Posted by: Auto Galvu Remonts | 08/09/2015

Viegla, vieglāka – jaunā Astra

Vieglāks, vēl ekonomiskāks un kompaktāks, tajā pašā laikā piedāvājot plašāku salonu, – ar to visu jaunā Astra seko augstākas efektivitātes principam. Visas detaļas un dizaina elementi ir pakārtoti šim kritērijam, kas rezultējas Astras atjautīgajā konstrukcijā.

Consistent lightweight design: Opel Astra is up to 200 kilograms lighter than its predecessor.

Consistent lightweight design: The new Opel Astra is up to 200 kilograms lighter than its predecessor.

Uz pilnībā jaunas vieglā svara konstrukcijas radītajam nākamās paaudzes kompaktklases bestselleram, kas savu pirmizrādi piedzīvos Frankfurtē, Starptautiskajā Motoršovā (IAA) no 17. – 27. septembrim, virsbūve ir ievērojamāki slaidāka un to virza jaudīgi alumīnija dzinēji ar samazinātu svaru un CO2 izmešiem. Jaunā Astra ir līdz pat 200 kilogramiem vieglāka par tās priekšgājēju.

Uzticama, viegla konstrukcija: jaunā automašīnas uzbūve

2013. gada Starptautiskajā Motoršovā prezentētais Opel Monza konceptauto bija Opel kompaktklases 11. paaudzes paraugs. Katra pētījuma detaļa atspoguļo efektivitātes principu. Jaunā Astra jau tagad stabili realizē šo vīziju: atkarībā no modeļa un aprīkojuma līmeņa tā ir līdz pat 200 kg vieglāka, bet jebkurā gadījumā ne mazāk kā 120 kg vieglāka par tās priekšgājēju. Jaunajai, pilnībā atvieglinātajai automašīnas uzbūvei ir izšķirošā loma svara samazinājumā: virsbūve un karkass vien ir par 20% vieglāks, samazinot svaru no 357 līdz 280 kg. Vēl 50 kg tika ietaupīti automašīnas šasijas detaļu dizainā: izmantojot augstas stiprības un īpaši augstas stiprības viegla svara tēraudu, vēl kompaktākus pusrāmjus un priekšējās un aizmugurējās piekares modifikācijas, ir sasniegts šis rezultāts. Turklāt inženieri lēma pret pilnu šasijas paneļu izmantošanu, lai uzlabotu tās aerodinamiku un piedziņas elementus, kas rezultējās divkārši – mazākā svarā un samazinātās ražošanas izmaksās, kas klientiem sniedz pievilcīgās cenas.

Turpmākie izmēra un svara optimizācijas pasākumi ietver īsāku priekšas un aizmugures pārkari, līdz 25% vieglāka izplūdes sistēma, kas vien ļauj ietaupīt 4,5 kg. Mazāki diski un riepas ļauj ietaupīt vēl 11,5 kg. To pašu var teikt arī par bremzēm: tā kā sistēmai ir jābremzē mazāka masa, tad ir iespējama 10 kg vieglāka kompakta dizaina sistēma, kas vienlaikus nodrošina vēl labāku bremzēšanu.

Svara zaudēšana: dzinēji sniedz savu ieguldījumu

Vēl viens ieguvums efektivitātes ziņā ir jaunās paaudzes dzinēji. Tie izceļas ar savu kompakto un īpaši efektīvo konstrukciju, piemēram, jaunais 1,4 ECOTEC tiešās degvielas iesmidzināšanas turbo dzinējs, kas savu pirmizrādi piedzīvos tieši jaunajā Astra, sver daudz mazāk kā citi pašreizējie salīdzināmie dzinēji. Tā alumīnija bloks vien ir 10 kg vieglāks kā iepriekšējās paaudzes čuguna bloks. Pateicoties to kompaktajai konstrukcijai, jaunākās paaudzes modernās pārnesumkārbas ietaupa vēl tikpat svara.

Samazinātais svars padara automašīnu arī manāmi izveicīgāku. Ar jauno Astra ir vēl lielāks prieks braukt kā līdz šim – tajā pašā laikā ietaupot degvielu un samazinot CO2 izmešus. Jaunpienācējs ar 1,0 Turbo dzinēju un Easytronic 3.0 pārnesumkārbu ir viens no ekonomiskākajiem un tīrākajiem dzinējiem savā klasē. 77 kW/105 ZS trīs cilindru dzinējs samazina degvielas patēriņu jauktajā ciklā līdz 4,2/100 km un CO2 izmešu daudzumu līdz priekšzīmīgiem 96 g/km.

Arī automašīnas salons tika pakļauts fitnesa programmai. Kā piemēru var minēt sēdekļus: pēc piecu gadu smalka darba, izstrādātāju komanda prezentēja vēl funkcionālākus un komfortablākus kompaktklases automašīnas sēdekļus, kas atspoguļo vēl nebijušu svara un vietas taupīšanas dizainu. Vismodernākās materiāla aprēķina metodes atļauj zem sēdekļu apšuvuma izmantot vieglākas poliuretāna putas un īpaši augstas izturības tēraudu. Tādā veidā jaunās Astra priekšējie un aizmugurējie sēdekļi kopumā ir par 10 kg vieglāki kā iepriekšējam modelim.

Atjautīgais veidols: vieglāks, kompaktāks un vēl plašāks

Jaunās Astra paaudze izskatās ne tikai izsmalcinātāka un atlētiskāka, tā ir arī kompaktāka. Ar 4,37 m kopējo garumu, piecu durvju versija ir gandrīz par pieciem centimetriem īsāka par tās priekšgājēju, tās augstums ir samazināts par 2,5 cm līdz 1,48 m un platums par 0,5 cm līdz 1,81 m. Šiem izmēriem ir arī pozitīva ietekme uz automašīnas svaru. Tajā pašā laikā automašīnas salons ir vēl ietilpīgāks. Kopā ar jaunā dizaina, vieglākiem un kompaktiem sēdekļiem, aizmugurē sēdošajiem pasažieriem tagad ir par 35 mm vairāk vietas kājām nekā iepriekš. Tas piecdurvju modeli padara par līderi konkurentu vidū. Attālums starp pirmo un otro rindu ir palielināts par 1,5 cm, tādējādi būtiski palielinot braukšanas komfortu plašuma izteiksmē. Tas pats ir attiecināms uz pasažieru kustību brīvību abās sēdekļu rindās. It īpaši tas attiecas uz vietu galvai, te Astra uzstāda jaunus klases standartus: vadītāja vietā ir par 2,2 cm vairāk vietas galvai nekā iepriekšējā modelī. Tādā veidā jaunā Astra veiksmīgi noslēdz apli: tā ir vieglāka un kompaktāka, vienlaicīgi piedāvājot nebijušu plašumu un komfortu.

Publikācija no interneta.


Komentēt

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Mainīt )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Mainīt )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Mainīt )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Mainīt )

Connecting to %s

Kategorijas

%d bloggers like this: