Posted by: Auto Galvu Remonts | 20/02/2014

Opel ADAM jaunā trīscilindru dzinēja pirmizrāde Ženēvā

Gadu pēc nonākšanas tirgū, ADAM kļūst tikai labāks. Opel modernais individualizācijas čempions jau ir nostiprinājis savas pozīcijas kā visvairāk pielāgojamais un labāk savienojamais mazauto. Nākamajā Ženēvas auto izstādē (2014. gada 6.–16. marts) tas tiks demonstrēts apvienojumā ar pilnīgi jauno trīscilindru benzīna turbodzinēju, kas lepojas ar izcili klusu gaitu, augstu griezes momentu pie zemiem apgriezieniem un ekonomiskumu.

Opel ADAM Ecotec

Opel ADAM Ecotec

Un tas vēl nav viss: šis jaunākās paaudzes motors būs pieejams kombinācijā ar arīdzan jaunākās paaudzes sešpakāpju manuālo pārnesumkārbu. Turklāt pieejamas būs arī jaunas virsbūves krāsas un apdares materiāli, kas vēl vairāk palielinās ADAM jau tā gandrīz bezgalīgās personalizēšanas iespējas.

ADAM ir pirmais automobilis visā Opel modeļu klāstā, kam būs pieejams šis jaunais no alumīnija veidotais 1,0 ECOTEC tiešās iesmidzināšanas benzīna turbodzinējs. Tas ticis izstrādāts autoražotāja Starptautiskajā tehniskās attīstības centrā Riselsheimā, Vācijā. Šis kabatas formāta agregāts būs pieejams divās versijās, kurām attiecīgi būs 66 kW/90 ZS un 85 kW/115 ZS liela jauda. Abām būs spēcīgs griezes moments pie zemiem apgriezieniem, nodrošinot 166 Nm jau no 1800 apgr./min. Gluži tāpat kā diviem jaunākās paaudzes 1,6 litru vidējā izmēra motoriem, ar kuriem Opel plašāku publiku iepazīstināja pēdējo mēnešu laikā (benzīna 1,6 ECOTEC tiešās iesmidzināšanas Turbo un dīzeļdegvielas 1,6 CDTI), arī jaunajam 1,0 ECOTEC tiešās iesmidzināšanas turbodzinējam ir īpaši zems trokšņu un vibrācijas līmenis, kas labāks par daudzu četrcilindru dzinēju rādītājiem. Kombinācijā ar pilnīgi jauno sešpakāpju transmisiju jaunākās paaudzes trīscilindru motors standartaprīkojumā būs pieejams ar Start/Stop funkciju. 66 kW/90 ZS ADAM versijas degvielas patēriņš kombinētajā ciklā ir vien 4,3 litri uz 100 kilometriem, bet CO2 emisijas ir tikai 99 g/km (provizoriskie dati, iegūti saskaņā ar NEDC testa procedūru). Tie ir izcili rezultāti modelim ar benzīna motoru, jo sevišķi ņemot vērā tik lielu jaudu un griezes momentu. Ekonomiskumu nodrošina degvielas tiešā iesmidzināšana, maināmais vārstu atvēršanās laiks, vieglā un pilnībā no alumīnija veidotā konstrukcija un pārslēdzamais ūdens sūknis.

Opel ADAM modeļi ar 1,0 ECOTEC tiešās iesmidzināšanas turbodzinēju pārdošanā nonāks šī gada rudenī, savukārt ražošana tiks uzsākta vasarā. Pieejami būs ne vien jauni motori, bet arī jaunas virsbūves krāsas. Pagājušā gada septembrī Frankfurtes auto izstādē Opel jau sniedza ieskatu ADAM nākotnes individualizācijas iespējās, kuras tagad beidzot kļūs arī pieejamas. Ženēvā tiks demonstrētas vēl vairāk krāsu un salona apdares iespējas. Automašīnas pielāgošana personiskajām vajadzībām ADAM gaumē tagad kļūs vēl izteiktāka.

Maigs: kabatas formāta motors uzstāda jaunus darbības standartus

Maigs, spēcīgs un tīrs – ADAM jaunais mini motors ir mazs pēc izmēra, toties liels braukšanas ziņā. Tajā apvienots precīzs inženieru darbs un modernākās tehnoloģijas, tādējādi nodrošinot tādu jaudu, pēc kuras nemaz nevar noprast, cik mazs patiesībā ir pats motors. ADAM braucēju maciņiem ir arī svarīgi, ka tā degvielas patēriņš un COemisiju daudzums kombinētajā ciklā ir attiecīgi vien 4,3 litri uz 100 kilometriem un 99 g/km – līdz ar to ADAM ierindojas to automobiļu kategorijā, kas baudīs finansiālus labumus tajās valstīs, kur nodokļu sistēma paredz atlaides atkarībā no izdalāmā COemisiju daudzuma.

Pirmais jaunās un nākamajos gados vēl vairāk attīstošās maza tilpuma benzīna motoru saimes loceklis ir 12 vārstu 1,0 ECOTEC tiešās iesmidzināšanas turbodzinējs. Tas ir nākamais solis Opel dzinēju ofensīvā un seko nesenajai 1,6 litru vidējā izmēra benzīna un dīzeļdzinēju saimes prezentācijai. Šīm trim jaunajām motoru saimēm kopīgs ir ne tikai DNS, bet arī mērķis – kļūt par klusākajiem savā kategorijā. Sākot darbu no baltas lapas, Opel inženieri Riselsheimā koncentrējās uz tām neharmoniskajām skaņām, kas parasti traucē novērtēt trīscilindru motoru lieliskā ekonomiskuma īpašības. „Mēs nolēmām ne vien samazināt degvielas patēriņu un CO2 emisiju daudzumu, bet vēlējāmies arī nodemonstrēt, ka trīscilindru dzinēji var būt tikpat klusi kā četru un pat vairāk cilindru agregāti,” norāda Dr. Matiass Alts (Dr. Matthias Alt), Opel Mazā tilpuma benzīna dzinēju nodaļas galvenais inženieris. „Mēs ķērāmies pie ierasto trīscilindru dzinēju līdzsvarojuma, trokšņu un vibrācijas problēmu novēršanas. Esam pārliecināti, ka ADAM vadītāji novērtēs sasniegtos rezultātus.”

Augstspiediena alumīnija lējuma cilindru bloks ir veidots, lai samazinātu izstarotos un paša agregāta struktūras radītos trokšņus, kā arī lai samazinātu motora svaru. Savukārt pulsācijas novadīšanas samazināšanai, augstspiediena degvielas dozators un inžektori struktūras ziņā arī ir izolēti no cilindra galvas, bet degvielas sūknim un padeves vadam ir tikuši veikti trokšņu līmeņa samazināšanas pasākumi.

Lai vēl vairāk samazinātu motora skaņu, karterī tika uzstādīta balansētājvārpsta. Tās piedziņu nodrošina ķēde ar uz iekšpusi vērstiem izciļņiem. Šī ķēde ar kloķvārpstas ātrumu rotē pretējā virzienā, bet tās masa ir uzmanīgi optimizēta, lai novērstu trīscilindru darbības radītās vibrācijas.

Starp citiem trokšņu samazināšanas pasākumiem jāpiemin akustiski uzlabotie motora priekšas un augšas pārsegi, ieplūdes kolektora un sadales vārpstas korpusi, kloķvārpstas izolācija ar tērauda gultņiem, uz iekšpusi vērstie sadales vārpstas piedziņas ķēdes zobi, turbokompresors ar samazinātu šņākšanu un zemāk novietotais dzelzs karteris.

Pateicoties visiem šiem skaņu inženierijas pasākumiem, jaunais 1,0 ECOTEC tiešās iesmidzināšanas turbodzinējs ir ne tikai klusāks par citiem trīscilindru dzinējiem, bet skaņas ziņā pārspēj pat daudzus četrcilindru eksemplārus. Piemēram, pilnas jaudas testu laikā tā trokšņu līmenis pie visiem motora ātrumiem ir mazāks nekā ar līdzīgu jaudu apveltītiem dabiskās vilkmes 1,6 litru benzīna dzinējiem.

Spēcīgs: mazā motora lielā pievilcība

Jaunais 1,0 ECOTEC tiešās iesmidzināšanas turbodzinējs var arī pamatīgi uzgāzēt. Tam ir viss nepieciešamais, lai ļautu braucējam aizmirst par dzinēja tilpuma samazināšanas pasākumiem, un tā griezes moments ir lielāks nekā, piemēram, lielākajai daļai 1,6 litru dabiskās vilkmes dzinēju.

ADAM 1,0 ECOTEC tiešās iesmidzināšanas turbodzinējs jau no 1800 apgr./min nodrošina 166 Nm griezes momentu. Tas nozīmē par gandrīz 30 % lielāku vilkšanas spēku nekā 1,6 litru dabiskās vilkmes dzinēja radītā pie tādiem pašiem apgriezieniem. 85 kW/115 ZS versijas griezes momenta intervāls sniedzas līdz pat 4700 apgr./min. Izplūdes kolektora integrēšanai cilindra alumīnija galvā bija nepieciešama īpaša precizitāte – pie tās tika pieskrūvēts arī mazais zemas inerces turbokompresors, kas dzesējams ar ūdeni. Šī kompaktā konstrukcija ļauj nodrošināt ātru uzlādi, kas savukārt 1,0 Turbo lielu jaudu piešķir jau pie zemiem apgriezieniem.

Tiešās iesmidzināšanas sistēmas sešvārstu degvielas inžektori ir novietoti centrā virs katra virzuļa, lai nodrošinātu efektīvu sadegšanu, bet dubultā gāzu sadale ļauj mainīt vārstu atvēršanās laiku optimālai motora darbībai. Tāpat zemu degvielas patēriņu veicina arī dubultais eļļas sūknis un pārslēdzamais ūdenssūknis, kas nedarbojas laikā, kad motora dzesēšanas šķidrums ir auksts, tādējādi paātrinot uzsilšanu.

Jaunākās paaudzes 1,0 ECOTEC tiešās iesmidzināšanas turbodzinējs ar jauno sešpakāpju manuālo transmisiju pievienojas ADAM tagadējai dabiskās vilkmes četrcilindru motoru un piecpakāpju ātrumkārbu saimei: 1,2 litru agregātam ar 51 kW/70 ZS un 115 Nm, kā arī diviem 1,4 litru motoriem ar 64 kW/87 ZS un 74 kW/100 ZS, kuru abu griezes moments ir 130 Nm.

Precīzs: jauna, viegla pārnesumkārba ar maigu slēgšanos

Jaunā sešpakāpju manuālā pārnesumkārba tiks kombinēta ar ADAM jauno trīscilindru motoru. Pateicoties kompaktajam dizainam un tikai 37 kilogramu masai, tā ir par 30 % vieglāka nekā tie agregāti, kuru vietā stāsies.

Ar izcilo slēgšanās kvalitāti un precizitāti, īsiem sviras gājieniem un zemo slēgšanās slodzi jaunā transmisija iemieso daudzus pārnesumu pārslēgšanas uzlabojumus, kurus pēdējā laikā veicis Opel. To skaitā jāpiemin mehānismi ar platiem, asimetriski veidotiem izciļņiem un trīskārša konusa sinhronizatori pirmajam/otrajam pārnesumam un dubultajiem konusiem trešajam/ceturtajam. Arī atpakaļgaitas pārnesums ir sinhronizēts. Pēc ADAM šī viegli slīdošā jaunā pārnesumkārba vēlāk tiks arvien vairāk ieviesta arī citos Opel modeļos.

Individuāls: vēl vairāk pielāgošanas iespēju vislabāk savienotajam mazauto

ADAM jau ir ticis kronēts kā Opel individualizācijas čempions, taču tagad tas kļūst arvien labāks. Divu toņu krāsojuma palete tiks papildināta nākamajās nedēļās, bet nākamo mēnešu laikā ir gaidāmi vēl jauni papildinājumi. Pēc septiņu jaunu virsbūves un četru jumta krāsu pievienošanas ADAM tagad kopumā būs pieejamas 18 virsbūves krāsas un seši jumta toņi divkrāsu kombinācijām. Piecas jaunās krāsas, kas tiks piedāvātas pavasarī, ir šādas: elegants sudraba tonis („Silverwalker”), piesātināts tumši brūnais (“Mr. Darkside”), dzīvīgs zilais (“Let it Blue”), drosmīgs laima zaļais (“Dancing Green”) un izsmalcināts, silts pelēkais tonis (“Pink-Kong”). ADAM individualizēšanas iespēju saraksts turpina augt un tagad tajā ietilpst pieci sēdekļu apdares audumi, septiņi salona dekoru varianti, četras jaunas salona apdares krāsas, viens jauns griestu apdares variants un divas salona atpakaļskata spoguļu krāsas versijas, ka arī četras jaunas logotipa stieņa krāsas un divi jauni salona uzlīmju komplekti. Ženēvas auto izstādē tiks atklāti vēl vairāk jauni virsbūves toņi un salona apdares varianti. Ar visām šīm jaunajām iespējām tagadējā ADAM pielāgošanas potenciāls atbilstoši klientu vēlmēm ir teju bezgalīgs, tādējādi nodrošinot, ka jebkuram ir iespēja pašam salikt savu sapņu auto.

Pēc tam, kad izveidots tieši savām vēlmēm atbilstošs ADAM, tā piekritēji varēs baudīt mazauto izcilo savienojamību, kas ir labākā klasē. ADAM ir aprīkots ar Opel izsmalcināto IntelliLink sistēmu, kas piedāvā modernas komunikācijas iespējas un aplikācijas. Šī informācijas un izklaides sistēma ir pilnībā savienojama ar pēdējās paaudzes viedtālruņiem, kuros izmantotas Android vai Apple iOS operētājsistēmas. Tā nodrošina arī USB un Bluetooth savienojamību, kā arī audio straumēšanu. Sistēma ietver 7 collu augstas izšķirtspējas skārienjutīgo ekrānu un septiņus skaļruņus. Opel IntelliLink sistēma ADAM automobilī ļauj izmatot tādas aplikācijas kā navigācijas BringGo un mūzikas Stitcher un TuneInApple iOSierīču integrēšana sistēmā ļauj izmantot arī Siri ‘Eyes Free’ balss vadību. Tas ļauj vadītājiem pieprasīt nolasīt ienākošās īsziņas un diktēt atbildes, pašam ar acīm turpinot sekot ceļam un rokas paturot uz stūres. IntelliLink ir apbalvojumiem bagāta, droša un viegli lietojama tehnoloģija, kas pieejama par ļoti pievilcīgu cenu un padara ADAM par vislabāk savienojamo mazauto visā tirgū.

Publikācija no interneta.


Komentēt

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Mainīt )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Mainīt )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Mainīt )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Mainīt )

Connecting to %s

Kategorijas

%d bloggers like this: