“Jūs varētu teikt, ka 35 gadi ir tāla nākotne. Tomēr autoražotāja skatījumā atteikšanās no tradicionālajiem iekšdedzes dzinējiem ir kas ārkārtējs,” amerikāņu medijam “Fox News” paskaidroja “Toyota” viceprezidents Kijotaka Ise. Tomēr autoražotāja pārstāvis atzīst, ka kompānijas piedāvājumā arī varētu palikt kāds modelis ar benzīna dzinēju, kas tiktu piedāvāts “mazāk attīstītiem tirgiem”.

Līdz 2050. gadam japāņi plāno samazināt automobiļu radīto kaitīgo izmešu daudzumu par 90 procentiem salīdzinājumā ar 2010. gadu. Atšķirībā no autoražotāja “Nissan”, kas aktīvi izstrādā dažādus elektromobiļus, “Toyota” savu nākotni saista ar hibrīdiem un automobiļiem, kuru dzinējs darbojas ar ūdeņradi. Pēc “Toyota” pārstāvju domām, elektromobiļu akumulatori ir jāuzlādē pārlieku ilgi, bet ar tiem nobraucamā distance esot pietiekama vien pilsētas satiksmei.

Līdz 2020. gadam “Toyota” plāno realizēt ne mazāk kā 1,5 miljonus hibrīdu gadā. Gaidāms, ka līdz tam laikam autoražotājs jau būs pārdevis pavisam 15 miljonus šādu spēkratu – aptuveni divkārt vairāk nekā tā jau ir pasaules tirgū realizējusi hibrīdu kopš 1997. gada. Pēc pieciem gadiem “Toyota” piedāvājumā hibrīda versija būšot katram tās modelim.

“Toyota” investēs naudu tehnoloģijās, kas saistītas ar ūdeņradi un vēja enerģiju (šo enerģijas avotu autoražotājs līdz 2020. gadam ieviesīs vienā no savām rūpnīcām). Tāpat japāņi plāno izstrādāt vairākus veidus kā atkārtoti izmantot dažādas hibrīda automobiļu komponentes, tādējādi taupot dabas resursus.

Jau tuvāko piecu gadu laikā “Toyota” cer palielināt ar ūdeņradi darbināmo automobiļu pārdošanas apjomus līdz 30 tūkstošiem vienību gadā. Pašlaik “Toyota” Japānas tirgū saņēmusi vairāk nekā pusotru tūkstoti pasūtinājumu savam vienīgajam ūdeņraža dzinēja automobilim “Mirai”. Tas ir četrkārt vairāk nekā “Toyota” šogad bija plānojusi pārdot.