Posted by: Auto Galvu Remonts | 11/08/2014

Zafira Tourer ar īpaši kluso dīzeļdegvielas dzinēju un 120 ZS jaudu

Daudzpusīgais Opel septiņvietīgais modelis Zafira Tourer tagad pieejams ar vēl vienu 1,6 CDTIecoFLEX versiju un 88 kW/120 ZS jaudu. Šis modelis pievienojas 100 kW/136 ZS turbo dīzelim, kas debitēja kompakto minivenu klasē pagājušajā gadā.

Opel Zafira Tourer

Opel Zafira Tourer

Abi motori pieder pie Opel jaunās dīzeļdzinēju paaudzes un atšķiras ar izcili ekonomisku degvielas patēriņu, pirmklasīgu darbības gludumu, kā arī ar minimālu trokšņu līmeni, kas ļāvis auto žurnālistiem Opel 1,6 CDTI ecoFLEX dzinēju iedēvēt par „čukstošo” dīzeļdzinēju. Dzinējs ir daļa no plašās Opel modeļu un dzinēju ofensīvas, kā ietvaros no 2014. līdz 2018. gadam tiks radīti 27 jauni modeļi un 17 jauni dzinēji. Jaunā Zafira Tourer bāzes versija tagad ir pieejama par ļoti pievilcīgu cenu 23 750 eiro apmērā (Baltijas valstīs ieteicamā mazumtirdzniecības cena, ieskaitot PVN).

Dzinēja konceptu, dizainu un attīstības procesus pilnībā nosaka skaidrs fokuss uz dzinēja trokšņu līmeņa un vibrācijas samazināšanu. Tā rezultātā tika iegūta ļoti klusa un zīdaini gluda dzinēja darbība. ModernizētiCEA (Computer Aided Engineering) simulācijas rīki un vairāki optimizācijas risinājumi tika izmantoti, lai novērtētu katra komponenta un apakšsistēmu trokšņu raksturu pirms vēl pirmais dzinēja prototips tika uzbūvēts. Tas ir vainagojies ar to, ka dzinējs trokšņu un vibrācijas līmeņu ziņā ir labākais savā klasē.

Jaunā dzinēju paaudze ir optimizēta arī degvielas patēriņa un CO2 emisiju ziņā. Zafira Tourer ar 88 kW/120 ZS 1,6 CDTI ar Start/Stop standartā pieejams arī ar zemas berzes sešu pakāpju manuālo transmisiju un bremžu spēka sadales sistēmu. Lai nodrošinātu optimālu elektriskās enerģijas pārvaldību, šī sistēma atgūst daļu no kinētiskās enerģijas caur ģeneratora motora inerces režīmu, pārveidojot to elektriskajā enerģijā un novadot to akumulatoram. Tas notiek automātiski, neatkarīgi no tā, vai vadītājs noņem savu pēdu no gāzes pedāļa vai spiež bremžu pedāli. Kad akumulators ir pietiekami uzlādēts, ģeneratora jauda tiek samazināta un elektriskie komponenti tiek darbināti atkārtoti izmantojot enerģiju. Tas savukārt palīdz samazināt degvielas patēriņu un CO2 emisijas. Šis cikliskais process pārslogotu standarta akumulatoru, tādēļ Zafira Tourer ir ievietots augstas veiktspējas Absorbent Glass Mat (AGM) akumulators. Tas gādā par maksimālu izturību un nodrošina, ka dzinējs vienmēr uzsāks darbību bez aizkavēšanās. AGM akumulators radīts tā, lai, samazinot iekšējo pretestību, pagarinātu kalpošanas ilgumu.

Pateicoties modernajām tehnoloģijām jaunais Zafira Tourer īpaši klusais dīzeļdzinējs ir ne tikai ļoti ērts, bet arī piedāvā ievērojami samazinātu degvielas patēriņu un CO2 emisiju daudzumu: attiecīgi 4,5 l/100 km kombinētajā ciklā un 119 g/km CO2. Šis taupīgums nopelnījis septiņvietīgajam Zafira Tourer “A” enerģijas efektivitātes atzīmi Vācijā.

Opel jauno dīzeļdzinēju paaudze: jaudīga, ekonomiska un videi draudzīga

Abas Zafira Tourer jaudas versijas (120 un 136 ZS) 1,6 CDTI atbilst nākotnes Eiro 6 emisiju standartam. Inženieri to ir panākuši, pievienojot BlueInjection SCR (selective catalytic reduction ­– selektīvā katalītiskā redukcija) tehnoloģiju, kas emisiju ziņā padara šos dīzeļdzinējus tīrus kā benzīna dzinējus. Šajā apkārtējai videi draudzīgajā izplūdes gāžu pēcapstrādes procesā tajās tiek ievadīts nekaitīgs dīzeļdegvielas izplūdes gāžu šķidrums AdBlue®. Procesa laikā šķīdums sadalās par amonjaku, kas savukārt tiek saglabāts uz katalizatora pamatnes. Slāpekļa oksīds (NOx) iekļūst izplūdes gāzu katalizatorā un tiek sašķelts līdz slāpeklim un ūdenim. Šādā veidā slāpekļa oksīds var tikt samazināts par 60 līdz 80 %.

1,6 CDTI dzinēja bloks, kloķvārpstas plātne un cilindra galva ir izgatavota no alumīnija, samazinot svaru par vairāk nekā 20 kg. Degvielas inžektora sprauslas spiediens ir  2,000 bāru, kas ir par 25 procentiem vairāk nekā iepriekšējai dzinēju paaudzei, atļaujot līdz 10 iesmidzināšanas pulsācijām cilindra ciklā. Tas nodrošina lielu jaudu un uzlabotu degvielas atomizāciju.

Divi jaunās paaudzes efektīvie, īpaši klusie 1,6 CDTI dzinēji papildina plašo Zafira Tourer dīzeļdzinēju vienību spektru. Izvēle tagad ietver Opel jau pazīstamo 2,0 l dīzeļdzinēju ar 81 kW/110 ZS, 96 kW/130 ZS vai 121 kW/165 ZS, kā arī augstākās klases versiju, kas piegādā 143 kW/195 ZS un 400 Nm maksimālo griezes momentu. Benzīna dzinēji ietver 85 kW/115 ZS 1,8 l dzinēju un dažādu variāciju 1,4 l Turbo ar 88 kW/120 ZS vai 103 kW/140 ZS, kā arī 125 kW/170 ZS 1,6 ECOTEC tiešās iesmidzināšanas Turbo dzinēju. Visjaudīgākais benzīna dzinējs Zafira Tourer spektrā ir 1,6 ECOTEC tiešās iesmidzināšanas Turbo ar 147 kW/200 ZS. Abas tiešās iesmidzināšanas benzīna turbo dzinēja vienības versijas ir Opel jauno dzinēju paaudzes sastāvdaļas.

Pircēji, kuri tiecas pēc vēl ekonomiskākas un videi draudzīgākas braukšanas, var izvēlēties 103 kW/140 ZS,1,4 LPG (sašķidrinātā gāze) ecoFLEX modeli vai 1,6 CNG (saspiestā dabasgāze) ecoFLEX variantu ar 110 kW/150 ZS.

 

Publikācija no interneta.


Komentēt

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Mainīt )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Mainīt )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Mainīt )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Mainīt )

Connecting to %s

Kategorijas

%d bloggers like this: