Publicēja: Auto Galvu Remonts | 29/12/2017

Solītais un reālais degvielas patēriņš – kurš visvairāk melo?

Vācu izdevums Auto Bild publicējis jaunāko pētījumu par ražotāju solīto un automobiļu reālo degvielas patēriņu secinot, ka starpība starp šiem rādītājiem var pārsniegt pat 60 procentus.

Tests

Laikam jau nebūs daudz tādu autovadītāju, kas svēti ticēs ražotājam, plānojot, ka 100 kilometru distancei viņu automobilim pietiks ar 3-4 litriem. Ja nu bijība pret kompānijas vārdu pārāk liela, tad nāksies rūgti vilties, jo, piemēram, Mercedes-Benz E 200d 9G-Tronic 3,9 litru vietā vajadzēs 6,1, bet Audi A3 1.4 TFSI ultra Sportback S t sport (150 Zs) ar cilindru atslēgšanas tehnoloģiju solīto 4,9 litru vietā iztērēs 7,4 litrus.

Starpība starp reālo un ražotāja uzrādīto degvielas patēriņu pēdējos gados ir ievērojami palielinājusies un, kas vēl ļaunāk – turpina pieaugt. Pirms desmit gadiem atšķirība starp abiem rādītājiem bija 15%, 2016.gadā 32%, bet jaunākais Auto Bild pētījums, ko papildina Starptautiskās tīrā transporta padomes (International Council of Clean Transportation (ICCT)) dati kopumā aptverot 1,1 miljonu automobiļu liecina, ka šī starpība nu jau sasniegusi 42%.

Tas notiek tādēļ, ka autoražotāju uzrādītais degvielas patēriņš tiek iegūts laboratorijas apstākļos, kas ar reālo dzīvi nav nekāda sakara. Kopš 2017.gada septembra gan spēkā jauni noteikumi, kas pieprasa stingrākus nosacījumus šādu rezultātu iegūšanai visiem jaunajiem tie attieksies uz absolūti visiem jaunajiem automobiļiem. Pēc ICCT speciālistu prognozēm, jaunie normatīvi palīdzēs samazināt plaisu starp solīto un reālo degvielas patēriņu atšķirībām aptuveni par pusi.

Bet, kamēr tā nav noticis, autovadītājiem vajadzētu zināt, “kurš visvairāk melo”

Auto Bild pētījums – 15 “lielākie meļi”:

Audi A3 1.4 TFSI (150 Zs) ar cilindru atslēgšanas tehnoloģiju (110 kW/150 ZS) • Ražotāja uzrādītais patēriņš: 4,9 litri; Testa brauciens: 7,4 litri; Atšķirība: 51,02%.

Peugeot 308 PureTech 130 Stop & Start Allure (96 kW/130 ZS) • 4,6 litri pret 7,0 litriem; Atšķirība: 52,17% apmērā

Mercedes-AMG E 63 S 4Matic Speedshift 9G-MCT (450 kW/612 ZS) • 8,8 litri pret 13,5; Atšķirība: 53,41%

BMW 520d Touring Luxury Line (140 kW/190 ZS) • 4,3 litri pret 6,6; Atšķirība: 53,49%.

Peugeot 308 SW BlueHDi 150 EAT6 Stop & Start Allure (110 kW/150 ZS) • 4,2 litri pret 6,5; Atšķirība 54,76 Prozent.

BMW X3 xDrive28i Sport-Aut. Advantage (180 kW/245 ZS) • 7,3 litri pret 11,4; Atšķirība: 56,16%

Mercedes E 200 d 9G-TRONIC Avantgarde (110 kW/150 ZS) • 3,9 litri pret 6,1; Atšķirība: 56,41%

BMW 740d xDrive (235 kW/320 ZS) • 5,1 litrs pret 8,0; Atšķirība: 56,86 %.

Ford Kuga 2.0 TDCi 2×4 Titanium (110 kW/150 ZS) • 4,7 litri pret 7,4; Atšķirība: 57,45 %.

Peugeot 3008 BlueHDi 150 Stop & Start Allure (110 kW/150 ZS) • 4,4 litri pret 7,0; Atšķirība: 59,09 %.

Kia Carens 1.7 CRDi 141 ISG Spirit (104 kW/141 ZS) • 4,5 litri pret 7,2; Atšķirība; 60 %.

Taču vislielākais sarūgtinājums būs jāpiedzīvo hibrīdautomobiļu īpašniekiem, kas par tik vien “nelielu” nesakritību var tikai sapņot.

Volvo XC60 T8 Twin Engine AWD Geartronic R-Design (235 kW/320 ZS) • 2,1 litrs pret 6,1; Atšķirība: 190,48 %.

BMW 330e iPerformance M Sport (185 kW/252 ZS) • 2,1 litrs pret 6,8; Atšķirība: 223,81 %.

BMW 530e iPerformance Aut. (185 kW/252 PS) • 1,9 litri pret 6,3; Atšķirība: 231,58 %.

 

Publikācija no interneta.

iauto


Komentēt

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out /  Mainīt )

Google photo

You are commenting using your Google account. Log Out /  Mainīt )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out /  Mainīt )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out /  Mainīt )

Connecting to %s

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Kategorijas

%d bloggers like this: