Posted by: Auto Galvu Remonts | 04/03/2013

Jaunā I-See sistēma ļauj ietaupīt vēl vairāk degvielas

Volvo Trucks jaunajā FH modelī piedāvā jaunu I-See sistēmas versiju, kas ietaupa degvielu, braucot kalnainā apvidū. Jaunā šīs sistēmas versija attālināti iegūst informāciju par ceļa topogrāfiju no centrālā servera, līdz ar to visām ar I-See aprīkotajām kravas automašīnām ir piekļuve vienādai un plašai informācijai.

I-See darbībā

I-See darbībā

„Pat ja Jūsu kravas automašīna nekad agrāk nav braukusi pa šo konkrēto maršrutu, tā vienalga spēs pilnībā izmantot sistēmas potenciālu. Pietiek, ja kāds cits autovadītājs ir braucis pa šo ceļu izmantojot I-See sistēmu,” stāsta Kristers Pērsons (Christer Pehrsson), tālsatiksmes pārvadājumu biznesa nodaļas vadītājs.

I-See var salīdzināt ar autopilotu, kas automātiski kontrolē pārnesumu pārslēgšanu, paātrinājumu un bremzēšanu ar dzinēju, braucot kalnainā apvidū, lai tādā veidā ietaupītu pēc iespējas vairāk degvielas. Tālsatiksmes pārvadājumos šis ietaupījums var sasniegt pat piecus procentus.

Kad ar I-See jauno versiju aprīkota kravas automašīna pirmo reizi redz kalnainu ceļa posmu, informācija par vietas topogrāfiju tiek nosūtīta uz Volvo Trucks serveri, nevis tikai saglabāta kravas automašīnas atmiņā kā iepriekšējā versijā. Kad cita ar I-See aprīkota kravas automašīna brauc pa šo pašu ceļa posmu, sistēma automātiski saņem topogrāfiskos datus no servera un nodrošina visekonomiskāko pārnesumu pārslēgšanu, paātrinājumu un bremzēšanu jau pirmajā reizē šajā ceļa posmā.

Pirmā I-See versija tika piedāvāta kā viena no daudzajām jaunā Volvo FH novatoriskajām funkcijām. Taču vēl pirms jauno kravas automašīnu piegāžu uzsākšanas sistēma ir tikusi uzlabota.

Kā darbojas I-See

  • I-See ir programmatūras sistēma, kas darbojas kopā ar piedziņas agregātiem un GPS. Lai tā darbotos, ir jābūt ieslēgtai kravas automašīnas kruīza kontrolei.
  • I-See saņem topogrāfiskos datus par priekšā gaidāmajām nogāzēm no Volvo Trucks servera.
  • Kad I-See konstatē, ka kravas automašīna tuvojas augšupceļam, tiek palielināts braukšanas ātrums. Inerce ļauj kravas automašīnai ilgāk braukt augstākā pārnesumā un izvairīties no pārnesumu pārslēgšanas uz leju, kas patērē vairāk degvielas.
  • Kad kravas automašīna sasniedz kalna virsotni, I-See novērš nevajadzīgu paātrināšanos. Tieši pirms lejupceļa sākuma piedziņa tiek atvienota, un kravas automašīna sāk ripot, ietaupot enerģiju. Pirms lejupceļa beigām I-See pakāpeniski sāk bremzēt ar dzinēju.
  • Ja uzreiz pēc lejupceļa atkal sākas augšupceļš, kravas automašīnai ļauj ripot, lai uzkrātu papildu kinētisko enerģiju, ko izmantot augšupceļa sākumā.

Publikācija no interneta.


Komentēt

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Mainīt )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Mainīt )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Mainīt )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Mainīt )

Connecting to %s

Kategorijas

%d bloggers like this: