Posted by: Auto Galvu Remonts | 09/12/2013

Un Latvijas Gada auto 2014 ir…

Tā konkursa „Latvijas Gada auto 2014” apbalvošanas ceremonijas noslēgumā, kas notika 7. decembrī viesnīcā „Avalon Hotel” teica svinīgā vakara vadītājs Normunds Avotiņš un, protams, apklusa tradicionālajai intrigas pauzei.

Škoda Octavia

Škoda Octavia

Jums šajā laikā piedāvājam stāstu par sīvo cīņu papildnominācijās, kuru uzvarētāji balvas saņēma pirmie.

„Mazais auto”. Maksimāli iespējamas un pietiekamas ērtības minimālos gabarītos un par relatīvi zemu cenu. Trešā vieta – Nissan Note (5 punkti), otrā – Opel Adam (par punktu vairāk), kurš pievilka „ar stilu”, tomēr dažiem prāviem vērtētājiem šķita par šauru, un – titulu iegūst Renault Clio. Veseli 18 punkti no 28 iespējamiem – par izcili taupīgu kompromisu. Balvu pasniedz žurijas loceklis, autožurnālists Aldis Zelmenis.

„Premium”. Maģiskās komforta un pārticības segmentā konkurenti bija trīs. 28 balsis tie sadalīja sekoši – četras par Lexus IS, desmit par diženo Jeep Cherokee un – otrā papildnomināciju balva mazākajam Audi A3 Limousine sedanam – 14 punkti. Balvu pasniedz žūrijas loceklis, „Bosch car serviss Rolis” SIA valdes loceklis Uldis Rolis.

„Sportiskākais”. Tuvu jau otrajai uzvarai šajā nominācijā bija Audi (9 punkti). Taču – Nissan Juke Nismo ieguva 14 atbalstītājus un šo Latvijas apstākļos praksē visai grūti izmantojamo balvu. Balvu pasniedz žūrijas loceklis, auto drošības speciālists, RTU lektors Oskars Irbītis.

 „Skaistākais”. Neapšaubāmi subjektīvākā balsojuma daļa. Un lielākais viedokļu raibums. Balsis saņēma pavisam deviņi pretendenti. Pa vienai VW Jetta, Peugeot 308, Mazda6Renault Captur,Fiat Panda un duets Chevrolet Trax/Opel Mokka. Divas ieguva Opel Ampera. Sešas – Lexus IS. Un titulu ar 14 punktiem ieguva Audi A3 Limousine. Balvu pasniedz žūrijas locekle Evija Kukuvasa.

„EKO auto”. Dilemmu – lēti pirkt un diezgan lēti braukt vai dārgi pirkt un ne tikai dabai saudzējoši, bet arī ļoti lēti braukt – žūrija atrisināja šādi. Piecas balsis kopā tradicionālajiem maza tilpuma dzinējiem (Renault Clio, Škoda Octavia, Fiat Panda), vēl piecas ieguva VW Jetta hibrīds un veselas 19 – Opel Ampera, kura visai prāvus attālumus var veikt pavisam bez trokšņa un dūmiem. Balvu Satiksmes ministrijas vārdā pasniedz „Latvijas Valsts ceļu” valdes priekšsēdētājs Jānis Lange.

Un visbeidzot – Latvijā tik populārie “Apvidus auto”. Nosaukums, protams, nosacīts, jo reti kurš no tiem pēdējo gadu izpildījumā paredzēts patiešām skarbiem bezceļu apstākļiem. Tomēr pilnpiedziņa, mazliet lielāki riteņi un „klīrenss” mums bieži vajadzīgi un tādēļ vilina. Grupa, atbilstoši „Auto asociācijas” klasifikatoram, sadalīta „mazajos” Xm klase (garums līdz 430 cm) un vienkārši „apvidus” – lielāki Xv un Xl klases.

„Mazais apvidus auto”. Šajā sacensībā gāja, kā saka, karsti. Līdz pēdējai testu sesijai gandrīz nebija šaubu par dueta Chevrolet Trax/Opel Mokka uzvaru. Tad atbrauca jaunais Suzuki SX-4 unFiat Panda. Balsojums – neizšķirts starp Fiat un GM, par dažiem punktiem atpaliek Suzuki. Atkārtots balsojums par pirmajiem diviem. Suzuki piekritēji atbalsta Chevrolet Trax/Opel Mokka, kurš rezultātā uzvar, sarūgtinot, protams, tos, kuri pārliecināti, ka tieši Fiat šogad vislabāk pratis apvienot vārdus „mazs” un „tiešām apvidus”. Balvu pasniedz žūrijas priekšsēdētājs, autožurnālists Atis Jansons.

 „Apvidus auto”. Visu cieņu Ford Kuga, Honda CR-V, Hyundai Santa Fe un Toyota RAV 4, tomēr pat visi šie pretendenti kopā savāca tikai astoņas balsis. Tas tikpat, cik Subaru Forester viens pats. Un krietni mazāk nekā ieguva Jeep Grand Cherokee – 13 punkti un pārliecinoša uzvara. Nav pārsteigums, ja nominācijas nosaukumā likts vārds „apvidus”, nevis kāds maigāks apzīmējums. Balvu pasniedz „BT1” pārstāvis Agris Reihmanis.

Bet kurš ir „Gada auto 2014”?!

Vēl mirkli pacietības. Dažas konkursa atbalstītāju balvas. „Latvijas Avīze” šogad izvēli izdarīt uzticēja redakcijas dāmām. Un tās izrādījās nebūt ne pārlieku pieticīgas. Viņu izvēlētajiem kungiem esot jāatbrauc ar skaistu auto, ar prestižu auto, ar tādu auto, kurš kaut mazliet paceļ pāri ikdienai. Un tas ir – Lexus IS! Balvu pasniedz izdevuma „Latvijas Avīze” mārketinga vadītāja Linda Rumka.

Bet nu gan apbalvojam absolūtos uzvarētājus.

Galvenajā balsojumā trešo vietu ar 91 punktu ir ieguvis  Audi A3 Limousine. Balvu pasniedz žūrijas loceklis, „Latvenegro” transporta daļas vadītājs Edgars Utāns.

Otrajā pozīcijā finišu šogad sasniedz Peugeot 308 ar 110 punktiem. Balvu pasniedz izdevuma „Latvijas Avīze” mārketinga vadītāja Linda Rumka.

Un uzvarētājs – savācot 188 punktus – ir  Škoda Octavia! Balvu pasniedz „Latvijas Gada auto” organizators, iAuto.lv vadītājs Māris Ozoliņš.

Lielākais auto nozares gada notikums Latvijā, konkurss „Latvijas Gada auto” notiek jau piecpadsmito reizi kopš 1998. gada. Svinīgo apbalvošanas ceremoniju translēja TV un interneta tiešraidē.

Publikācija no interneta.

gadaauto


Komentēt

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Mainīt )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Mainīt )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Mainīt )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Mainīt )

Connecting to %s

Kategorijas

%d bloggers like this: