Kā biežākie braucienu galamērķi minēti ceļš uz darbu vai skolu no rīta un vakarā (72%), braucieni uz veikalu vai tirdzniecības centru (61%) vai izbraucieni nedēļas nogalēs (54%). Vairākums respondentu jeb 64% norādījuši, ka ģimenē tiek izmantota viena automašīna, savukārt 26% norādījuši, ka ģimenē ir divas automašīnas.

Latvijas autovadītāji kā galvenos faktorus degvielas uzpildes stacijas (DUS) izvēlē norādījuši kvalitatīvu degvielu, izdevīgumu, klientu lojalitātes programmas esamību, komfortu un praktiskumu, kā arī ātru, precīzu un patīkamu klientu servisu.

Apmeklējot DUS, līdzās degvielas iegādei būtisks ir arī preču sortiments. Viens no plašākajiem piedāvājumiem DUS ir dažādiem dzērieniem. Tā, pēc respondentu domām, kā populārākie dzērieni ir kafija un kafijas dzērieni (42%), ūdens (37%) un gāzētie dzērieni (17%), savukārt no ēdieniem visbiežāk tiek iegādāti hotdogi (37%) un karstmaizes (21%).

“Kā liecina stabilas pēdējo gadu tendences, līdzās degvielas iegādei pilna servisa DUS, arvien vairāk klientu izšķiras par labu arī citu veikalā pieejamo preču un pakalpojumu iegādei. Te darbojas tie paši likumi, kas veikalu tīklos – klientus piesaista izdevīgi piedāvājumi, jaunumi un atlaides. Šie faktori ir nozīmīgi klientu lojalitātes veicināšanā. Ņemot vērā augošo konkurenci degvielas tirgū, ir svarīgi sekot līdzi augošajām klientu vēlmēm un prasībām gan sortimenta, gan klientu servisa jomā, lai iespējami ātrāk uz tām atbilstoši reaģētu,” norāda Jānis Riekstiņš, “Virši-A” valdes priekšsēdētājs.

Interneta aptauja veikta šī gada pavasarī sadarbībā ar pētījumu kompāniju “Kantar TNS”. Aptaujā piedalījās 853 respondentu – Latvijas iedzīvotāji vecumā no 18 līdz 60 gadiem, kuri paši veic degvielas uzpildi un apmeklē degvielas uzpildes stacijas vismaz reizi trijos mēnešos.