Posted by: Auto Galvu Remonts | 04/04/2014

Audi gatavo revolucionāru iekšdedzes dzinēju

Volkswagen grupas inženieru laboratorijās norit nopietns darbs tradicionālo iekšdedzes dzinēju uzlabošanas un efektivitātes celšanas jomā.

Audi 2.3 SOHC 10V

Audi 2.3 SOHC 10V

Lai arī autobūves industrijā jau sen ir pazīstamas elektromotoru, bateriju, ūdeņraža šūnu un citas par zaļām dēvētas tehnoloģijas, līdz galam nav izmantots arī esošo tradicionālo iekšdedzes dzinēju potenciāls. To efektivitāti ir iespējams celt vēl augstāk, tādēļ Volkswagen grupas speciālisti ir ķērušies pie nākamās paaudzes benzīna motora izstrādes.

Konkrētāk, Audi dzinēju speciālistu uzmanības lokā patlaban ir nonākušas vairākas idejas, ko īstenojot varētu panākt būtisku reālā degvielas patēriņa samazinājumu.

Viens no jaunievedumiem, kas vēl nav līdz galam izstrādāts un gatavs ieviešanai sērijveida ražošanā, ir maināma dzinēja kompresijas pakāpe. Šī ideja dzinēju konstruētājus nodarbina jau sen, tomēr reālajā dzīvē funkcionējoša un ilgtspējīga šāda tipa motora nav.

Audi tehniskais direktors Ulrihs Hakenbergs kompānijas ikgadējā konferencē atklājis, ka idejas ir, bet darba vēl ir daudz. Viena no iespējām, kā iegūt dzinēju ar maināmu kompresijas pakāpi, ir manipulācijas ar kloķvārpstu un virzuļiem, raksta britu Autocar.

Nākamā no idejām, kas šobrīd tiek attīstīta līdz briedumam, ir tā dēvētā ripošanas funkcija. Dažos ar DSG divsajūgu automātu apgādātos Volkswagen grupas auto tā jau ir sastopama, taču tuvākajā nākotnē ripošanas režīmu, kurā transmisija tiek atvienota no dzinēja, paredzēts ieviest plašākā apmērā. Hakenbergs atklājis, ka ripošanas režīms tiks ieviests vairākos posmos. Vispirms uzmanība tiks pievērsta dzinēja atslēgšanai, kad ātrums ir samazinājies līdz 6 kilometriem stundā, bet perspektīvā motoru varētu atslēgt arī lielākā ātrumā, kad auto brauc pa lejupejošu ceļu vai tuvojas krustojumam, kurā drīz ieslēgsies sarkanā gaisma.

Vēl viena tehnoloģija, kas varētu palīdzēt degvielas patēriņa samazināšanā, ir elektriskās turbīnas. Arī šādi agregāti ir redzēti jau iepriekš, un to galvenā priekšrocība – nav nepieciešami augsti apgriezieni un atgāzu plūsma, lai iekšdedzes dzinējs iegūtu augstus veiktspējas rādītājus.

 

Publikācija no interneta.

tvnet


Komentēt

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Mainīt )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Mainīt )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Mainīt )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Mainīt )

Connecting to %s

Kategorijas

%d bloggers like this: