Posted by: Auto Galvu Remonts | 04/10/2013

Opel dzinēju un informācijas un izklaides sistēmas revolūcija

Jaunais Opel Insignia savu debiju piedzīvoja nesen notikušajā Frankfurtes auto izstādē. Zīmola vadošais modelis tagad piedāvā vēl atraktīvāku interjeru un eksterjeru, paceļot godalgoto filozofiju „skulpturāla māksla tiekas ar vācu precizitāti” jaunā dimensijā. Jaunie, jaudīgie un īpaši efektīvie tiešās iesmidzināšanas dzinēji kā, piemēram, divas jaunākās paaudzes benzīna Turbo vienības un dīzeļdegvielas turbodzinējs ar 99 g/km CO2 emisiju daudzumu, papildina jau tā plašo motoru klāstu.

103 kW/140 ZS dīzeļdegvielas turbodzinējs ar 3,7 l/100 km patēriņu un 99 g/km CO2 emisiju daudzumu

103 kW/140 ZS dīzeļdegvielas turbodzinējs ar 3,7 l/100 km patēriņu un 99 g/km CO2 emisiju daudzumu

Nelielais emisiju daudzums 2,0 litru dīzeļdegvielas turbodzinējam ļauj ierindoties A+ efektivitātes klasē. Abi varianti (88 kW/120 ZS un 103 kW/140 ZS) saskaņā ar (EC) regulu Nr. 715/2007 gan četrdurvju, gan piecdurvju variantos ar sešpakāpju manuālo transmisiju un Start/Stop sistēmu kombinētajā ciklā patērē vien 3,7 litrus uz 100 km (Sports Tourer: 3,9 l/100 km). Tādējādi Opel Insignia 2,0 CDTI ir visekonomiskākais dīzeļdegvielas automobilis savā klasē. Vienlaikus inženieri ir arī padarījuši jaunā Insignia virsbūvi vēl aerodinamiskāku. Ar pretestības koeficientu, kas zemāks par 0,25, Insignia tagad ir aerodinamiskākais hečbeks pasaulē.

Savukārt daudzie šasijas uzlabojumi nodrošina augstāku komforta līmeni. Tagad Insignia modelim ir pieejama jaunākās paaudzes informācijas un izklaides sistēma, kas automobilī ļauj integrēt daudz dažādu viedtālruņa funkciju. Vadītājs sistēmu var pārvaldīt četros dažādos veidos – ar skārienjutīgā ekrāna, uz stūres novietoto pogu, balss komandu vai pilnīgi jaunās skārienjutīgās virsmas palīdzību.

„Kopš tā debijas tirgū, saražoti jau vairāk nekā 600 000 pirmās paaudzes Insignia modeļi. Jaunais Insignia saviļņos vēl vairāk – ar vēl izteiksmīgāku dizainu, augstas kvalitātes kabīni, intuitīvi pārvaldāmu informācijas un izklaides sistēmu, priekšzīmīgiem dzinējspēkiem kā, piemēram, mūsu iespaidīgo dīzeļdegvielas turbodzinēju ar 99 g/km COemisiju daudzumu,” Opel izpilddirektors Karls–Tomass Noimans (Karl-Thomas Neumann) apraksta vidējā izmēra modeļa revolūciju. „Mūsu flagmanis tagad ir vēl izsmalcinātāks un uzmanību piesaistošāks, taču, pa vidu visai šai elegancei, netiek aizmirsta tā galvenā loma – par pievilcīgu cenu vadītājiem un pasažieriem nodrošināt komforta pilnu un drošu braukšanas baudījumu apvienojumā ar modernākajām tehnoloģijām. Klientiem, kuri piekopj īpaši aktīvu dzīvesstilu, mēs tagad varam piedāvāt mūsu modeļu spektra jaunāko dalībnieku – pilnīgi jauno Insignia Country Tourer. Savukārt Insignia OPC – mūsu jaudīgākais modelis – jo sevišķi patiks sportiskā stila cienītājiem.”

Vadošo modeli Baltijā iespējams pasūtīt četrdurvju, piecdurvju, Sports Tourer, OPC un Country Tourer variantos. Cena ir sākot no 20 802 eiro (Baltijā ieteicamā mazumtirdzniecības cena, ieskaitot PVN).

Spīdīgs: skaidri izkārtots salons ar jaunākās paaudzes informācijas un izklaides sistēmu

Kabīnes uzlabošanas laikā, galvenā uzmanība tika pievērsta trim kritērijiem: skaidrai, vienkāršai un intuitīvai pārvaldīšanai, informācijas un izklaides sistēmas piedāvājuma pielāgošanai un, protams, vadītāja un pasažieru komfortam un drošībai, kas tagad ir vēl augstāka, pateicoties iespējami mazākajai uzmanības novēršanai no ceļa.

Centa konsole tagad nodrošina pilnīgi jaunu izsmalcinājumu un uzlabojumu sajūtu, par kuru rūpējas modernākās tehnoloģijas un funkcijas. Kontroles panelis tika krasi vienkāršots. Tagad tam ir tikai dažas pogas, tādējādi informācijas un izklaides sistēmas un to funkciju pārvaldīšana, piemēram, gaisa kondicioniera režīmu, ir ātra un intuitīva.

Jaunākās paaudzes informācijas un izklaides sistēma Insignia modelī var tikt kontrolēta ar astoņu collu krāsainā skārienjutīgā displeja palīdzību. Caur izvēlni vadītājs ar pirkstgala, uz stūres novietoto pogu, balss komandu vai revolucionārās skārienjutīgās virsmas, kas atbalsta arī rokraksta atpazīšanu, palīdzību var piekļūt visām galvenajām funkcijām un apakšizvēlnēm kā, piemēram, radio stacijas, dziesmu nosaukumi, savienojums ar viedtālruni vai 3D navigācijas kartes. Informācijas un izklaides sistēma var tikt pielāgota – iespēja saglabāt līdz pat 60 personīgi iecienītajām funkcijām (piemēram, dziesmu atskaņošanas saraksti, tālruņa kontakti, navigācijas adreses).

Uzlabojot cilvēka un tehnoloģiju informācijas apmaiņu, tika izstrādāts jauns instrumentu panelis ar astoņu collu augstas izšķirtspējas krāsaino displeju. Papildus tam, klasiskie rādījumi kā, piemēram, ātrums, apgr./min un degvielas daudzums, kā arī navigācijas informācija, viedtālruņa lietojums un audio iespējas, ir tieši vadītāja acu līmenī.

Vadošie: jaunākās paaudzes dīzeļdegvielas turbodzinējs ar 99 g/km CO2 emisiju daudzumu un SIDI Turbo benzīna vienība

Jaunais Opel Insignia piesaka sevi arī dzinējspēku un šasijas jomā. Kamēr vidējā izmēra modelis jau ir izpelnījies daudz atzinīgu novērtējumu par tā sniegto braukšanas komfortu, vadāmību un stabilitāti uz ceļa, jaunais modelis mērķē vēl augstāk. Opel inženieri ir veikuši vairākus šasijas, amortizatoru, drošības stieņu un stūres iekārtas uzlabojumus, tādējādi uzlabojot trokšņu un vibrācijas līmeni un vēl vairāk paaugstinot komfortu.

Paplašinātais dzinēju klāsts ir vērsts uz veiktspējas un komforta nodrošināšanu, nepieļaujot nekādus kompromisus. Jaunais Opel Insignia piedāvā iespēju izvēlēties starp trim dzinēju variantiem: benzīna, dīzeļdegvielas un LPG (sašķidrinātā gāze) un to jauda variē no 81 kW/110 ZS līdz 239 kW/325 ZS.

Insignia 2,0 CDTI ir draudzīgs pret apkārtējo vidi un patiess degvielas taupīšanas čempions. Saskaņā ar (EC) regulu Nr. 715/2007, jaunā 2,0 litru dīzeļdegvielas turbodzinēja 88 kW/120 ZS un 103 kW/140 ZS jaudas versiju emisiju līmenis ir vien 99 g/km CO2 (Sports Tourer: 104 g/km CO2), tādējādi ļaujot tam ierindoties A+ efektivitātes klasē. Četru un piecu durvju modeļi ar sešpakāpju manuālo transmisiju un Start/Stop sistēmu kombinētajā ciklā patērē tikai 3,7 litrus degvielas uz 100 km (Sports Tourer: 3,9 l/100 km), un tie ir labākie rādītāji šajā automobiļu klasē. Abi varianti, pateicoties automātiskajai overboost funkcijai, nodrošina izcilu griezes momentu – 88 kW/120 ZS dīzeļdegvielas turbodzinējs nodrošina līdz 320 Nm, bet 103 kW/140 ZS versija – līdz pat 370 Nm.

Dīzeļdzinēju klāsta vadošā vienība ir 143 kW/195 ZS 2,0 BiTurbo CDTI. Augstās veiktspējas dīzeļdzinējs, kura sekvenciālā divpakāpju turbokompresoru darbība ļauj panākt iespaidīgu 400 Nm griezes momentu, izceļas ar ātru reaģēšanu un izcilu jaudu plašā apgriezienu amplitūdā.

Ievērojamākie benzīna motoru klāsta pārstāvji ir divi tiešās iesmidzināšanas turbodzinēji: 2,0 SIDI (Spark Ignition Direct Injection jeb dzirksteļaizdedzes tiešā iesmidzināšana) Turbo ar 184 kW/250 ZS un 400 Nm maksimālo griezes momentu, kā arī jaunākās paaudzes1,6 SIDI Turbo ar 125 kW/170 ZS un 260 Nm (līdz pat 280 Nm ar overboost). Abi dzinēji izceļas ar lielisku jaudas attīstīšanu un izcili vienmērīgu darbību, kā arī augstu degvielas ekonomijas līmeni. Tos iespējams apvienot ar sešpakāpju manuālo pārnesumkārbu un Start/Stop funkciju vai arī ar jauno zemas berzes sešpakāpju automātisko transmisiju. 2,0 litru SIDI Turbo atsevišķās valstīs ir pieejams ne tikai ar priekšējo riteņu piedziņu, bet arī ar pilnpiedziņu.

Vismazākais benzīna dzinējs, uzreiz pēc jaunā modeļa ieviešanas tirgū, būs taupīgais un videi īpaši draudzīgais (Euro 6) 1,4 Turbo variants apvienojumā ar sešpakāpju manuālo pārnesumkārbu un Start/Stop. Tā jauda ir 103 kW/140 ZS un 200 Nm griezes moments (220 Nm ar overboost), turklāt tam nepieciešami tikai 5,2 litri degvielas uz 100 km, savukārt emisiju daudzums ir tikai 123 g/km CO(Sports Tourer 5,6 l/100 km un 131 g/km CO2 saskaņā ar (EC) regulu Nr. 715/2007) – tas viss nodrošina labāko degvielas patēriņu savā klasē.

Alternatīvs un ļoti ekonomisks dzinēju variants ir 103 kW/140 ZS 1,4 LPG (sašķidrinātā gāze) ar 200 Nm maksimālo griezes momentu. Tas, tāpat kā benzīna versija, atbilst nākotnes Euro 6 emisiju stingrajiem standartiem.

Ārkārtīgi zemo degvielas patēriņu ir izdevies sasniegt, pateicoties arī jaunā Insignia aerodinamiski uzlabotajam virsbūves dizainam, kurš piedzīvojis uzlabojumus, kas samazina gaisa pretestības koeficientu. Dīzeļdegvielas dzinēju 88 kW/120 ZS, 103 kW/140 ZS un 120 kW/163 ZS variantiem ir vēl kāds papildu moderns aerodinamiskais elements – aktīvās priekšējās ieplūdes gaisa lameles. Tās priekšējās restes apakšējā daļā automātiski aizveras, lai novērstu gaisa iekļūšanu un turbulences rašanos. Ņemot vērā visus uzlabojumus, Opel inženieriem ir izdevies padarīt jauno Insignia modeļu pretestības koeficientus īpaši mazus – nedaudz zem 0,25 Insignia hečbekam un 0,28 Sports Tourer variantam –, tādējādi tos kronējot par pasaulē visaerodinamiskākajiem sērijveida automobiļiem savās virsbūves versijās.

Savs stils: godalgotā Opel dizaina valoda

Jaunais Insignia modelis turpina attīstīt daudzkārt godalgoto Opel dizaina filozofiju „skulpturāla māksla tiekas ar vācu precizitāti” vidējā izmēra automobiļu segmentā. Automobiļa dizainā uzsvērts tā pirmklasīgais veidols un dinamiskums ar sev raksturīgo zemo un plato priekšpuses grafiku, kas vizuāli izceļ plašo stāju.

Jauno Insignia hečbeku un sedanu sānu skats, pateicoties bagāžnieka un integrētā spoilera dizainam, ir izteikti atšķirīgs no iepriekšējiem modeļiem. Lai izceltu klasisko kupejas siluetu, piecdurvju modeļa jumta līnija izzūd tikai tad, kad tā sasniegusi spoilera aizmugurējo malu. Savukārt, lai izceltu sedana eleganto profilu, četrdurvju modelī izlieces līnija turpinās gar spoilera malu.

Šī ideja redzama arī aizmugurējā daļā, kas jaunajā Insignia modelī ir platāka un zemāka. Spīdīgā, hromētā plāksne ar zīmola logo uz bagāžnieka vāka ir novietota zemāk. Tā sniedzas līdz pat aizmugurējiem lukturiem, organiski saplūstot ar tiem. Visu līmeņu hečbekos un sedanos divdaļīgās, sadalītās aizmugurējā apgaismojuma/bremžu lampas ir ierīkotas kā LED. Savukārt visu versiju pazīšanās zīme ir spārnu formas lukturu dizains.

Nešķirami: komforts un drošība

Jaunajā Opel Insignia svarīga loma ir piešķirta arī tehnoloģijām, drošībai un komfortam. Automobilis ir aprīkots ar modernāko tehnoloģiju radaru un uz videokameru bāzētām palīgsistēmām – sākot ar adaptīvo kruīza kontroli un beidzot ar aklās zonas brīdinājuma sistēmu, priekšējās sadursmes brīdinājuma funkciju. Adaptīvā kruīza kontrole palīdz vadītājām saglabāt izvēlēto ātrumu un ievērot vajadzīgo drošības distanci līdz priekšā braucošajam automobilim. Modeļos, kuri aprīkoti ar automātisko transmisiju, sistēma vajadzības gadījumā var uzreiz nobremzēt spēkratu un to pilnībā apstādināt. Aizmugurējā atpakaļskata kamera, kas ietver pārvietošanās atpakaļgaitā, joslas pamešanas un aklās zonas brīdinājuma funkcijas, nodrošina maksimālu sānu un aizmugures pārredzamību. Adaptīvā priekšējā apgaismojuma sistēma AFL+, pateicoties tādām savām funkcijām kā, piemēram, pilsētas, gājēju zonas, lauku ceļa, lielceļa apgaismojumi, statiskā straujo pagriezienu gaisma un dinamiskais līkuma apgaismojums, palielina drošības līmeni – īpaši, kad ir vājas redzamības apstākļi vai apkārt valda tumsa.

Jaunais Opel Insignia ar standartaprīkojumā iekļauto ESPPlus, ABS ar stabilitātes kontroli līkumos un bremžu palīgsistēmu, kā arī tādiem pasīvās drošības rīkiem kā priekšējiem un sānu drošības gaisa spilveniem vadītājam un priekšā sēdošajam, un aizkarveida drošības spilveniem priekšā un aizmugurē nodrošina pasažieriem labāko iespējamo aizsardzību. To apliecina arīEuro NCAP sadursmju testu rezultāti, kuros Insignia modelis ieguva maksimālo pieczvaigžņu novērtējumu.

Jaunais Country Tourer: piedzīvojumus mīlošs Insignia saimes pārstāvis

Kamēr tā radniecīgais Sports Tourer ir elegants ģimenes un biznesa universāls, tikmēr jaunais Insignia Country Tourer vairāk iemieso tieši alkas pēc piedzīvojumiem. Atlētiskais un daudzpusīgais modelis nodrošina brīvības sajūtu ārpus pilsētas ierobežojumiem un asfaltētiem ceļiem. Tā raksturīgākās iezīmes ietver automobiļa apakšas aizsargpaneļus priekšā un aizmugurē, ievērojamus riteņu arku un apakšējās virsbūves daļas apšuvumus un dubultās izplūdes caurules. Savukārt modernā pilnpiedziņa nodrošina saķeri un drošu vadāmību jebkādos apstākļos. Tas viss apvienots ar jaudīgu turbodzinēju – 184 kW/250 ZS 2,0 litru SIDI tiešās iesmidzināšanas benzīna vienību vai augstas veiktspējas 2,0 BiTurbo CDTI, kuri abi nodrošina iespaidīgu 400 Nm maksimālo griezes momentu.

Elektroniski kontrolētā 4×4 riteņu piedziņa ietver īpaši kvalitatīvu sajūgu, kas darbojas pēcHaldex principiem, un elektronisko bloķējošo diferenciāli, tādējādi nodrošinot izcilu vilkmi uz dažādu veidu ceļa virsmām. Tā nepārtraukti pielāgojas ceļa apstākļiem un nemanāmi no 0 līdz 100 % diapazonam sadala jaudu starp priekšējo un aizmugurējo asi, kā arī aizmugurējiem riteņiem. Pilnpiedziņas sistēma kombinācijā ar premium līmeņa elektronisko FlexRide šasiju nosaka standartus reaģēšanas laikam un automobiļa kontrolei.

Iespaidīgs: jaunais Insignia OPC

Insignia OPC ar 239 kW/325 ZS un 435 Nm maksimālo griezes momentu šobrīd ir jaudīgākais Opel modelis. Pārveidotā virsbūve ar OPC raksturīgajiem dizaina elementiem – izteiksmīgajām detaļām priekšpusē un integrēto izpūtēja cauruli aizmugurē – ļauj apjaust šī modeļa spēku.

Aiz skatienu piesaistošās virsbūves slēpjas modernas tehnoloģijas. OPC šasija ir pacelta, un, līdzīgi kā citiem jaunās Insignia saimes locekļiem, īpaša uzmanība pievērsta pārveidotajai aizmugurējai asij, inženieriem nomainot aptuveni 60 % komponentu. Jaunā ESPprogrammatūra ir panākusi vēl precīzāku dinamiku, jo īpaši runājot par stūres reakciju un pagriezienu kontroli. Modificētā FlexRide šasijas piekares programmatūra ar regulējamiem amortizatoriem nodrošina optimālu noturību uz ceļa. No 0 līdz 100 km/h Insignia OPC paātrinās 6,0 sekundēs (Sports Tourer: 6,3 sekundēs) un var sasniegt 250 km/h maksimālo ātrumu (ar elektronisko ierobežotāju). Apstākļos bez ierobežojumiem OPC ar manuālo pārnesumkārbu spēj sasniegt pat 270 km/h maksimālo ātrumu (Sports Tourer: 265 km/h).

Salonā OPC braucējus pārsteigs īstenas motoru sporta vēsmas. Astoņu collu jaunā dizaina instrumentu panelī (papildaprīkojums) vadītājs varēs pārskatīt ne tikai pamatinformāciju, bet arī tādas specifiskas detaļas kā eļļas spiedienu un temperatūru, akumulatora voltāžu, droseles pozīciju, bremžu jaudu un gravitācijas spēku, kas izriet no laterālā paātrinājuma. OPC modelim, kurš aprīkots ar automātisko transmisiju, uz tā paaugstinātās izturības stūres (pēc izvēles pieejama arī apsildāma) atrodas arī ātrumpārslēga svira. Tas ļauj vadītājam īpaši ērti manuāli pārslēgt pārnesumus pat automātiskajā režīmā. Tādā veidā jaunais Insignia OPC ērti apvieno manuālās un automātiskās darbības priekšrocības.

Publikācija no interneta.


Komentēt

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Mainīt )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Mainīt )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Mainīt )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Mainīt )

Connecting to %s

Kategorijas

%d bloggers like this: