Publicēja: Auto Galvu Remonts | 29/11/2017

Infiniti QX50 pirmais iegūs mainīgas kompresijas benzīna motoru

Losandželosas automobiļu izstādē pirmizrādi piedzīvos Nissan grupas premium zīmola Infiniti modelis QX50. Vidējās klases SUV konstruēts uz pilnīgi jaunas platformas un sola piedāvāt revolucionāras tehnoloģijas.

Infiniti QX50 būtiskākais jaunums ir pasaulē pirmais komerciāli ražotais mainīgas kompresijas benzīna turbo dzinējs. Kā norāda ražotājs, šī tehnoloģija tiek uzskatīta par nākamo soli iekšdedzes motoru efektivitātes celšanā un izmešu daudzuma samazināšanā. Faktiski tā dos iespēju motoram pēc vajadzības pārslēgties no jaudas režīma uz ekonomiskuma režīmu.

Spēka agregāta maksimālā jauda ir 268 ZS pie 5600 apgriezieniem minūtē, savukārt maksimālais griezes moments tiek sasniegts pie 4400 kloķvārpstas apgriezieniem minūtē un ir 380 Nm. Cienījami rādītāji, kas sola labu dinamiku, taču tas šajā gadījumā pat nav galvenais.

Pasaulē pirmais komerciāli ražotais mainīgas kompresijas iekšdedzes dzinējs ir ar turbokompresoru un 2 litru darba tilpumu. Ja precīzi, tad darba tilpums atkarībā no situācijas mainās no 1997 kubikcentimetriem līdz 1970 cm3. Pirmajā gadījumā kompresijas pakāpe jeb cilindra darba tilpuma attiecība pret degkameras tilpumu, ir 8:1. Šajā gadījumā motoram raksturīgi visaugstākie veiktspējas rādītāji. Otrā gadījumā kompresijas pakāpe ir 14:1 un, pietuvojoties dīzeļdzinējiem raksturīgajam lielumam, motors kļūst maksimāli efektīvs. Jāpiebilst, ka motors var strādāt ar jebkuru kompresijas pakāpi starp šiem robežlielumiem.

Tāpat jāpiebilst, ka motors spēj strādāt gan parastajā, gan Atkinsona ciklā, kas raksturīgs hibrīdautomobiļiem augstās efektivitātes dēļ. Tāpat jaunais turbomotors pēc vajadzības spēj pārslēgties starp degvielas tiešo un daudzpunktu iesmidzināšanu, lai rastu iespējami labāko balansu starp veiktspēju un efektivitāti.

Konkrētus degvielas patēriņa rādītājus Infiniti gan vēl nemin, taču norāda, ka priekšpiedziņas QX50 būs par aptuveni 35% ekonomiskāks nekā līdzšinējais QX50 modelis ar V6 motoru. Pilnpiedziņas versijā degvielas patēriņa samazinājums savukārt būšot ap 30 procentiem.

Dizaina ziņā QX50 eksterjers reinterpretē Infiniti izmantotās Powerful Elegance (spēcīgā elegance) dizaina valodu, vienlaikus ietverot arī pazīstamus dizaina elementus.

Mašīnas salonā, kā jau var gaidīt no premium segmenta automobiļa, būs atrodami augstvērtīgi apdares materiāli un montāžas kvalitāte.

Vēl viens tehnoloģisks jaunievedums būs ProPilot autonomās braukšanas sistēma. Pagaidām tā pratīs uzturēt ātrumu, patstāvīgi bremzēt un noturēt auto uz ceļa, ja tam būs ne vairāk kā viena braukšanas josla katrā virzienā.

Var piebilst, ka ar dzinēja kompresijas jautājumiem aktīvi darbojas arī Mazda. Šis Hirošimā bāzētais uzņēmums 2017.gada vasaras beigās pavēstīja, ka 2019.gadā plāno tirgū laist motoru SKYACTIV-X, un tas būs pasaulē pirmais komerciālais benzīna dzinējs, kurā izmantota kompresijaizdedze.

 

Publikācija no interneta.

apollo

Advertisements

Komentēt

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out /  Mainīt )

Google photo

You are commenting using your Google account. Log Out /  Mainīt )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out /  Mainīt )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out /  Mainīt )

Connecting to %s

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Kategorijas

%d bloggers like this: