā samazināts degvielas patēriņš, palielināta jauda un dažādi uzlabojumi, vienlaicīgi atstājot pēc iespējas mazāku iespaidu uz apkārtējo vidi. Salīdzinājumā ar līdzšinējiem motoriem, tagad CO2emisiju daudzums un degvielas patēriņš ir ticis samazināts par 13 procentiem, bet maksimālais griezes moments un jauda ir palielināta par 33 procentiem.

Jaunajā motoru saimē ietilpst 1,6 litru „Eco” Turbo dzinējs ar 125 kW/170 ZS un 280 Nm maksimālo griezes momentu, kā arī jaudīgākā „Performance” Turbo versija ar 147 kW/200 ZS un 300 Nm maksimālo griezes momentu. 170 ZS motoram galvenais uzsvars ir likts uz degvielas ekonomiju, augstu griezes momentu, kas tiek nodrošināts jau pie zemiem apgriezieniem, un uz elastību, bet 200 ZS agregāta iespaidīgais sniegums padara to par īstu etalonu savā klasē. Jaunās Riselsheimā, Vācijā, radītās dzinēju saimes ražošana tiks uzsākta 2013.gada sākumā.

“Jaunā vidējā izmēra benzīna dzinēju saime ir pirmais stūrakmens mūsu iecerētajos fundamentālajos motoru piedāvājuma atjaunošanas pasākumos. Šie dzinēji ar samazināto darba tilpumu ne tikai nodrošina vienmērīgu paātrinājumu un spēcīgu dzinējspēku, bet tie ir arī ārkārtīgi klusi un apkārtējai videi draudzīgi,” norāda Marsels Frenšs (Marcel Frensch),Starptautiskās nodaļas galvenā inženiera vietnieks.

Jaunās SIDI ECOTEC Turbo saimes galvenais elements ir jauns cilindru bloks, kas spēj izturēt 130 bāru maksimālo cilindru spiedienu. Cilindru bloka izveidē priekšroka tika dota kaltajam tēraudam kombinācijā ar alumīnija plātni.

Uzlabojumi un veiktspēja – vadošie klasē

Opel savu jauno vidējā izmēra dzinēju saimi ir veidojuši ne tikai par līderiem kaitīgo izmešu un degvielas patēriņa jomā, bet arī klusas gaitas un jaudas ziņā.

Lai padarītu jaunos motorus klusākus, tiem tika samazināti vispārējie trokšņu un vibrāciju līmeņi un novērstas dažādas traucējošas skaņas. Attiecīgi tika veikti arī ieplūdes un izplūdes sistēmu uzlabojumi kā, piemēram, lai atdalītu vārsta vāku no cilindra galvas, lietā tika likti speciāli slēdži un blīves, kas ir izturīgi pret augsto temperatūru, ko rada turpat blakus esošais turbokompresors.

Šīs skaņu inženierijas rezultātā braucējs var izbaudīt klusu un mierīgu tukšgaitu, nekādu trokšņu pie jebkāda griezes momenta un patīkamu skaņu arī pie augstiem apgriezieniem.

Pirmoreiz 1,6 litru četrcilindru dzinējā – balansētāja vārpstas

Opel SIDI ECOTEC ir vienīgais dzinējs savā klasē, kam ir balansētāja vārpstas. Abas vārpstas ir iebūvētas tuneļos cilindru bloka aizmugurējā daļā, un to piedziņu nodrošina zobķēde. Izplūdes puses vārpstai ir kalta tērauda pārvads, kas maina izplūdes vārpstas rotācijas virzienu. Šāda sistēma ar panākumiem novērš vibrācijas, kas raksturīgas četrcilindru dzinēju uzbūvei, tādējādi palielinot komfortu un samazinot motora trokšņus.

Turbokompresors augstam griezes momentam pat pie maziem apgriezieniem

Turbokompresora sistēmas uzbūve un gabarīti ir noteicošie faktori, kas ļauj motoriem ar samazinātu tilpumu sasniegt lieliskus jaudas un braukšanas rezultātus, vienlaicīgi samazinot CO2 emisiju līmeni.

Mazākiem dzinējiem ar augstu specifisko griezes momentu un uzlādes spiedienu īpaši ir nepieciešama spontāna reakcija pie zemiem apgriezieniem, lai šādi motori spētu veiksmīgi aizstāt iepriekšējos agregātus ar lielāku darba tilpumu. Pateicoties šo jauno dzinēju speciāli veidotajām turbīnām, to turbokompresoriem piemīt tāda reakcija, ko parasti var vērot tikai lielāku motoru tā dēvētajās „Twin Scroll” turbīnās.

Jaunajā 1,6 litru dzinējā tiek izmantots izplūdes kolektorā integrēts kompresors. Pretēji ierastajai „Twin Scroll”, izvēle tika izdarīta par labu šai sistēmai, jo tai piemīt dažādas priekšrocības gan gabarītu, gan ražošanas izmaksu ziņā. Lai gan abiem turbokompresoriem ir vienādas programmatūras, katrai jauno SIDI ECOTEC dzinēju versijai būs atšķirīga, specifiska turbīnu ģeometrija.

Kompresori ir veidoti, lai tie nodrošinātu augstāku griezes momentu pie zemākiem apgriezieniem, vienlaicīgi neradot nekādas manāmas gaisa plūsmas skaņas. Zema un augsta spiediena rezonatori gandrīz pilnībā apslāpē tādus trokšņus kā šņākšanu, pulsēšanu un turbīnas griešanās skaņu. Pateicoties tādiem aspektiem kā uzlabotai gaisa plūsmai, kanālu uzbūvei un trokšņu kontroles stratēģijai, brīdī, kad kāja tiek noņemta no akseleratora pedāļa, motors bauda progresējošā uzlādes spiediena priekšrocības, neciešot no turbodzinējiem tipiskajām skaņām.

Salīdzinājumā ar iepriekšējiem motoriem, jaunie SIDI ECOTEC turbo demonstrē ievērojamus uzlabojumus elastības ziņā, piemēram, par 20 procentiem samazinot laiku, kāds piektajā pārnesumā nepieciešams paātrinājumam no 80 km/h līdz 120 km/h.

Tiešā iesmidzināšana augstiem degvielas ekonomijas un veiktspējas parametriem

Jauno 1,6 litru dzinēju izstrādes mērķis bija ne tikai klusa gaita un jauda, bet arī labi degvielas ekonomijas un emisiju daudzuma rādītāji. Tieši tādēļ Opel inženieri izvēlējās centrālo tiešās degvielas iesmidzināšanas sistēmu, nodrošinot optimālu degvielas patēriņu un minimālu emisiju daudzumu.

Aizdedzes sveces un iesmidzināšanas sprauslas izvietojums virs degkameras paralēli kloķvārpstai veido kompaktu konstrukciju, kas optimāli nodrošina homogēnu un pakāpenisku motora darbību.

Vārstu mehānismu darbina zemas berzes hidrauliskie pirksti, bet piedziņu nodrošina vadības ķēde ar hidraulisko spriegotāju. Lai samazinātu trokšņu līmeni, kloķvārpstu darbina zobķēde. Dzinēja masas samazināšanai tiek izmantots divdaļīgas formas motora karteris, kas novietots uz lieta alumīnija plātnes

Cilindru bloks ir ražots izmantojot inovatīvu plāno sienu liešanas metodi, kas tieši detaļas blokā ļauj iekļaut dažādas funkcionāli svarīgas lietas, tādējādi ļaujot samazināt arī ražošanai nepieciešamo laiku.

Lai uzlabotu galvenā gultņa formu, kā arī tā novietojumu, sprūdtapu vietā ir tikusi izmantota presēta savienojuma vieta. Ņemot vērā minimālo nepieciešamību to īpaši integrēt jaunā vietā un iespēju nomainīt atsevišķus komponentus, šāda strukturālā forma ļauj šo motoru izmantot dažādos automobiļos.

Pateicoties kalta tērauda sadales vārpstai un galvenā gultņa tapu mazajam diametram kombinācijā ar galvenā gultņa tērauda uzlikām, bija iespējams samazināt trokšņu līmeni arī pie vidējiem un lieliem apgriezieniem.

„Eco” un „Performance” Turbo dzinējiem tika radīti divu dažādu tipu virzuļi ar specifiskiem kātiem un galvām. Abiem virzuļiem ir kalta tērauda gredzens, kas ir optimāli piemērots augsta cilindra spiediena apstākļiem. Pirmais ar PVD (Physical Vapour Deposition jeb fizikālā tvaiku nogulsnēšanās) metodēm pārklātais virzuļa gredzens palīdz samazināt berzi.

Dzinēju spektra atjaunošana sāksies “Flex Plant” rūpnīcā Ungārijā

Jauno 1,6 litru SIDI ECOTEC Turbo motoru, kā arī citu jauno dzinēju ražošana, 2012.gada beigās tiks uzsākta Szentgotthard rūpnīcā, Ungārijā. Ražotne izmanto “Flex Plant” koncepciju, kas ļauj benzīna un dīzeļa motorus izgatavot uz viena konveijera.

Publikācija no interneta.


Komentēt

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Mainīt )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Mainīt )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Mainīt )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Mainīt )

Connecting to %s

Kategorijas

%d bloggers like this: