Galvenais šīs jaunās “Bosch” tehnoloģijas uzdevums ir uzturēt optimālu temperatūru izplūdes gāzu rekuperācijas sistēmā (EGR). Visefektīvāk tas darbojas pie plus 200 grādiem pēc Celsija, tomēr šāds karstums reti kad ir sasniedzams, braucot ar zemiem dzinēja apgriezieniem, piemēram, pilsētā.

“Bosch” unikālais risinājums ir EGR pārnešana maksimāli tuvu motoram, lai minimizētu termiskos zudumus, kā arī regulētu izplūdes plūsmu. Tas viss ļaušot samazināt NOx izmešu daudzumu līdz 13 miligramiem uz kilometru. Salīdzinājumam – šobrīd spēkā esošās ekoloģiskās normas pieprasa iekļauties 168 miligramos uz kilometru.

No 2020. gada Eiropas Savienībā spēkā stāsies vēl stingrākas prasības, kas kaitīgo izmešu daudzumu izplūdē jauniem auto ierobežos līdz 120 miligramiem uz kilometru. Tomēr jau šobrīd “Bosch” speciālistiem ar jauno tehnoloģiju izdevies panākt 40 miligramu rezultātu –, tas praksē tika pārbaudīts ar testa prototipu uz “VW Golf TDI” modeļa bāzes, braucot gan pilsētas ciklā, gan arī straujāk spiežot uz akseleratora pedāļa.

Jau ziņots, ka pamazām jauno auto tirgū mazinās pieprasījums pēc dīzeļdzinēja automobiļiem. Daži autoražotāji pat paziņojuši, ka jaunas paaudzes dīzeļmotorus vairs neizstrādās, piemēram, “Volvo”, “Toyota” un “FIAT Chrysler Automobiles”.