2017. gadā beidzās ilgstošā reģistrācijas apjoma lejupslīde un tika ievestas un piereģistrētas gandrīz 54 000 lietotas vieglās pasažieru automašīnas, kas ir par 16% vairāk nekā gadu iepriekš, kad pirmoreiz reģistrētas tika 46 600 lietotas pasažieru automašīnas. Šis ir būtisks pieaugums pēc divu gadu lejupslīdes.

2017. gads sevi pieteica ar ievērības cienīgām nodokļu izmaiņām – pirmajā reģistrācijā vairs nebija jāmaksā automobiļu un motociklu nodoklis, kas iepriekš kalpoja kā barjera ievest attiecīga vecuma, motora tilpuma vai jaudas automobili. Šāds apgrūtinājums pārsniedza daža laba automobiļa vērtību, kas loģiski atturēja īpašnieku to ievest un reģistrēt.

 

Lietotā ievestā vieglā pasažieru automobiļa vecums pēc šī nodokļa atcelšanas ir ievērojami pieaudzis – no 9,8 gadiem 2016. gadā un līdz 10,8 gadiem 2017. gadā. Spriediet paši, vai tas ir labi vai slikti. Var būt vecs un labs automobilis, bet jāņem vērā, ka Latviju nereti sasniedz automobiļi ar ievērojamu nobraukumu vai kādu defektu, kas šī spēkrata cenu padara pievilcīgu. Tehnoloģiski attīstītāks automobilis, kas spēj veikt avārijas bremzēšanu, ir aprīkots ar vairāk gaisa spilveniem u.c. aktīvajām un pasīvajām drošības sistēmām, Latviju sasniedz vēlāk.

Negatīvā tendence vislabāk ir redzama grafikā, kas attēlo pēdējos trīs gados ievesto automobiļu vecumu gados. Var redzēt, ka ar katru gadu samazinās to automobiļu imports, kas ir jaunāki par 10 gadiem, un 2017. gadā ir ievērojami palielinājies ievesto automobiļu skaits segmentā, kas ir vecāki par 10 gadiem. Grafiks parāda, ka jaunu pasažieru automobiļu cena Latvijā ir tik pievilcīga, ka mazlietotu automobiļu līdz trīs gadu vecumam imports praktiski nenotiek.

Populārāko zīmolu trijniekā ir notikusi vien pozīciju maiņa starp “Volvo” un “Audi”. Pirmajā vietā nemainīgi atrodas VW ar vairāk nekā 7800 reģistrētiem automobiļiem un 15,5% tirgus daļu, kas pieaugusi par 0,2 procentpunktiem salīdzinājumā ar 2016. gadu.