Posted by: Auto Galvu Remonts | 12/05/2014

Audi prezentē jauno 3.0 TDI dzinēju

35. starptautiskajā automobiļu nozares konferencē Vīnē 8. un 9. maijā Audi prezentēja savu jaunākās paaudzes 3.0 TDI dīzeļdzinēju, kas ir jaudīgāks, efektīvāks un tīrāks nekā jebkad.

V6 3.0 TDI

V6 3.0 TDI

«TDI dzinēji ir mūsu rītdienas mobilitātes tehnoloģiju kopuma galvenais elements. Mēs esam pilnveidojuši šo tehnoloģiju vairāku desmitu gadu garumā un uzskatām, ka to efektivitāti ir iespējams palielināt arī nākotnē,» skaidro Audi AG valdes priekšsēdētājs Ruperts Štādlers.

«Jaunais 3.0 TDI dzinējs pierāda mūsu vadošo pozīciju dīzeļdzinēju tehnoloģiju jomā,» apgalvo Audi AG Tehniskās izstrādes nodaļas valdes loceklis Ulrihs Hakenbergs. «Mēs esam bijuši priekšā konkurentiem kopš pirmā TDI dzinēja izstrādes pirms 25 gadiem un turpinām nostiprināt šo vadību ar jaunām idejām.»

Audi V6 dzinējs ar turbokompresoru ir pieejams divās versijās ar 218 un 272 ZS. Cilindru rindas ir izvietotas 90 grādu leņķī, un dzinēja darba tilpums ir 2967 cm3. Atkarībā no izvēlētā modeļa maksimālais griezes moments ir 600 Nm. Lai arī jaunais 3 litru TDI ir ievērojami jaudīgāks par tā priekšteci, tā degvielas patēriņš atkarībā no izvēlētā modeļa ir par līdz pat 13% mazāks.

Jaunais V6 dzinējs ir aprīkots ar virkni jaunāko tehnoloģiju. Lai samazinātu berzi, ir pilnveidoti virzuļu gredzeni un tapas. Karterim un dizaina cilindra galvām ir atsevišķas dzesēšanas ķēdes. Uzlabotā inovatīvā temperatūras vadības sistēma nodrošina vēl lielāku ekonomiju. Ir pilnveidots arī turbokompresors un eļļas sūknis ar pilnībā regulējamu jaudu. Pirmo reizi automobiļu ražošanas vēsturē NOx katalizators ir apvienots ar dīzeļdegvielas daļiņu filtru un selektīvā redukcijas katalizatora iesmidzināšanas sistēmu vienā konstrukcijā.

Dzinēja komplektācijā iekļautā izplūdes gāzu pēcapstrāde atbilst visstriktākajām izmešu daudzuma prasībām, tostarp Euro 6 standartam. Arī tā CO2 izmešu daudzums ir par 15 gramiem mazāks. Šāds uzlabojums tiešām ļauj saukt 3 litru TDI par «tīro dīzeļdzinēju».

Audi dzinēju klāstā ietilpst dažādi dīzeļdzinēji ar četriem, sešiem un astoņiem cilindriem. Piedāvājumā ir 1.6 TDI, 2.0 TDI un 3.0 TDI, kā arī Audi A8 4,2 TDI dzinējs ar 385 ZS, 850 Nm griezes momentu, degvielas patēriņu 7,4 l/100 km un CO2 izmešu daudzumu 194 g uz kilometru.

Ikgadējo automobiļu nozares konferenci Vīnē Audi dzinēju prezentēšanai izmantojis arī iepriekš. Piecu cilindru TFSI dzinēju kompānija atklāja 2009.gadā, 3.0 TDI dzinēju – 2010.gadā, 3.0 TDI biturbo un jauno 1.8 TFSI dzinēju – 2011.gadā. 2012. gada konferencē Audi prezentēja 4.0 TFSI dzinēju, bet 2013. gada konferencē tika izrādīts sacīkšu automobiļa Audi R18 e-tron quattro V6 TDI dzinējs.

Publikācija no interneta.

tvnet


Komentēt

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Mainīt )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Mainīt )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Mainīt )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Mainīt )

Connecting to %s

Kategorijas

%d bloggers like this: