Posted by: Auto Galvu Remonts | 27/02/2014

7 lietas, kas jāzina par Eiropas Savienības prasībām par EURO 6 motoriem

No šī gada 1.janvāra stājās spēkā EK regula, kas paredz, ka jaunus kravas transportlīdzekļus varēs reģistrēt tikai ar motoriem, kas atbilst stingrajām “EURO 6” apkārtējās vides prasībām.

EURO 6 Scania dzinējs

EURO 6 Scania dzinējs

Jaunās regulas galvenais uzdevums ir veicināt vides saudzēšanu Eiropā, iesaistot šajās izmaiņās gan kravas transportlīdzekļu ražotājus, izstrādājot atbilstošus motorus, gan autoparku īpašniekus, kuriem jāapsver jauno tehnoloģiju ieguvumi viņu uzņēmējdarbībai. Lai gan autoparku īpašnieki pret jaunās paaudzes EURO 6 motoriem vēl izturas rezervēti, tomēr rezultāti pārliecina, ka šie jaunās paaudzes motori nebūs tikai ieguvums ekoloģijai.

1. EURO 6 samazina CO2 izmešus četras reizes

Jaunās paaudzes motori ir patiešām „viszaļākā” šobrīd tirgū pieejamā tehnoloģija. EURO 6 ir noteikts radikāls izmešu līmeņa pazeminājums salīdzinājumā ar iepriekšējās paaudzes motoriem EURO 5. Slāpekļa oksīdu un cieto daļiņu izmešu apjoms ir apmēram četras reizes mazāks.

2. EURO 6 motori ir uzticami

Pirmās paaudzes Scania EURO 6 motori tikai laisti klajā jau 2011. gadā, savukārt otrās paaudzes EURO 6 motori – 2013. gadā. Šobrīd uz Eiropas ceļiem pārvietojas jau vairāk nekā 5000 šīs markas kravas transportlīdzekļu, kas pierāda klientu uzticību un novērtējumu Scania EURO 6 tehnoloģijām.

3. Scania autoparka vadības sistēma liecina par būtisku degvielas samazinājumu

Scania autoparka vadības sistēmas dati uzrāda, ka degvielas ekonomija pārspēj pat sākotnējās optimistiskās prognozes. Euro 6 degvielas ekonomija attiecībā pret EURO 5 dod iespēju ietaupīt līdz pat 4 litriem uz 100 km. Pārvēršot naudas izteiksmē, ekonomija varētu būt līdz pat 6000 euro gadā ar nobraukumu 150 000 km.

4. Vienkāršāks motors

Lai ievērotu maksimāli pieļaujamo izmešu apjoma līmeni, kravas transportlīdzekļu ražotāji ir sagatavojušies un izstrādājuši atbilstošus motorus, emisiju kontrolei EURO 6 motoros izmantojot divu tehnoloģiju kombināciju: gāzu recirkulācijas (EGR) un selektīvās katalītiskās reducēšanas (SCR). Scania jau gadiem ilgi izmanto gan vienu, gan otru sistēmu. Savukārt attiecībā uz EURO 6 410 Zs motoru tiek reducēta EGR sastāvdaļa. Tādējādi ir iegūts motors, kas darbojas vienkāršāk un nodrošina lētāku ekspluatāciju. Tā darbības princips ir vienkāršs – jo mazāk motorā ir dažādu elementu, jo mazākas ir tā iespējas salūzt. Šāds motors ir ļoti ekonomisks, kam būtiska ir ne tikai jauda, bet arī griezes moments, kas ir pietiekami augsts.

5. Jāpievērš uzmanība Krievijas degvielai

Kravu pārvadātājiem svarīgs jautājums ir Krievijā uzpildītās degvielas kvalitātes iedarbība uz jaunajām Euro 6 tehnoloģijām. Scania ir rūpīgi strādājusi, lai uzlabotu EURO 6 motorus – pateicoties selektīvajai katalītiskajai reducēšanas sistēmai, šie motori ir mazāk jūtīgi pret sēra saturu degvielā.

6. Atlaides maksas ceļu izmantošanā Eiropas Savienībā

Lai veicinātu kravas autoparku nomaiņu, jaunā regula paredz arī atlaides maksas ceļu izmantošanai Eiropas Savienībā, kā arī vienkāršo ETMK atļauju saņemšanu, kas paredz neierobežotu skaitu starptautisko kravas pārvadājumu veikšanu starp dalībvalstu teritorijām vai tranzītā. Tieši šie abi faktori kā galvenie ieguvumi tika norādīti Scania veiktajā aptaujā, kurā sniedza atbildes 200 kravu pārvadāšanas uzņēmumu vadītāji.

7. Lielāka vērtība lietotas tehnikas tirgū

Var prognozēt, ka kravas transportlīdzekļiem ar visjaunāko izmešu standartu būs arī augstāka vērtība lietotas tehnikas tirgū.

Publikācija no intermeta.

jauni auto


Komentēt

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Mainīt )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Mainīt )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Mainīt )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Mainīt )

Connecting to %s

Kategorijas

%d bloggers like this: