Šie jaunās tehnoloģijas “Mazda” dzinēji pārstāvēs “Skyactiv-3” motoru saimi. Japāņu autoražotājs sola, ka to lietderības koeficients būs 56 procenti, tādējādi lielākā daļa enerģijas tiks izmantota lietderīgi, nevis kā līdz šim – lielākā daļa tika pārvērsta siltumā. Salīdzinājumam – šobrīd par iekšdedzes dzinēju ar visaugstāko lietderības koeficientu tiek uzskatīts “Mercedes-AMG” F-1 1,6 litru turbopūtes sešcilindru dzinējs, kā lietderības koeficients ir 50 procentu.

Solot, ka jaunie benzīna dzinēji būs ekoloģiski tīrāki par elektromotoriem, “Mazda” aprēķinos ņēmusi vērā visu atjaunojamās enerģijas ķēdi. Elektromotriem ir nepieciešama elektrība un tās ražošanā arī rodas dioksīda izmeši, kamēr tradicionālajiem iekšdedzes motoriem – izmeši no naftas ieguves un pārstrādes.

“Mazda” speciālistu aprēķini liecina, ka daži elektromobiļi pat tagad ir ekoloģijai kaitīgāki nekā spēkrati ar benzīna dzinēju.

Japāņu autoražotājs pagaidām neprecizē, kad jaunās tehnoloģijas benzīna dzinēji nonāks sērijveida ražošanā. Tomēr “Mazda” uzsver, ka ar savu tehnoloģiju ļaus iekšdedzes dzinējiem autobūvē uzkavēties ilgāk, nekā to šobrīd paredz dažādi “zaļie eksperti”.

Šobrīd jaunākā “Mazda” augstās efektivitātes dzinēju saime ir “Skyactiv-X”, kas tika izziņota pērnā gada vasarā. Tās galvenā īpatnība ir tā, ka benzīna degmaisījuma aizdedzināšanā tiek izmantots spiediens, līdzīgi kā dīzeļdzinējos. “Mazda” norāda, ka “Skyactiv-X” saimes benzīna dzinēji ir par 20 līdz 30 procentiem ekonomiskāki nekā līdzšinējie “Skyactiv-G” motori.